Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1742938
Heb voor Pixie konijnen niertjes. Zit wel heel erg veel vet omheen. Voor morgen staat 120 gram niet op het menu dus heb ik van de niertjes die ik nodig heb al het vet afgehaald. Tis even wat werk maar het resultaat was niertjes die vetvrij zijn. Moet dat vet er allemaal af of kan ik het grootste deel weg snijden?

Volgende keer wat andere niertjes nemen want nu heb ik 650gram vet en 350 gram niertjes, vindt dat toch beetje erg kromme verhouding als je niertjes koopt.

Beginnend barf baasje dus moet nog veel leren  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1742951
Ik koop wel eens konijnen met orgaan er nog in. De niertjes zitten altijd dik in het vet. Ik haal dat er voor pakweg 95% eraf. Dat is ook de reden waarom ik geen konijneniertjes met vet bestel, want ik weet dat het heel erg veel vet is en dat ik dat weggooi (en daarmee dus ook mijn geld)  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1742990
Ik voer het er gewoon bij, ze kunnen hier als vrij actiefe honden best wel wat vet gebruiken.
Ik vindt het zonde dat vet weg te gooien ook.
Door TMG1961
#1743214
Vindt het persoonlijk ook echt heel veel vet, meer vet dan niertjes, nu is de prijs niet dusdanig dat je er een tweede hypotheek voor hoeft te nemen maar als je niertjes met vet koopt dan hoop je toch niertjes te krijgen met wat vet en niet vet met wat niertjes
Door **Jolanda**
#1743218
Ik voer ook gewoon met vet, hier kunnen ze dat wel hebben ;)

Als je iets hebt waar voor jou gevoel te veel vet aan zit, gewoon een deel wegsnijden/knippen. Denk je dat het kan, laat je het gewoon zitten ;)
Door TMG1961
#1743237
Morgen krijgt ze vetvrije niertjes  :biggrin2: Volgende keer laat ik er wel wat aan zitten. Eerst kijken hoe de percentages vallen, ze krijgt nu 40% bot, 17%orgaan, 33% spiervlees, 5%groente en 5% vis en 3,25% van 26kg. Vanaf gisteren volledig over op barf
Door Eranthe
#1743309
Het ligt er hier een beetje aan. Bij de meeste honden hier laat ik het vet er voor het grootste deel gewoon aanzitten, maar er zijn er ook een aantal bij wie ik het weghaal. Zo heb ik er één die niet al te veel aan mag komen en weer een ander lust het vet niet. Als ik het dan niet weghaal dan laat ze de niertjes liggen en dat is ook weer niet de bedoeling.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door