Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Audrina
#173480
Ik heb 4 zakjes met 500 gram fyto- / kruidenmix gekregen voor de honden. Jammer genoeg staat er niet op de verpakking hoeveel je je hond ervan mag geven en hoe vaak. Kan iemand me dat misschien vertellen? Gaat dat ook met zoveel gram per kilo lichaamsgewicht? En moet ik dan de hoeveelheid fyto- / kruidenmix die je geeft in mindering brengen op de CB?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#173483
Je hoeft de kruidenmix niet in mindering te brengen op de hoeveelheid Carnibest, want er zitten nauwelijks calorieën in, tenzij je het geeft om je hond te laten afvallen. Ik gaf Gitte (ongeveer 37 kg) altijd ongeveer 100 gr. per dag als vulling. Zij wordt makkelijk te dik en dan krijgt ze maar zo'n klein beetje CB dat ik er kruidenmix of groentes bij geef als vulling.
Je mag het ook rustig elke dag geven, ik zou het alleen geen maanden achter elkaar geven, wissel het eens af met groentes oid.
Door Nelly
#173936
[quote="Nitus"]
.
Je mag het ook rustig elke dag geven, ik zou het alleen geen maanden achter elkaar geven, [/quote]Mag ik vragen waarom niet?
Door Audrina
#173973
[quote="Nitus"]
Je hoeft de kruidenmix niet in mindering te brengen op de hoeveelheid Carnibest, want er zitten nauwelijks calorieën in, tenzij je het geeft om je hond te laten afvallen. Ik gaf Gitte (ongeveer 37 kg) altijd ongeveer 100 gr. per dag als vulling. Zij wordt makkelijk te dik en dan krijgt ze maar zo'n klein beetje CB dat ik er kruidenmix of groentes bij geef als vulling.
Je mag het ook rustig elke dag geven, ik zou het alleen geen maanden achter elkaar geven, wissel het eens af met groentes oid.
[/quote]

Ik ga het aan allebei mijn herder teefjes geven.

De 1 is 11½, weegt nu ca 32 kilo, heeft lang op dieet gestaan om af te vallen en is nu aardig op gewicht. Maar ze heeft nog wel steeds de neiging om snel dik te worden, dus ze staat op de CB light. Kan ik dat voor de afwisseling zo nu en dan dus mooi aanvullen met fyto. :)

En m'n andere teefje is 2, weegt ca 29 kilo, is aan de schrale kant, maar dat moet zo blijven i.v.m. zwakke / rotte ellebogen. Ze krijgt CB natuur en lam /rijst en ook dat kan ik dus voor de afwisseling aanvullen met de fyto. :)

Zondag ga ik eens kijken wat de dames er van vinden. ;)
Door qyan
#173998
ik geef qyan 1x per week (als ie het eet althans) 500 gram kruidenmix.
volgens mij mag je het gewoon zo vaak geven als je wilt.
honden worden er niet dik van en het is volgens mij alleen maar gezond en goed voor de darmen.
qyan kreeg heel in het begin toen hij zowat geen darmflora meer had iedere dag 250 gram.
maar 1x per week vindt ik nu eigenlijk wel zat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#174176
[quote="Nelly"]
[quote="Nitus"]
.
Je mag het ook rustig elke dag geven, ik zou het alleen geen maanden achter elkaar geven, [/quote]Mag ik vragen waarom niet?
[/quote]

Voor mijn gevoel moet je een pro biotica (want dat is het tenslotte) niet héééél lang dagelijks geven. Op een gegeven moment heeft een hond het niet meer echt nodig, dan is de darmflora hersteld. Je kunt het dan wel zoals Wendy doet 1 keer in de week of zo geven.
Maar goed, dat is mijn idee.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#174179
[quote="Audrina"]
Zondag ga ik eens kijken wat de dames er van vinden. ;)
[/quote]

;D ;D ;D Over die dames van jou maak ik me geen zorgen, die vinden het vast mjummie, ik ben vooral benieuwd wat jijzelf ervan vind ;D
Door Audrina
#174244
Zo bevroren in de zak vond ik het maar stinken. Dat is vast 6 x zo erg als het ontdooit is. :-X

Nou ja, als de dames er maar van genieten. ;)
Door Audrina
#174652
Ze hebben het vanmorgen gekregen en eerlijk gezegd vond ik het nogal meevallen. Het stinkt alleen als je er te dichtbij staat. Maar het is net koeienflats ofzo. ;)
De honden vonden het in ieder geval erg lekker. Zelfs Donny, die normaal gesproken een enorme pietlut is, heeft het met smaak op staan eten. De bodem van hun pan ging er zowat uit. ;D

Hoe lang kan je die ontdooide fyto eigenlijk in je koelkast bewaren? Ik heb het gisteravond uit de vriezer gehaald en vanmorgen was het ontdooid.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#174654
Ja, kruidenmix moet je idd niet inhaleren ;) ;D, en ruikt nogal naar koeienstront omdat het dat ook eigenlijk is ;).
Ik bewaar de kruidenmix soms 5 dagen in een afgesloten plastic bak in de koelkast (Gitte doet er nl 5 dagen over om een pond op te eten), zonder problemen. Ik laat het dan een nacht buiten de koelkast ontdooien en daarna gaat het de koelkast in. Ik heb het weleens buiten de koelkast bewaard maar dan staat er binnen 2 dagen schimmel op :-X.
Door Audrina
#174661
Vandaar dat ze het zo lekker vonden, want flatsen zien ze hier echt als een delicatesse. :-X


Ik heb 2 extra zakken om het open zakje fyto gedaan en het in de groentenla van m'n koelkast gelegd. Ik heb ze met z'n 3tjes de helft van het zakje gegeven en morgen krijgen ze de rest. Goed om te weten dat het ook langer goed blijft, mits in de koelkast bewaard natuurlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door