Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1743462
Enya heeft al een hele tijd een bult op haar linker achterpoot. Ze heeft vorig jaar een blessure opgelopen en een röntgenfoto liet toe zien dat haar botvlies wat beschadigd was. Omdat Enya er geen last van had en de bult rustig en stabiel was heb ik er verder niets aan laten doen.
Dat veranderde de laatste weken, de bult wordt groter, er is weefselvorming omheen aan het ontstaan en ik zie dat Enya af en toe haar poot ontlast. Daarom had ik een afspraak gemaakt in dierenkliniek de Watertoren om er opnieuw naar te laten kijken. Er zijn gisteren opnieuw róntgenfoto's gemaakt en er is een biopt genomen uit het weefsel rond de bult, het botvlies en een stukje uit het bot zelf.
Op de foto was duidelijk te zien dat er inderdaad wat rommelt in het bot en dat de uitstulping groter is geworden. De uitslag van het biopt moet meer duidelijkheid geven over de aard van het weefsel, die uitslag komt eind volgende week.
Laatst gewijzigd door Antonia op vr 17 sep 2010, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1743474
Wachten is altijd moeilijk ...gelukkig heb je twee fantastische honden die je afleiding bieden :)
We denken aan je :-*
Hoe is het vandaag met Enya haar wond?
Laatst gewijzigd door pallas op za 04 sep 2010, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#1743483
Ze heeft volgens mij meer last van het verbandje dan van de wond zelf. Het verbandje zakt steeds af. Bovendien heeft het een motiefje met kleine pootjes, dat vind ze niet zo passen bij haar imposante lijf. Ik zal haar zo van haar verbandje bevrijden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door