Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Cizsel
#1746396
En daar heb ik nog een paar vraagjes over... hij is een katertje, nog even extra ter info

- De assistente zei vanaf 18u nuchter de dag ervoor, maar KVV verteerd langzamer... welke tijden zouden jullie aanhouden?
- Gebruikelijk dat je wat voer meegeeft voor als hij bijkomt, geloof ik.. zouden jullie dat doen? Ik ben bang dat ze anders wat eigen voer ( dus brokjes ) voorschotelen.
- Hoe lang voordat hij ongeveer zal ophouden kleedjes verkrachten, en hoe lang totdat hij 'veilig' naar buiten kan?

edit:

- Oh, en zijn er nog andere dingen die jullie met me willen delen die van pas kunnen komen?
Door fem fatale
#1746440
Ik hoefde pas vanaf 00h00 het eten weg te halen, maar mijn DA begint ook pas om 10h00. Ik heb geen eten meegegeven bij Plien, die mocht ik om 18h00 ophalen, en ze mocht pas rond 19h00 eten.

Bij Jip kreeg ik wel instructie om hem vanaf 18h00 nuchter te houden, maar dat klopte natuurlijk niet, dus dat heb ik veel korter gedaan. Geen eten meegegeven, maar wel spijt van gehad, want de assistente heeft geprobeerd om hem brood te voeren! Bij Pukje hoefde ik maar 4 uur nuchter (bij Hanneke Moorman, dus die weet echt wel wat ze doet, en Puk eet alleen prooi) en heb ik wel eten meegenomen, en daar heeft ze erg van genoten op weg naar huis.

Fretten hebben een wat snellere spijsvertering dan katten, dus vandaar dat die maar zo kort nuchter hoeven, maar bij fretten wordt er geen onderscheid gemaakt tussen prooieters en brokkeneters. Dus dat zou ik bij katten ook niet doen. Ik heb ook geen commentaar gehad dat ze nog halve muizen in Plien aantroffen, dus ik denk dat het wel meevalt qua hoeveel langzamer het is. Ik zou wel voor de zekerheid een beetje eten meegeven, want als Gandii krijgt vast een minder zware verdoving dan een poesje, en heeft misschien al snel weer honger, en je wil niet dat hij dan opeens brokken moet gaan eten. En eet hij niet, dan gooi je het zo weg natuurlijk.
Door Cizsel
#1746483
Ik bedoelde dat vers langzamer verteerd dan brok :P

Ik zal inderdaad in ieder geval wat meenemen, even de reacties afwachten hoe lang ik 'm nou precies nuchter ga houden :-\
Door Too
#1746501
Diep nadenken, dames mochten vanaf 18 of 20.00 niet meer eten, wel water laten staan

Geen eten meegegeven, ook bij vorige gelegenheden niet, de eerste uren na een operatie wordt er toch niet gegeten
Poesjes om half 9 gebracht, rond 3-en waren ze weer thuis: 1-tje nog behoorlijk onder invloed die kreeg een warm plekje om verder te suffen, de ander spuugde netjes op de bak en klom op schoot om te soezen
's avonds een klein hapje en dat was t...

K weet eigenlijk niet wanneer hij veilig is voor buurtdames, kleedjes aanranden kan ook gewoon een fijn gevoel geven  :P Catoo wil ook nog wel s op d'r zus rijden...
Door *Flip*
#1746512
ik moest ook 's avonds eten weg halen (toen gaf ik nog brokjes :-[ gelukkig 2wkn na casteratie overgestapt :biggrin2: ). Om 9u 's morgens was de 'handeling', op aanvraag mocht ik erbij blijven. Toen Flip enigzins tot leven kwam mocht ik hem meteen mee naar huis nemen. Eten en drinken pas gegeven toen hij weer normaal kon lopen en het dronkemansstadium voorbij was. Ik moest hem wel goed in de gaten houden, want hij probeerde wel in volle overtuiging te klimmen en te springen. DA zei dat hij waarschijnlijk wel de eerste 2u in zijn mandje zal slapen  ;D
Door Mevroi Kruim
#1747509
Voor mij echt veuls te lang geleden (16 jaar  ::)) toen kregen de katten hier nog br*k  :-X en de procedures zijn inmiddels wel veranderd.
Kruimel en Karel zijn beide wel eens langer bij de da gebleven en toen heb ik braaf bakjes barf gemaakt en afgegeven, voor zover ik weet hebben ze die ook braaf gevoerd. Karel at sowieso niks anders, brokken vond  hij te goor om naar te kijken  :D
Castrren was iig altijd fluitje van cent, uurtje na de ingreep braken ze de tent alweer af. Idd ff wachten totdat ze weer voldoende bij de positieven waren en dan voorzichtig met kleine beetjes eten beginnen.
Door Loeka
#1750537
Hier mocht poes de laatste keer vanaf 20 uur niet meer eten. We waren als eerste aan de beurt, dat is 8 uur. Ik blijf overigens altijd even wachten, dan ben ik er bij als ze wakker worden. Lekker veel knuffelen en toch iets bekends om zich heen ipv in een kooi wakker worden in een ruimte waar ook honden zitten(blaffen, piepen, janken en de hondengeur). Mijn katten zijn geen honden gewend.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door