Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1746135
Ik weet soms niet wat ik met mijn beesten aanmot...

Nu is Cadiz steeds meer weigerachtig om vanalles te eten:

Ik ben dol op paard maar niet als het een lap is, ik ben dol op zalm als het maar geen kop of staart is, wild is al een tijd terug afgevallen...
Het lijkt erop of meneer het nu alleen in stukjes wil....en ik heb geen zin om voor een hond van dat formaat alles in stukjes te snijden....
Door **Jolanda**
#1746141
Tja, als je dat niet wilt zal er vast steeds meer afvallen vrees ik :-\

En als je nu volhoud? Blijft hij dan weigeren? Misschien is hij wel zo slim dat ie jou zo gek krijgt om het in stukjes te snijden of om alleen hetgene voor te zetten wat hij het aller lekkerste vind ;) :D
Door Nadia
#1746146
Is er niks medisch aan de hand?? Indien NEE(!) dan denk ik dat hij aan het miepen is met eten..

Ik zou hem mooi een dagje laten vasten en dan een week lang de helft voeren. Wedde dat ie weer gaat eten. Niet zeuren.. Een hond is een opportunist. Ik zou mooi niet meedoen met dit spelletje.
Door *Natasja*
#1746155
Benthe van mij eet ook geen spiervlees in lappen, ik heb het heel lang voor haar in hapklare stukjes geknipt. Tot het moment dat ik dat zat was, nu krijgt ze rund- of lamsgehakt  :)

En dat van dat volhouden klinkt leuk, maar is al snel minder leuk als je een paar keer nacht je bed uit moet als je hond weer eens misselijk is omdat ze de dag ervoor wéér haar maaltijd heeft laten staan...  :-\
Door Nyncke
#1746174
Nou, hij eet rustig 5 dagen niet en dan de  5de eet hij het wel....maar als er dan weer iets is wat hij "niet mot" eet ie rustig weer 5 dagen niet...ik ben wel vrij halstarrig maar 3 weken niet eten, dat gaat mij een beetje te ver....maar in zijn weigerachtige tijd kan dat zomaar gebeuren.

Het is ook niet zo dat hij datgene de volgende keer wel eet, neûh dan begint het gewoon weer opnieuw.

Als het een hond is die aan de maat is zou ik er niet zo moeilijk over doen maar hij is eerder aan de dunne kant en eet normaal een kilo per dag. 5 dagen niet eten, wat hij nu gaat doen dan is ie vel over been.
Door Nyncke
#1746188
Ik denk niet dat er iets medisch is want een braadkuiken en lappen pens gaan prima ::)
trouwens de eenderuggen ook ( hoewel hij vind dat er best iets anders op het menu kan.... draak; ik geen je een fazantenkarkas )
Door Anne in Zweden
#1746190
Wat blijft er nog over als je paard ook weglaat? Als je aan je 4-5 soorten komt, is eigenlijk alles in orde, toch?

En "in stukjes snijden" voor een hond van dat formaat: met zo´n gigantisch muil zijn die stukjes toch nog best "stuk", neem ik aan? ;D Ik zou gewoon de lap vlees in een paar kleinere hompen snijden zodat hij ze naar binnen kan grobbelen, en zijn tanden kan hij dan wel op het botwerk eh, botvieren. :D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1746250
In stukje snijden zou ik ook niet doen voor dat formaat hond.
Ik zou gewoon even optellen wat hij nu aan diersoorten eet, is dat genoeg dan krijgt hij iig genoeg binnen.
Wat miss nog wel even de moeite waard is om bv het paardenvlees even aan te bakken in de pan, lust hij het zo wel dan komt het iig op.
Of miss marineren in pens.
Kan me wel voorstellen dat zo erg miepen ook niet leuk meer is, zeker niet als er steeds nieuwe dingen bijkomen.
Door Nyncke
#1746273
Hij eet wel:
Rund, kip, kalkoen, stukje diepvrieszalm en zalmmix van shaweca, haring, sardientjes, eend, lam, geit,

Hij lust wel paard als het gemalen, dat hebben we normaal maar nu was het een lap.
Van de week was het ook met struis, die moest ik malen en dan opleuken met wat er maar in huis was eitje, pompoensoep, biogarde....
Door Anne in Zweden
#1746280
Nyncke schreef: Hij eet wel:
Rund, kip, kalkoen, stukje diepvrieszalm en zalmmix van shaweca, haring, sardientjes, eend, lam, geit,
Nou, die valt voorlopig nog niet om van het gebrek aan variatie! ;D
Door Jasmin
#1748643
Aaarg,  >:(die muts van mij heeft eindelijk haar paard en kip (gisteren laten staan) op. Ik heb het even in het kokend water gesode..... gegooid. Majesteit wil dus haar vlees gesauteerd. Nou ja, ze is een beginnende barfer dus vooruit, voorlopig dan maar.
Gebruikersavatar
Door kira
#1749249
Variatie toch nog genoeg. En het is de generatie beren van zijn leeftijd. Kleine Beer eet overigens ook geen lappen vlees, die begraaft ze. En bij haar hetzelfde probleem, ze is mager, ze zal nooit zeuren voor het eten, maar kan niet 5 dagen zonder eten dan wordt ze broodmager.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door