Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dancingdaydream
#1742424
Sinds een aantal dagen/week  is yuun enorm aan het miepen met haar eten! Ik word er gek van.. >:( Ik denk dat het sinds de laatste keer was, toen had ik wat vers lamsvlees door haar eten gedaan, maar dat bliefte mevrouw niet, en deed of ik vergif voorschotelde.

Ze krijgt CB kvv en af en toe smuldier of een ander smaakje als afwisseling. Yuna krijgt haar eten altijd in dr bench, en vroeger stormde ze dus op haar bench af als ik met eten aankwam zetten, ging ze netjes wachten en als ze dan mocht at ze alles in een keer op.
Nu sinds kort, als ik eten aan het maken ben zit ze onrustig te wachten, maar zodra ik richting bench loop stomt ze de andere kant op, en als ze al in dr bench gaat zitten kijkt ze alsof ik groenbeschimmeld vlees voorschotel... Bij alles dus. Ook al andere smaakjes gedaan, eet ze ook niet.

nu gisteravond de portie weggehaald, en nu net een portie gegeven, maar zelfde verhaal. Opsluiten in de bench helpt natuurlijk ook niet, dan gaat het haar alleen maar meer tegenstaan.

Als er eten in de bench staat, en er lopen katten ook maar in de buurt van de bench, gaat ze erachteraan. Mogelijk heeft dit te maken met Gerrit en zijn demente gedrag, die steeds tegen de bench aanloopt en dan denkt dat ie vast zit... ze eet dan meestal wel, omdat ze bang is dat de anderen het op willen eten, maar dat gaat met schrokken en luid gegrom...

Mja, net heeft ze hem dus ook weer aangevallen, heb haar voer weggehaald en nu zit ze overal te snuffelen.. *zucht* :rolleyes2:

Simon dacht dat het misschien was omdat ze ook altijd een aantal kluifjes in haar bench heeft liggen, dat ze misschien probeert te "verzamelen" dus die hebben we nu ook maar even weggehaald.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen hieraan... jullie tips/advies/hulp?
Door inni
#1742525
Ik kan je helaas geen raad geven maar leest 't hier aandachtig mee want hier is er ook eentje of ziek (maar zo gedraagt hij zich niet) of in hongerstaking of met m'n voeten aan 't spelen.
Door *loes*
#1742538
Als het alleen miepen is, dan aanbieden na 10 min weghalen, en pas de volgende maaltijd weer aanbieden.

Soms helpt even overgieten met kokend water.

Succes ermee ;)
Door Too
#1742592
[quote="*loes*"]
Als het alleen miepen is, dan aanbieden na 10 min weghalen, en pas de volgende maaltijd weer aanbieden.

Soms helpt even overgieten met kokend water.

Succes ermee ;)
[/quote]

10minuten vind ik nog best veel tijd voor een mieperd, 2 minuten en als er niet met smaak wordt aangevallen gaat t mooi weg voor de volgende eetbeurt.
Door Linda_Bonbon
#1742624
[quote="Too"]
10minuten vind ik nog best veel tijd voor een mieperd, 2 minuten en als er niet met smaak wordt aangevallen gaat t mooi weg voor de volgende eetbeurt.
[/quote]

Wat maakt het uit of je het 10 minuten of 2 minuten laat staan?
Door Too
#1742635
In mijn ogen geeft 1, max 2 minuten een duidelijk signaal : niet [enthousiast]  beginnen is beurt voorbij, als t lang blijft staan verliest hond/kat interesse
Voor je t weet staat er de halve dag een bak eten waar naar believen uit gegeten wordt

Maar even terug kan Juna loops zijn/worden
Krijgt ze misschien wat veel eten en is ze verzadigd

Edit
Nog een kleine aanvulling: het gaat er om dat je de hond laat voelen dat t jou geen fluit uitmaakt of er al dan niet gegeten wordt, je zet zonder iets te zeggen de bak neer en loopt weg, is ze na een x periode 2 minuten, 5 minuten net wat je wilt, niet serieus begonnen dan haal je [weer zonder gedoe] de bak weg. Trap niet in de kuil van t met de hand voeren, ruilen voor steeds lekkerder hapjes ed want dat heeft ze ws razendsnel door en dan is t hek van de dam  ;)
Ze mogen best iets echt niet lekker vinden maar als er met vanalles gepieremierd wordt...
Laatst gewijzigd door Too op vr 03 sep 2010, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dancingdaydream
#1743257
Nee, loops is ze nog te jong voor (ze is nog niet eens klaar met wisselen ;) )
Het is gewoon haar standaard voer, normaal het lekkerste dat er is althans zo laat ze blijken.

Inderdaad vanochtend weggehaald, nou vanavond had ze wel honger.. eerst twijfelde ze even, terwijl ik het aan het maken was, maar ik deed tijdens de bereiding alsof ik een bak kaviaar aan het maken was bij wijze van spreken. Daarna haar netjes op de plaats laten wachten, iets enthousiast gemaakt, bak neergezet, en haar laten "uitstellen" (dus dat ze alleen op mijn teken "mag aanvallen") Dat scheen te werken, want ze werd opgewonden, en toen ze de "go!" kreeg at ze ook meteen. Hopen dus dat ze dat morgenochtend ook doet.. en anders dat ze ná schoorl lekker hongerig is!
Door dancingdaydream
#1743267
nee, ze is nog geen 6 maanden nu.. nouja, wel bijna.. Is het niet zo dat ze pas rond de 8 maanden loops worden? is mij verteld iig door waar ze weg komt. Haar moeder werd ook zo rond die leeftijd loops
Door dancingdaydream
#1744067
ja, ben ik inderdaad van plan, maar de laatste keren dat ik dat deed at ze dus alleen de helft van die portie,dus wat haar "normale" avondportie is...
vandaag heeft ze wel gegeten, maar ze was ook FLINK hongerig van de wandeling!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door