Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1743911
Waar worden nou die afvalstoffen in opgeslagen in de lever of nier?

ik meen dat ik het bij beide heb gelezen.... ben in de war.. help.... :-\
Door Bien
#1743943
cindy5409 schreef: Ik heb me laten vertellen door een mede barfer dat je beter geen runder en kippenlever kunt voeren.
runder dat weet ik maar kip? omdat de kippen vetgemest worden en de lever abnormaal snel groeit door de hormonen?
Net als ganzenlever...
Door Too
#1743961
Je mag alles geven... maar als je je bedenkt dat in lever en nier gefilterd wordt ... kippen worden over t algemeen met veel hulpmddelen klaar  gestoomd, volgroeide koeien krijgen ook nog al veel middelen naar binnen ... vandaar óf biologisch orgaan óf orgaan van jonge dieren óf wild
Door Bien
#1743973
Too schreef: Je mag alles geven... maar als je je bedenkt dat in lever en nier gefilterd wordt ... kippen worden over t algemeen met veel hulpmddelen klaar  gestoomd, volgroeide koeien krijgen ook nog al veel middelen naar binnen ... vandaar óf biologisch orgaan óf orgaan van jonge dieren óf wild
goede tip daar ga ik naar op zoek, eerst even opmaken wat we hebben. Bedankt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1744003
Ik ben ook meer 'fan' van lever van wild, lam en soms konijn. Of biologisch.
Kip en rund wordt op dusdanig grote schaal gefokt dat ze er ook aardig wat in moeten stoppen om die dieren 'gezond' te houden en snel te laten groeien.
Zeker ook omdat je er niet belachelijk veel van voert vindt ik het de moeite waard hierop niet te bezuinigen.
Door Too
#1744005
Esthertjuh schreef: Kan konijnenlever wel?
Ik geef altijd de lever van kippen en konijnen, maar kippenlever kan ik dus beter niet meer geven?
Ik blijf t een lastige vinden... kippenlever probeer ik te mijden, konijn wordt net zo intensief gehouden als kip.. maarrrr poezen vinden [biologische lamslever nietzoerrug lekker... mijn alternatief is biologische kippenlever: minder belast met antibiotica poesjes vinden t erg eetbaar... iedereen blij]

Al met al.. lever en nier als t mogelijk is zou ik de biologische versie geven
Door Too
#1744041
Als tussenoplossing kies ik voor lamsorgaan... jong dier dus minder belast door entstoffen
Poesjes spugen lamslever uit dus geef ik biologische kippenlever afgewisseld met knijnenlever [ws wel 'vies'] , lamsnier vinden  zewel lekker
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1744077
Esthertjuh schreef: Waar kan ik dan het beste kijken voor biologische lever?
Lupa heeft volgens mij geen biologisch en Gelukkig Dier bezorgt hier niet :(
Miss hebben jullie in de buurt wel een poelier die ook biologisch verkoopt (even googlen), zoja kun je vragen of ze biologische kippenlever hebben of kunnen bestellen. Dat wordt ook nog wel aardig gegeten hier in NL.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1744087
Ja, of een biologische slager....

Ik geef zelf van rund alleen biologische lever. Verder paard en lam het liefst maar ook wel kip en konijn.
Nieren vind ik niet zo erg om niet-biologisch te geven, daar zit veel minder troep in (want de nieren scheiden de troep juist uit in de urine).
Niet dat ik een mogelijkheid om ze biologisch te pakken te krijgen niet aangrijp ;-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door