Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1743638
Ik heb  en tijdje geleden alweer meebesteld met het Volksverhuizingstopic van hert, struis en paard (oa).

Ik heb het alleen én niet zelf aangepakt en niet direct verwerkt, dus nu weet ik niet meer wat wat is.
May Linn had al een paar goede tips en volgens mij heb ik het hert kunnen labelen als dusdanig (platte plastc verpakking, duidelijk herkenbaar ribvlees).

Maar de struisvogel versus paard, daar kom ik gewoon niet uit. Ook omdat Peggy voor mij wat vlees heeft overgepakt omdat het anders niet in mijn vriezer zou passen, dus aan de hand van de verpakking kan ik niet zo veel zeggen (waarvoor (het overpakken) nog steeds dank, Peggy!)

Ik heb een paar foto's gemaakt.

het één is bruinig, met veel geel vet. Ik had dat Paard gedoopt.

Het ander is veel rozer, heeft weinig vet (maar wat er is is ook geel) en bestaat vooral uit vleespezen/beenspieren (betere omschrijving kan ik er niet aan geven  :-\ )


Iemand een idee?

Verpakking met het bruinige vlees met veel vet: (volgens mij zaten er 4 van die verpakkingen in een doos)
Afbeelding

Zelfde vlees los in bakje
Afbeelding

Het meer roze vlees met spiervlees met duidelijke bindvlieslaag erom.
Afbeelding

De twee samen op één foto:
Afbeelding

Op zich maakt het niet zoveel uit, maar ik zou het toch graag willen weten...wie helpt mij uit de brand?
:angel2:
Laatst gewijzigd door Madelief. op za 04 sep 2010, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1743855
Yep, 1e is paard, 2e struis. Kan niet missen 
Is vlees van paard niet donkerder dan vlees van vogel? (struisvogel)
Dan zou de eerste, 't "bruinige" vlees van de struisvogel zijn en de 2de de donker rood of
" roze vlees met spiervlees met duidelijke bindvlieslaag " de paardenvlees zijn toch? ???
Door Too
#1743858
202Spots schreef: Is vlees van paard niet donkerder dan vlees van vogel? (struisvogel)
Dan zou de eerste, 't "bruinige" vlees van de struisvogel zijn en de 2de de donker rood of
" roze vlees met spiervlees met duidelijke bindvlieslaag " de paardenvlees zijn toch? ???
Neej dus... hollandse paarden hebben geel vet  :o :o..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door