Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1743714
Heeft iemand dé gouden tip om een kat simpel te pillen (mocht die al bestaan  :P)....

Samos moet 2maal daags een achtste pilletje ab...en ik heb een pillenschieter, maar ondanks dat blijft het een geworstel...
Ze ziet steeds kans op dat frummeltje pil naar voren te werken en dan weer uit te spugen. Of ze bewaart em even in haar wangzak en als ik dan denk dat ie weg is, peert zij 'em....schudt even met haar koppie...en dan floept daar toch nog weer het pilletje uit  >:(

Doe ik die pillenschieter dieper haar bekkie in, dan krijgt ze kokhalsneigingen, en komt de pil dus ook weer naar voren.

Waar gaat het fout??  :-[
Door Limpy
#1743723
Het gaat fout bij de tuttigheid van samos  ;D

Trapt hare majesteit erin als je het pilletje fijnwrijft tussen 2 theelepels en dan door een lekker smakend en vooral stinkend prutje doet?
Als ze kaas lust fijngemalen tussen beetje kaas? (of mag ze dat niet ivm dr darmen)

Kleine hoeveelheid maar gebruiken en daarna pas de rest van dr eten....
Door fem fatale
#1743726
Ik los pillen (Voor de fretten dan) op in een druppel water en meng het door een theelepel lekker spul. Waltham eten mijn fretten niet, maar ad voer wel, en carnibest en haaks ook. Zeker als ze een schoteltje krijgen wat ze op schoot mogen leeglikken.

Voor de katten heb ik tot nu toe alleen maar vloeibare dingen gekregen, dat ging meestal ook door iets lekkers, alleen bij 1 ding mocht het niet, omdat het niet met eten gecombineerd mocht worden, en daarvoor pakte ik Plien in haar nekvel, hield haar iets achterover en spoot het gauw naar binnen. Maar Plien was toen anderhalve kilo, dus dat was makkelijk, als ik zoiets moet doen met Kai wordt het lastiger.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1743728
Limpy´s aai-assistente schreef: Het gaat fout bij de tuttigheid van samos   ;D

Trapt hare majesteit erin als je het pilletje fijnwrijft tussen 2 theelepels en dan door een lekker smakend en vooral stinkend prutje doet?
Als ze kaas lust fijngemalen tussen beetje kaas? (of mag ze dat niet ivm dr darmen)

Kleine hoeveelheid maar gebruiken en daarna pas de rest van dr eten....
Ohhh, fijn dat jij dat ook zo ziet!!!  :-[  ;)

Nee joh, ben jij gek, daar zou ze nooit intrappen!!! Ze wil momenteel sowieso niks anders eten dan de brokjes (ID van Hills)...deze hebben we ook in blikvoervariant, maar die weigert madameke  >:( (ze zal wel argwaan hebben, hihi).
Ik ben al heel blij DAT ze weer eet, dus wil t ook niet verpesten met voederdopingstaferelen  :-\

Maar ik ga t toch proberen, haha, alleen dan geef ik haar t mengseltje in, in plaats van het haar voor te zetten...misschien toch best een goed plan!!
Ga nu meteen aan de slag!!

Thanxx!!  :kitty:
Door Migudu
#1743730
Of een spuitje met een beetje water, pilletje fijnmalen, oplossen en achter in het bekkie spuiten.

Groetjes,
Gerda
Door Limpy
#1743735
Het ligt altijd aan de kat, nooit aan ons  ;D

Ik prut het ook maar in zo´n kleine hoeveelheid dat het op een theelepel past en die mogen ze dan aflikken, omdat ze dat interessanter vinden dan het bakje werkt het hiet meestal wel goed (iig met limp en blixa en 2 wijlen katten)

Stukje kaas of willekeurig friemeltje vleesbeleg werkt ook niet bij haar?
Door Too
#1743744
Kom ik weer met m'n [smeer]leverworst, plaksmeerkaas.. ik heb t huidige duo nog nooit langdurig hoeven pillen -ze zijn een stuk minder hanteerbaar dan de ouwe Omo- de keren dat er een week of 2 pillen in moesten deed wurss t prima

Spreeuw heeft de dwangbuis gefabriekt, k vermoed zomaar dat de griekse prinses daar heel gauw 'klaar' mee is en zich niet meer laat vangen
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1743748
Too schreef: Kom ik weer met m'n [smeer]leverworst, plaksmeerkaas.. ik heb t huidige duo nog nooit langdurig hoeven pillen -ze zijn een stuk minder hanteerbaar dan de ouwe Omo- de keren dat er een week of 2 pillen in moesten deed wurss t prima

Spreeuw heeft de dwangbuis gefabriekt, k vermoed zomaar dat de griekse prinses daar heel gauw 'klaar' mee is en zich niet meer laat vangen
Dat klopt inderdaad...ik moet heel erg uitkijken, anders peert ze 'em steeds als ik in de buurt kom. Het is dat ik dezelfde persoon ben die de knuffels uitdeelt, die de dieetbrokjes om de 2 uur komt aandragen en waarbij ze s nachts onder het dekbed mag kruipen, zo vaak ze wil....maar t moet natuurlijk wel in balans blijven  :-[

Heb net de pil geprakt en in een verdunde oplossing van brokjesgelei gedaan en in een spuitje opgezogen....totaal 2 ml....
Samos ingegeven....maar al kokhalzend en schuimbekkend was het er net zo snel weer uit  :-[

Toen maar weer met de pillenschieter aan de slag...ook geen succes mee gescoord.
Morgenochtend maar weer een nieuwe kans.....-zucht-   katten... :-[                       :kitty: :ras: :smitten: :smitten:
Door Limpy
#1743752
En de leverworst/(smeer)kaas van Too dan?

Werkt bij die van mij ook altijd met div kaasfrutjes als de rest niet meer werkt (maar ik heb dan wel ook 4 kaasmonsters hier)
Door joo-tje
#1743755
Ik ga voor de verrassingsaanval. Pil in de hand, naar de poes toe doen alsof je wil kroelen en dan bek pakken, open duwen en pil achterin mikken. Bek dichtduwen en keel masseren. Pfieuw....lukt tot nu toe altijd. Als het nog moeilijker word dan poes tussen benen klemmen (terwijl je zelf op de grond zit op je knieen) Bek open duwen en zie rest...zorg voor een stevige broek omdat je anders onder de krassen komt van de achterpoten. Au.....
Door Too
#1743756
K was er al bang voor , eigenwies dingske

Ik kom echt niet verder dan een klontje leverwurs om een stukkie pil kleien, de mijnen zijn dom genoeg ::), die staan 2 jaar na dato nog te stuiteren als er leverworst uit de koelkast komt [of als ik de weckpot, waar oooooit bruk in zat, pak] :D
Door Too
#1743758
joo-tje schreef: Ik ga voor de verrassingsaanval. Pil in de hand, naar de poes toe doen alsof je wil kroelen en dan bek pakken, open duwen en pil achterin mikken. Bek dichtduwen en keel masseren. Pfieuw....lukt tot nu toe altijd. Als het nog moeilijker word dan poes tussen benen klemmen (terwijl je zelf op de grond zit op je knieen) Bek open duwen en zie rest...zorg voor een stevige broek omdat je anders onder de krassen komt van de achterpoten. Au.....
Op die manier heb ik maanden brave Omo de oren gedrupt... gevolg was dat ze me heel lang echt niet vertrouwde en begon te rennen  als mijn handen haar kant op kwamen
Gebruikersavatar
Door koekje
#1743828
joo-tje schreef: Ik ga voor de verrassingsaanval. Pil in de hand, naar de poes toe doen alsof je wil kroelen en dan bek pakken, open duwen en pil achterin mikken. Bek dichtduwen en keel masseren. Pfieuw....lukt tot nu toe altijd. Als het nog moeilijker word dan poes tussen benen klemmen (terwijl je zelf op de grond zit op je knieen) Bek open duwen en zie rest...zorg voor een stevige broek omdat je anders onder de krassen komt van de achterpoten. Au.....
dit is ook mijn tactiek. behalve dan dat ik de kat in de gang neerzet en een dekentje er om heen wikkel, zodat alleen het hoofd uitsteekt. ik hou niet van nagels in mn armen.
na het pilletje komt er een snoepje en veel lieve woordjes zeggen. pillen doen we uitsluitend in de gang, dus na een half uur en weer gewoon in de kamer, zijn ze niet acuut bang voor me.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door