Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door minoes
#1741629
ik heb een groentemix samen gesteld en wil graag jullie mening wat ik mischien eventueel nog het best erbij kan voegen.

1/2 komkommer
teentje knoflook
2 tomaatjes kijken hoe die erop doet.kleintjes.
gekookt ei 2 stuks.
1/2 parprika.
klein potje sperziebonen.
dan ben ik nog niet aan de hoeveelheid voor de hond.
dat wil ik 1 keer in de week geven een groentemix maar met variatie met combineren van groente.
Laatst gewijzigd door minoes op do 02 sep 2010, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1741649
minoes schreef: ik heb een groentemix samen gesteld en wil graag jullie mening wat ik mischien eventueel nog het best erbij kan voegen.

1/2 komkommer zit niet zoveel in qua voeding
teentje knoflook
2 tomaatjes kijken hoe die erop doet.kleintjes.
gekookt ei 2 stuks.  waarom gekookt?gewoon rauwe eitjes zijn goed
1/2 parprika.
klein potje sperziebonen.  zou ikzelf verse voor gebruiken
dan ben ik nog niet aan de hoeveelheid voor de hond.
dat wil ik 1 keer in de week geven een groentemix maar met variatie met combineren van groente.
Paprika en tomaat is al in een ander topic besproken
Verder bv spinazie, paksoi, andijvie, witlof, postelein, snijbiet, snijboon, broccoli, bloemkool, spruiten, kiemgroenten etc

Als je de zoekfunctie gebruikt: "groentemix" rollen er pagina's info uit
Door 202Spots
#1741651
Komkommer heeft bijn geen voedings waarde en tomaat en paprika horen bij de nachtschade family
en de ei in de bak rauw doorheen doen
Voor 'n keer is dit  misschien lekker als tussendoortje maar voor echte groentmix kan je beter meer verschillende groentes gebruiken.
Er zijn inmiddels al 389821 groenten en groentemix topics, dus even intikken bij zoeken en dan vind je wel wat. ;)

gelijk met Too geschreven  ;)
#1744057
Parelridder schreef: Paprika behoort niet tot de nachtschade ;)
Sorry..Paprika is echt WEL nachtschade familie hoor.. ;)

De nachtschadefamilie (Solanaceae) is een familie van bedektzadige planten.
De familie bevat veel giftige planten als de zwarte nachtschade, die deels als medicijn gebruikt worden,
maar ook bekende nutsgewassen als de aardappel, de antroewa, de aubergine, de paprika en de tomaat

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtschadefamilie
#1744124
'k Had te snelle conclusies getrokken :shy: Ik wist dat prei en ui giftig zijn, ik had ooit begrepen dat groenten uit de nachtschadefamilie niet mochten en ik wist dat paprika in de lijst staat van groenten die je geven mag. Mijn conclusie was: "paprika behoort niet tot de nachtschade" :D
Het eerste klopte, maar nachtschade in z'n algemeenheid geeft niet meer risico dan jeuk las ik nu op http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4451 Heb ik jaren lang anders gedacht :Flush:
#1744378
Parelridder schreef: 'k Had te snelle conclusies getrokken :shy: Ik wist dat prei en ui giftig zijn, ik had ooit begrepen dat groenten uit de nachtschadefamilie niet mochten en ik wist dat paprika in de lijst staat van groenten die je geven mag. Mijn conclusie was: "paprika behoort niet tot de nachtschade" :D
Het eerste klopte, maar nachtschade in z'n algemeenheid geeft niet meer risico dan jeuk las ik nu op http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4451 Heb ik jaren lang anders gedacht :Flush:
Weer wat geleerd toch?  ;)
De nachtschades en vooral de rode paprika barst van de vitamientjes,en kan voor gezonde honden best wel met mate gebruikt worden,
maar voor anderen kan 't  niet alleen jeuk/allergy veroorzaken, maar 't heeft heeft 'n slechte invloed op artrose en kan de  pijn verhogen,
dus ook geen nachtschades geven wanneer de hond artrose heeft.
#1744962
Ach er zijn zo veel groenten om uit te kiezen, dat ik die nachtschade groenten nooit uitprobeer.
Ik doe er altijd bloemkool of broccoli in, iets van bladgroenten, wortels en alles wat ik nog heb liggen verder. De eieren gaan er rauw in en nog blikje vis voor de lekker.

groetjes van Hanna.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door