Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door blanky
#1745965
Hallo,

Ik heb een SB pup van 5 maanden. Hij weegt ongeveer 40 kilo.
Ik geef hem dagelijks 2 keer een halve kilo Cavom brokken te eten maar zou graag eens ter afwisseling een keer iets van KVV willen geven. Nu heb ik al een aantal keren de pens hamburgers van Rodi gegeven maar daar is ie iedere keer vreselijk van aan de diaree geraakt. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben met KVV.

Wat is jullie ervaring hiermee en als ik eens iets wil proberen.........waar kan ik dan het beste mee beginnen en hoeveel moet hij daarvan hebben. En kan ik de KVV ook mengen met brokken? Hoe zouden dan de verhoudingen ongeveer moeten zijn?
Door **Jolanda**
#1746014
Hey ben je er ook!? :biggrin2:

Als eerst ga ik je waarschuwen; er zullen velen zeggen; doe de brokken weg en geef volledig rauw ;) :) (gelijk hebben ze :P)

Pens werkt laxerend, dus niet gek dat ie aan de diaree raakt daarvan. Veel honden kunnen daar niet tegen en krijgen daarom vleesbotten bij de pens ;)

Ik advieseerde je om 5% van zijn lichaamsgewicht te geven...was toevallig op het andere forum al van 40kg uitgegaan.
De brokken zou ik niet met de kvv mengen, maar bijv gewoon 2 dagen achter elkaar kvv geven ;) En als het even mogelijk is de andere 5 dagen ook :D :P :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1746065
Volgens mij heb je het al eerder gehoord, maar brok zou ik niet meer geven.
Zeker niet aan een jonge opgroeiende hond omdat er een onnatuurlijke calciumbron in zit.
Lees o.a. hier waarom niet: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,48632.0.html
Je hond groeit gelijkmatiger en de kans op botafwijkingen wordt verkleind met het voeren van een natuurlijke calciumbron (vleesbotten).
Zeker in combinatie met het ras wat je hebt, lijkt me dat geen slecht idee.

Ik zal je aanraden bv eens carnibest te gaan voeren, doe dat 2 weken en merk het verschil.

Mocht je dit echt niet willen, dan zou ik voor erbij ook kiezen voor een wat betere kvv zoals carnibest, energique, naturis en er zijn nog veel meer, maar die weet ik niet allemaal uit mijn hoofd.
#1746137
Ik heb zelf een pup (ok, iets ander formaat ;D ) van nu bijna 6 maanden, krijgt nu volledig Carnibest en zo nu en dan iets barfigs voor het lekkere.

Carnibest is inderdaad een erg goede KVV, goede ervaringen mee, en er zit gewoon gemalen bot in, en is daarnaast helemaal compleet. Er zijn ook KVV's die ipv bot een calciumsupplement hebben, maar dat is dus voor een pup niet zo goed.

Het beste is dus inderdaad een volledige versie KVV erbij geven... liefste natuurlijk helemaal van de brok af...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door