Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1746969
Ik kan zalmkoppen bij de supermarkt bestellen, betaal er dan 1.99 € de kilo voor. Als tussendoortje zou ik ze echter niet rekenen: het zijn echt flinke maaltijden! Of bedoel je met "tussendoortje": ter afwisseling met kvv? Dat kan natuurlijk.

In Nederland halen veel mensen ze gewoon gratis bij de visboer op de markt, heb ik begrepen. Dus als je de visboer eens lief aankijkt en ook af en toe voor jezelf wat vissigs bij hem koopt, zou je er ook zo aan kunnen komen!
#1747090
Als er op de markt alleen een kibbeling-en-rolmpen-visboer staat, misschien heb je een Makro/Sligro-pas daar verkopen ze ook [kilo]zakken sardien ed
Dan geef je een paar keer per week een sardien bij t eten.
Zalmkoppen kan je trouwens ook bij Herby/ lupa bestellen
Mevroi Kruim schreef: Ik haal ze ook bij de visboer op de markt. Kleine markt maar grote visboer met veel omzet die alles zelf fileert. Soms is het knokken met de lokale Chinees, die maakt er soep van  :biggrin2:
;D ;D ik ook maar tegenwoordig reserveer ik ze al om 7 uur, de visvriend bewaart dan een vuilniszak vol in de koeling [en als we erg staan te kletsen raakt ie ernstig de tel kwijt  :o]
#1747493
Linda_Bonbon schreef: Waarom geven jullie de kop, en niet de gehele zalm?? Of is een hele zalm veel te groot om te geven?? (ik ken alleen gerookte zalm en zalmfilet  ::) )
Een hele zalm weegt aardig wat, ik denk een kilo of 4-5. Das wel erg veel als maaltijd  :biggrin2:
Daarnaast weet je dan ook dat zalmfilet erg duur is.
Maar de kop en graten afval zijn (of in soep verwerkt worden), en dus betaalbaar zijn voor de honden.
Deze bevatten net als zalmfilet ook veel goede omegavetten, dus de keuze is snel gemaakt.
#1747495
May Linn schreef: Een hele zalm weegt aardig wat, ik denk een kilo of 4-5. Das wel erg veel als maaltijd  :biggrin2:
Daarnaast weet je dan ook dat zalmfilet erg duur is.
Maar de kop en graten afval zijn (of in soep verwerkt worden), en dus betaalbaar zijn voor de honden.
Deze bevatten net als zalmfilet ook veel goede omegavetten, dus de keuze is snel gemaakt.
Aha ok, dat was dus best een domme vraag hahaha.
Weer wat geleerd :)

Zalmkop is geloof ik niet voor honden die geen bot gewend zijn, toch?
#1747513
Domme vragen bestaan niet  ;)
Een zalmkop bestaat voor een groot gedeelte uit kraakbeen.
Een hond die brok eet zou ik dit niet adviseren, maar een hond die kvv eet kan dit best af en toe krijgen.
Wel is het even opletten of je hond tegen een hele kop als maaltijd kan, het is namelijk best wel vet en veel honden moeten er even aan wennen.
Zo'n kop weegt trouwens ook nog aardig wat, tussen de 500-800gr per stuk.
Zalmstaart is wel erg zacht en kun je prima aan een beginnende hond geven.
Of eens een sardientje, vette vis is namelijk erg gezond.
#1747524
May Linn schreef: Domme vragen bestaan niet  ;)
Een zalmkop bestaat voor een groot gedeelte uit kraakbeen.
Een hond die brok eet zou ik dit niet adviseren, maar een hond die kvv eet kan dit best af en toe krijgen.
Wel is het even opletten of je hond tegen een hele kop als maaltijd kan, het is namelijk best wel vet en veel honden moeten er even aan wennen.
Zo'n kop weegt trouwens ook nog aardig wat, tussen de 500-800gr per stuk.
Zalmstaart is wel erg zacht en kun je prima aan een beginnende hond geven.
Of eens een sardientje, vette vis is namelijk erg gezond.
Het gaat om een hond die sinds afgelopen weekend is overgestapt op kvv. Hij weegt maar 10 kg en krijgt dus maar 300 gram voer per dag, dus 1 zalmkop zou veel te veel zijn, haha. Ik zal zaterdag eens op de markt kijken of ik zalmstaart kan vinden. Of idd een sardientje (die zijn een stuk kleiner, toch..??)
Bedankt weer :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door