Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door mandyy
#1742755
Ik heb vandaag mijn eerste bestelling van de Herby binnengekregen :D vanavond wilde ik eigenlijk gelijk al beginnen met het vers voeren (hiervoor stond Bratis altijd nog op CB) , maar nu heb ik 's ochtends een probleem.
Hij weet natuurlijk wanneer het zijn beurt is voor zijn eten, kan ik hem dan gewoon met een lege maag laten staan? Of moet ik de eerste tijd (2 weken ofzo?) iets anders kleins voeren?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1742813
Je kan s'morgens steeds iets minder gaan geven,en s'avonds wat meer, en dan eventueel in de ochtend een keer iets van yoghurt met groente en dan naar 1 x per dag gaan.

Zo heb ik het gedaan na een week kregen ze maar 1 x per dag eten.
Door Nynke
#1743022
Was je überhaupt van plan om 1 keer per dag te voeren dan? Niet elke barfer doet dat namelijk :)

( Sinds mijn oudste hond in december overleden is, eten mijn andere 2 hondjes 1 keer per dag. Daarvoor kregen ze 2 keer per dag eten, omdat die oudste nogal wat medicijnen door zijn voer had en ik vond het zielig om hem wel 2 keer per dag te voeren en de andere 2 maar 1 keer.)

Nu dat mijn hondjes alleen 's avonds eten kijgen, krijgen ze 's ochtends een gedroogd reepje vlees  :) :)
Gebruikersavatar
Door mandyy
#1743323
Ik ben wel van plan 1x per dag te voeren ja, dat is gewoon makkelijker en ik vind het een fijner idee. Als het niet gaat, dan gaat het niet, maar ik wil het in ieder geval wel proberen.
Dus als ik het goed begrijp gewoon langzaam overgaan en uiteindelijk op wat lichter voedsel overgaan (zeg maar vloeibaar voedsel?) en dan moet het lukken?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1743379
Hoeft niet perse vloeibaar eten te zijn hoor, ik geef ze iedere ochtend wat kefir maar dat hoeft niet.

Gewoon een klein beetje spiervlees of zo ,het is meer het idee dat ze iets krijgen, en dan de maaltijd van de avond er voor al iets groter maken.
;)Het is hier heel makkelijk gegaan ,niks geen gezeur van in de ochtend ik wil eten.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1743386
Ik heb het ook over een paar dagen verspreid, 's avonds iets meer 's ochtends iets minder. Ik heb ze daarna (toen ze 's ochtends geen vlees meer kregen) nog een weekje een pensstaafje gegeven omdat ze me nog steeds zo aan bleven kijken van: 'Ehm, vergeet je niet iets??'  ;D Ze waren er al gauw aan gewend.
Door hannabelgje
#1743504
Ze krijgen hier 's morgensvroeg een beetje kvv gemengd met pillen, spiervlees, groentjes en orgaan. 's avonds krijgen ze hun vleesbotportie. Bevalt heel erg goed.

groetjes van Hanna.
Door Jasmin
#1743529
En ik doe het weer net andersom. 's Morgens de bot met vlees-maaltijd en 's avonds de groente + orgaan + toevoegingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door