Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door minoes
#1742177
even een vraagje over vlees.
ik zat hier al een beetje te neuzen en mischien staat er wel ergens een link over wat voor soort vleessoorten je hond mag geven.
maar ik zie toch een beetje onduidelijkheid ein tot nu.
ik zat eigenlijk te kijken wat voor vleessoorten precies kan geven.
ik zie wel rundvlees staan enzo.
bedoelen jullie daar runderkarbonaatjes en rundertartaar en schouderkarbonaatjes,rundlapjes enzo.
ben intussen wel verder neuzen enzo,maar toch even vragen voor het geval ik iets geef met botje wat toch niet goed is.
Door Linda_Bonbon
#1742377
Volgens mij is het deze:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4451

EDIT ik zie nu dat als ik de url van een bepaald topic kopieer, je een link krijgt naar de bibliotheek... apart.

naja in ieder geval, als je zoekt op 'ingredientenlijst' moet je er wel komen denk ik.
of je klikt in de bieb op 'beginners documentatie' en daar in dat document staat ergens een link naar wat ze wel en niet mogen eten.
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op vr 03 sep 2010, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1742387
Runderkarbonaadjes bestaan volgens mij niet, karbonade is varken. En varken kun je beter niet geven ivm risico op ziekte van Aujeszky.
Runderlappen e.d. zijn idd runderspiervlees en prima om te geven maar wel errug duur.
Door Exect
#1742491
Hallo  :D
Ok hier gaan we welk vlees .
Kippen/eend/runder/lam,s/kalkoen/parelhoen/konijn/ree/schaap/krokodill/struisvogel/haas/ paard /hert /geit .
Dus alleen vlees  ;D
grt Henk te Thailand
Door Anne in Zweden
#1742555
Exect schreef: Hallo  :D
Ok hier gaan we welk vlees .
Kippen/eend/runder/lam,s/kalkoen/parelhoen/konijn/ree/schaap/krokodill/struisvogel/haas/ paard /hert /geit .
Dus alleen vlees  ;D
grt Henk te Thailand
Inderdaad! Vlees is vlees zonder bot! (Henk, hoe geef jij parelhoen zonder bot?! Lijkt me een heel gepeuter! ;D)

@Minoes: alle vlees - dus zonder bot - is geschikt om te voeren met uitzondering van varkensvlees. Qua vlees kun je dus niet de mist in gaan bij het barfen (je kunt er alleen arm door worden, als je dingen als biefstuk voert, hè Henk?! :P).
Het enige waar je echt op moet letten is dat je geen verkeerde botten geeft, dus botten die te hard zijn. Als stelregel hou ik aan: alles wat groter is dan een kip, daarvan geef je niet de poten. Konijnenpoten en hazenpoten mogen dus wel (al kun je daar beter mee wachten als je hond een beginner is), kalkoen kun je beter weer niet geven omdat die botten nogal scherp zijn als ze gekraakt worden. Maar van rund/paard/geit/lam etc. dus geen poten. Van geit en lam kun je de ribben geven als ze nog jong zijn (ook weer niet geschikt voor beginners), van de grotere dieren weer niet. Schaf desnoods een snoeischaar aan, zo'n ding voor in de tuin - als de snoeischaar erdoorheen komt, dan kan je hond het ook wel aan.

@Linda - dat komt omdat alle algemene informatie in de bibliotheek is opgeslagen voor het nageslacht.
Door Suzanne
#1742716
minoes schreef: even een vraagje over vlees.
ik zat hier al een beetje te neuzen en mischien staat er wel ergens een link over wat voor soort vleessoorten je hond mag geven.
maar ik zie toch een beetje onduidelijkheid ein tot nu.
ik zat eigenlijk te kijken wat voor vleessoorten precies kan geven.
ik zie wel rundvlees staan enzo.
bedoelen jullie daar runderkarbonaatjes en rundertartaar en schouderkarbonaatjes,rundlapjes enzo.
ben intussen wel verder neuzen enzo,maar toch even vragen voor het geval ik iets geef met botje wat toch niet goed is.
Alles wat je noemt is "mensenvlees" en geschikt voor honden in die zin... dat ik het lekker zelf opeet!!
Voor honden geef je eigenlijk meer eh.. laten we zeggen "afvalvlees"...
Rundertartaar.. ze lusten het vast, maar dat gaat toch echt MIJN pan in! ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door