Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ilovegoldenretrievers
#1737878
Benties pups hebben al een paar dagen kvv gehad. Ze vinden het super lekker.

En klimmen al uit de puppyren om eerder kvv te krijgen of dubbel. Dus daar moet ik wat op verzinnen. Ze krijgen op het moment apart te eten.
Zodra de deur opengaat komen ze er allemaal aan en willen er dan ook gelijk uit. Want ze hebben eten buiten de ren gekregen.

Ik maak steeds grotere porties per pup en de rest kunnen ze nog bij mams drinken.

Vandaag krijgen ze per pup 45 gram, morgen is het al veel meer. Bentie geeft nog goed melk, dus kan dat wel en ze komen aan.

Ik lees ook dat vele een trog of 1 grote bak gebruiken. Maar dan ben ik bang dat een van de pups te weinig krijgt
Als jullie 1 grote bak vol doen, kijken jullie dan naar het totale lichaamsgewicht van de pups. Te dikke pups zijn ook niet mooi.

De ontlasting die ik vandaag en gisteren heb gezien, zag er goed uit. Bentie houdt alles super goed schoon. Likt de plasjes op en eet de poep op, zal straks wel stoppen. Maar van haar moet het schoon zijn.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op ma 30 aug 2010, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1738187
Julia2005 schreef: Benties pups hebben al een paar dagen kvv gehad. Ze vinden het super lekker.

En klimmen al uit de puppyren om eerder kvv te krijgen of dubbel. Dus daar moet ik wat op verzinnen. Ze krijgen op het moment apart te eten.
Zodra de deur opengaat komen ze er allemaal aan en willen er dan ook gelijk uit. Want ze hebben eten buiten de ren gekregen.

Ik maak steeds grotere porties per pup en de rest kunnen ze nog bij mams drinken.

Vandaag krijgen ze per pup 45 gram, morgen is het al veel meer. Bentie geeft nog goed melk, dus kan dat wel en ze komen aan.

Ik lees ook dat vele een trog of 1 grote bak gebruiken. Maar dan ben ik bang dat een van de pups te weinig krijgt
Als jullie 1 grote bak vol doen, kijken jullie dan naar het totale lichaamsgewicht van de pups. Te dikke pups zijn ook niet mooi.

De ontlasting die ik vandaag en gisteren heb gezien, zag er goed uit. Bentie houdt alles super goed schoon. Likt de plasjes op en eet de poep op, zal straks wel stoppen. Maar van haar moet het schoon zijn.
Waarom zouden de pups te weinig krijgen als je ze in een trog voert? Je kunt toch zien hoeveel de pups allemaal eten? Ik denk zelf dat, zeker de eerste tijd, een trog wel makkelijker is.

In de Barfplaatsbieb staan wat meer aanwijzingen over de hoeveelheid die je kunt geven, ik zet het hier ook even neer:
Wanneer pups bij 4 weken worden afgespeend met BARF, dan kun je de pups naar behoefte voeren. Voer ongeveer 4 a 5 keer per dag. Houd je ervan om gerichtere hoeveelheden te voeren: voer dan ongeveer 5% a 10% van het huidige lichaamsgewicht. Dat staat gelijk aan 50 gram a 100 gram per kilo lichaamsgewicht. De juiste hoeveelheid voer, voer je op het oog.
Die hoeveelheden kun je voor KVV ook aanhouden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1738222
Hoe oud zijn die pups en wat wegen ze?


Er is ook niks mis met apart voeren.  In een trog kan ook, blijf je er even bij om te zien of iedereen wel gelijkmatig dooreet. Met een week of 4 doe ik al snel zo'n 50-70 gram per pup in de bakken en daar is nog nooit iemand te dik of te mager op geworden.
Door ilovegoldenretrievers
#1738232
Een teef weegt 2600 gram en de rest weegt 2400 gram, dat heb ik gisteren gewogen.

Totaal 6 puppies. Ze drinken nog goed bij mams. Van mijn dierenarts en carnibest heb ik gehoord dat ik eerst een knikkertje moest maken en elke dag een groter knikkertje. Eerst 1x per dag, dan 3x per dag en dan 4x per dag. Ze zitten nu op 3 voedingen per dag.

Vandaag zijn ze 30 dagen. Dus 4 weken en 2 dagen ongeveer.
Door Suzanne
#1738235
En zoiets?

Afbeelding

Er zijn meedere systemen verkrijgbaar waarin je ze apart kunt laten eten... kwestie van pup voor pup oppakken en erin zitten. Je zult er wel bij moeten blijven dat ze idd alleen hun eigen portie opeten ;-) maar toch...

Suzanne
Door danielle1980
#1738272
hier eten ze in begin in gewoon 1 bak en dan snel allemaal apart en daar moet je gewoon heel handig in zijn.

of met zn 2en net als wij :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1738339
[quote="Julia2005"]
Ik heb bij verschillende dierenwinkels en online-winkels gekeken, maar ze hadden alleen de normale dingen
[/quote]

Je kan ook 6 schaaltjes verspreid door de kamer zetten en één voor één de pups aanschuiven. Kunstige bakjes zijn leuk, maar niet per definitie noodzakelijk.
Door Hanny
#1738422
Hier eten ze in het begin even van twee borden, dat leert lekker makkelijk.
Dan een korte periode allemaal netjes uit een eigen bakje, dat aan een houder voor zes bakjes zit en als dat niet meer gaat, (ze worden veel te snel) dan eten ze beurtelings, als ze op tafel zijn gezet. Lijkt een beetje belachelijk, maar het gaat goed en razend snel.
We hebbben kleine pupjes, dus die til je zo even op, zet ze op tafel en hup hun bakje is alweer leeg. Ik voer geen kluifdingen, dan zou ik iets anders moeten verzinnen.
Dit is voor ons de handigste manier.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1738444
[quote="Hanny"]
Hier eten ze in het begin even van twee borden, dat leert lekker makkelijk.
Dan een korte periode allemaal netjes uit een eigen bakje, dat aan een houder voor zes bakjes zit en als dat niet meer gaat, (ze worden veel te snel) dan eten ze beurtelings, als ze op tafel zijn gezet. Lijkt een beetje belachelijk, maar het gaat goed en razend snel.
We hebbben kleine pupjes, dus die til je zo even op, zet ze op tafel en hup hun bakje is alweer leeg. Ik voer geen kluifdingen, dan zou ik iets anders moeten verzinnen.
Dit is voor ons de handigste manier.

Hanny
[/quote]

Mwah, ik vind het eigenlijk wel slim :)
Door ulla
#1738505
Hier aten ze altijd met zijn allen uit 2 of 3 schalen, en echt geen te magere of dikke pups.
Ik nam het totaal gewicht van alle pups en voerde daar 5 a 6 procent van, en hield ze verder gewoon in de gaten Qua gewicht.
Ik heb wel eens een pup gehad, die aan de  magere kant was, die kreeg dan apart nog eten.
Door ilovegoldenretrievers
#1738637
Twee schalen is slim. Echter als ik nu een portie heb is dat 200 gram.

Ik heb vanavond in een schaal gedaan en het was zo op. Wat heerlijk gezicht, die puppies te zien smullen.

Daarna hebben ze even gespeeld en ze gingen ze slapen.

Maar als er eentje meer eet als de ander dan is 200 gram weer weinig. Want reutje paars houdt ontzettend van eten en dat kan je aan zijn bouw en aan zijn manier van eten zien.

De pups zijn zo mooi. Ben er helemaal weg van.

Ookal zijn het pups. Het blijven goldens en die blijven eten, als ze kunnen en met snelheid.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op di 31 aug 2010, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ilovegoldenretrievers
#1743314
Op welke tijden gaven jullie pups te eten en nog iets als je 4 of 5 maaltijden voert, wanneer gingen jullie naar de 3 of de 4 maaltijden toe en op het laatst naar 2 maaltijden toe.

De pups krijgen nu 1x per dag apart te eten en drie keer in een trog.

De ontlasting is super. Bentie eet het nog allemaal op.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op za 04 sep 2010, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#1744952
Ik vind wel dat je al veel voert. 4 weken oud en 3 keer per dag is best snel en veel. Onze pups zijn vandaag 7 weken en sinds gisteren eten ze 3 keer per dag. Daarvoor pas 2 keer per dag. Ze eten hier van 2 bordjes omdat ze maar met zijn 4en zijn. Dus twee pups per bord en dat gaat prima.

Vanaf vandaag krijgen ze 1500 gram per dag met zijn viertjes. Het zijn behoorlijke speklapjes.
Door ilovegoldenretrievers
#1745021
Zo speent iedereen anders af.

Ze eten het allemaal graag op en drinken ook nog graag bij mams.

Het zijn heerlijke pups. Ze wegen nu tussen de 3200 en 3500 kilo en zijn 5 weken en 2 dagen oud.

Ik denk dat ik wel 40 gram per pup ga voeren, wil niet te dikke pups.  Nu zien ze er mooi uit. Ze krijgen nu 3x per dag in een trog te eten en 1x apart.

Ik lees ook dat mensen voeren op behoefte, dat betekent dat de pup tot 6 weken mag eten wat hij wil.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op ma 06 sep 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door