Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#1742067
Iza is vorige week vrijdag gebeten door een andere hond in haar nek.
Ze heeft daar een wond in haar nek aan overgehouden, op zich ziet de wond er goed uit.
Hebben het niet laten hechten, maar wel goed schoon gehouden en ontsmet. Maar sinds vanavond loopt er vanaf
de beet een verdikking naar de andere kant van haar nek. Is zo'n 20cm lang en 3cm breed. De verdikking is niet warm
en ook Iza lijkt geen koortst te hebben.
Is dit normaal of moet ik toch even langs de DA?
Door charmed
#1742073
Is het een soort van schijf wat onder de huid zit? Dan is het waarschijnlijk dood vlees, dat moet weggehaald worden, want hoe langer je dat laat zitten, des te groter het wordt.  Bij een beet waar een dikke plek onder de huid komt, toch even naar de da.
Laatst gewijzigd door charmed op do 02 sep 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1742128
als de beet een spier geraakt heeft, zou ze toch meer pijn moeten hebben lijkt me..  :-\
t kan ook zijn dat de tand dieper gegaan is dan je oorspronkelijk dacht.. en dat er nu een abces langzaam steeds verder kruipt..
ik zou toch even langs de d.a. gaan..
Door malimaniac
#1742364
Net langs de DA geweest en is toch een beginnende ontsteking. Ze had ook 40 graden koortst.
Heb nu antibiotica mee en honing wondzalf. Nu maar hopen dat het snel beter wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door