Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1746503
Ik heb laatst lamsnek voor het eerst gevoerd, de hondjes kregen het goed weg. Maar voeren jullie dit ook of is het misschien toch te hard?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1746506
Ik voer het ook, krijgen ze idd heel goed weg. Wel jonge lamsnek, geen schapennek.
Voer het zelfs aan de pup als lekkere klauwkuif, nu bijna 5 maanden kriigt hij het ook geheel weg.
Door 202Spots
#1746536
Ik geef eigenlijk liever de nek dan de kop, en ik laat de nek altijd in de lengte doorzagen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op di 07 sep 2010, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jasmin
#1746557
Ik heb een lamsschouder in de diepvries liggen. Is dat hard of zacht?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1746596
Jasmin schreef: Ik heb een lamsschouder in de diepvries liggen. Is dat hard of zacht?
Dat is afhankelijk van oud het dier is waarvan het was.
Over het algemeen is de schouder wel behoorlijk hard, maar van een jong dier prima te eten.
Ik zou hem even aan de snoeischaartest onderwerpen.
Door 202Spots
#1746643
Ik vind schouderBLAD 'n ideal recreatie bot om op te kluiven,

Afbeelding
maar wanneer het 't bovenste stuk van de voorpoot it dan is het te hard
de schouderblad is plat, de voorpoot/schouder bot is 'n rond bot.
Door wendy71
#1747424
Ik voer ze ook, de té harde stukken/wervels laten ze uit zichzelf liggen.
Door Wicka
#1747448
Ik voer het ook, en ze heeft er een lekkere kluif aan, met als gevolg weer blinkend schone tanden! Wel vind ik 1 nek wel veel te veel voor 1 hond, dus ik zaag hem in stukken. Ik heb wel een nek met redelijk vlees eraan.
Door ~anna~
#1748126
ik ben weleens gaan voelen zo halverwege, beetje bot wat wel wat scherp leek.
maar voor een evaren hond maakt het misschien niet uit lamsnek heeft veel vlees.
de foto van Dory, laat goed zien dat je het even kan laten doorzagen lijkt me beter.
ik ben best wel een muts, ging vroeger soms weleens ff checken bij de honden als ze aan het eten zijn.
maar dat kan niet bij iedere hond, daar kunnen ze onrustig van worden en gaan schrokken.
Door Lizzy
#1748638
Ik voer het ook. Het zijn lekkere tandenreinigers. Soms, als het lam al wat ouder is, is het bot hard. Maar meestal krijgen ze het goed weg.
Door saluki
#1749525
Ik krijg die nekken gratis, maar met zo'n  klein stukje als op de  foto hebben ze bij mij al krijtpoep.
Ze malen het zo weg en verteren alles dus ik geef ze niet meer. Vond ze ook wel wat scherp waar ik ze doormidden had gehakt.
Door 202Spots
#1749529
saluki schreef: Ik krijg die nekken gratis, maar met zo'n  klein stukje als op de  foto hebben ze bij mij al krijtpoep.
Ze malen het zo weg en verteren alles dus ik geef ze niet meer. Vond ze ook wel wat scherp waar ik ze doormidden had gehakt.
De grotere stuk is ongeveer 15 cm lang...dat vind ik echt geen klein stukje hoor. ???
Lange nekken zijn voor de grotere hond en korte nekken voor kleinere hond...
Ik geef de helft omdat 'n hele nek veel te groot is ,er zit meestal ook genoeg vlees aan en ze hebben er 'n lekkere maaltijd aan.
Misschien zit er bij de nekken die jij gratis krijgt niet veel vlees meer aan ?
Dan mischien iets van pens of spiervlees/orgaan erbij geven zodat de poep niet TE hard word?
Doorgezaagde botten lijken misschien scherp, maar de hond heeft daar geen probleem mee hoor.
Kan dan ook zeggen dat stuk gebeten kippen poten scherp zijn toch?

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door