Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1744841
Ik vroeg me af. Bentie zit normaal op 500 gram. Ze krijgt nu 1500 gram te eten omdat ze zogende is.

Ik geef haar nu te eten als de pups ook eten krijgen, dus niet gezamelijk anders heeft mams het zo opgegeten. Die kan goed mee helpen. Dus Bentie krijgt in de keuken en op het laatst als het op is, mag ze erbij en likt ze de bakken nog goed leeg.

Hoe doen jullie dat. Het afbouwen van 1500 gram naar 500 gram. Ik ben benieuwd.

Tevens heb ik nog een vraagje bij een ander topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 406.0.html. Dit gaat over het afspenen van pups, ik ben benieuwd naar antwoorden van andere mensen.
#1744929
Ik zou dat afbouwen zelf vooral op zicht doen. Als ze te dik begint te worden, denk ik dat het tijd is om af te bouwen. En ik denk dat dit precies zal zijn wanneer de pups meer gaan drinken. Maar, ik heb zelf nog geen nest gehad dus ik baseer dit op wat ik denk.
#1744948
Ik voer altijd op zicht en vind het fijn als ze na het nest 1-2 kg zwaarder zijn dan eerder. Die rennen ze er wel weer af ;)
Je ziet/voelt echt vanzelf wanneer ze weer toe kan met minder of een reguliere portie.
Zogen en zorgen vergt erg veel energie, juist in de laatste weken zie je vaak de vermoeidheid of het afvallen toe slaan, dus niet te vroeg minderen.
#1745028
Ik ben ook niet zo van de afbouwschema's in deze. Als ze spekkig wordt of naar mijn zin nog veel te veel melk geeft dan kan ze maar zo acuut de helft krijgen.

Herstelduur hangt van veel dingen af. Hier zijn ze meestal met een half jaar wel weer hersteld. Dan heb ik het grotendeels over de vachtconditie aangezien ze hier na de zoogeperiode altijd "uit vacht "gaan. Voordat dat weer was zoals voor de zoogperiode zijn we snel een aantal maanden verder. Dat er ingeleverd was op de lichamelijke conditie heb ik hier nog niet gemerkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door