Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#174164
1 van de pupjes heeft een extra nageltje,
nu willen we dat verwijderen,
want dat telt als fout.
nu heb ik ergens gehoord/gelezen binnen 24 uur.
iemand ervaring mee?
want de da komt zo meteen en die weet er weinig vanaf zei ie eerlijk.
dus als jullie raad hebben voor mij,
graag.

en hoe kun je zo'n nagel t beste verwijderen?

kan t op internet niet vinden ???
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 25 sep 2004, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#174166
danielle1980 schreef: 1 van de pupjes heeft een extra nageltje,
nu willen we dat verwijderen,
want dat telt als fout.
nu heb ik ergens gehoord/gelezen binnen 24 uur.
iemand ervaring mee?
want de da komt zo meteen en die weet er weinig vanaf zei ie eerlijk.
dus als jullie raad hebben voor mij,
graag.

en hoe kun je zo'n nagel t beste verwijderen?

kan t op internet niet vinden ???
Als het wordt weggehaald is het dan niet meer fout?
Door danielle1980
#174168
ik heb geen idee eigenlijk, :-\
maar volgens mij niet,
maar hij zit onder de hubertusklauw en dan is het gewoon lastig ook,
want het is dan half onder t voetje.
lijkt me voor t lopen niet handig.
essie heeft t ook maar dan aan de voorpoot en hoger,
dat is geen fout,
maar wel erg lastig,
vandaar dat we m nu gelijk weg willen halen.
Door danielle1980
#174169
weet niemand dat?

en over n staartje dan,
er zit een kniek in,dat is wel een ernstige fout,
want ze moeten t wiel kunnen maken.
ik hoor breken en spalken,
pfff is het dat wel waard?
Door Erna
#174171
danielle1980 schreef: weet niemand dat?

en over n staartje dan,
er zit een kniek in,dat is wel een ernstige fout,
want ze moeten t wiel kunnen maken.
ik hoor breken en spalken,
pfff is het dat wel waard?
Danielle......print je eigen bericht eens uit ....ga op de bank zitten...Haal eens diep adem.....en vraag jezelf dan eens af waar je in godsnaam mee bezig bent. Ik kan me niet voorstellen dat je bovenstaand bericht serieus meent.

Een staartje breken en spalken hoort niet thuis in de wereld van een serieuze fokker. Accepteren en leren wel.
Gebruikersavatar
Door Binno
#174172
Ik weet alleen dat die hubertusklauwtjes soms ook bij Rottweilers voorkomen en dat deze dan meestal verwijderd worden, zeker als het de bedoeling is met de hond te gaan showen (ik dacht binnen de drie dagen na geboorte :-\).
Vooraan blijven ze gewoon aan de poot.
Dat van die staarten vind ik persoonlijk nogal drastisch en zou ik zelf nooit laten doen! Daar wordt tegenwoordig bij Rotties met een (foute) krulstaart ook over gesproken..., of opereren aan de staartzenuw omdat de staart dan niet meer zou kunnen omhoog krullen ... >:( Nee, ik zou het zeker nooit doen...!!! ;)
Door serradomar
#174173
nou als die dierenarts al zegt dat hij er weinig ervaring mee heeft dan zou ik hem zeker NIET aan die nageltjes laten rotzooien....en als je het zelf ook niet weet zou ik het dus ook niet doen en lekker laten zitten.

en wat een knik in de staart betreft.....de staart is een verlengde van de ruggewervels en is een belangrijk gedeelte van de hond....dat er een knik in zit kan zelfs een reden hebben en je moet dat niet nog eens ff gaan zitten breken en spalken...!!
Het is misschien jammer als zo'n hondje niet aan de rasstandaard voldoet en niet naar de show kan gaan, maar in een groot nest zitten altijd wel een paar foutjes hoor...niet alles heeft showkwaliteit of is perfect en wat is nu eigenlijk belangrijker ??????????????

Laat de natuur de natuur en een hondje wordt geboren zoals het geboren wordt !!!!!!!!!!!!!!

Bij deze wil ik je natuurlijk nog wel van harte feliciteren met de pups ! Maken moeder en pups het nog goed ? En hebben de pups een goed geboortegewicht ?

succes verder met de drukke tijd die komen gaat !

groetjes marit
Gebruikersavatar
Door sylvia
#174174
Ik sluit me bij het verhaal van Erna aan, met als toevoeging dat ik me afvraag of je niet eerst beter nog veel langer je had kunnen verdiepen in het fokken met honden op een verantwoorde manier en niet zoals nu op de manier van aldoende leert men.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#174177
Danielle, ik vind het hartstikke leuk voor jullie dat er negen pups geboren zijn.

Maar mij bekruipt ook een raar gevoel (ik ben zelf geen fokker) dat je nu te perfect wilt...... dat kan niet. Als er een (of een paar) hondjes tussen zitten die niet helemaal aan het plaatje voldoen dan is dat jammer maar daarom kunnen ze nog wel gewoon geweldige huisdieren worden.

Dus, die met dat staartje.... lekker laten voor wat het is en dat nageltje; overleggen met iemand die wel weet hoe het moet.

Meis, ik hoop dat je weer een beetje nuchter kunt nadenken nu want het komt zo wel een beetje raar over.
Door serradomar
#174178
ik denk ook dat je als fokker moet (leren) accepteren dat je niet alle 'fouten' zoals jij ze noemt even kunt verhelpen, oplossen of 'verdoezelen......
Je bent er bovendien nog lang niet...wat denk je van tandfouten ? de pups hebben nu nog geen tandjes, maar straks als ze tandjes krijgen kun je ook tandfoutjes zien...wat doe je dan ? een beugeltje erin ?

Als fokker hoop je dat je uit een weloverwogen combinatie zoveel mogelijk gezonde en mooie pups krijgt. Maar je hebt niet alles in de hand en je moet ook accepteren dat er hondjes kunnen zijn met kleine schoonheidsfoutjes maar ook met (grote) gezondheidsfouten....Daar heb je je bij neer te leggen en het enige dat je als fokker moet doen is je vooraf verdiepen in een combinatie en lijnen en daarna zorgen dat alle pups optimaal kunnen oprgoeien en een fijn tehuis vinden en een lang en gelukkig leven tegemoet gaan.

En als een hondje niet naar de show kan...so what ?

Ga alsjeblieft niet bij pasgeboren hondjes zitten klooien maar zorg ervoor dat ze lekker groeien en gezond worden.
Door danielle1980
#174257
ok bedankt voor alle reacties.

het breken en zetten heb ik van een fokker,
ik zal hier maar geen namen noemen.
ik wist gewoon niet hoe reeel dat was,
mij maakt t helemaal niet uit,
ikzelf vind dat de mooiste reu en vind het staartje dus erg schattig.
we hebben nu t advies gekregen om de staart wat te masseren en dan kan ie nog wat rechter worden en zo blijft ie soepel,
waarschijnlijk heeft het staartje even klem gezeten.

en het nageltje is weggehaald,
want het zat precies onder de voet,
en moest echt weg,
anders zou het nageltje als t straks wat harder is veel kunnen beschadigen en ander zou ie nooit goed op zn voet kunnen lopen.

mij maakt t niet uit hoe een pup eruit ziet hoor,
klonk dat echt zo? :-\

1 teef heeft oook 2 extra nageltjes en die laten we gewoon lekker zitten,
onze essie heeft t ook en deze wist de da zeker van dat ze er nooit last van zou krijgen(nou ja onder normale omstandigheden dan ;))

ik ben alleen maar zo bezorgt omdat ik niet wil dat ze medisch ergens last van krijgen.

verder maakt t me niet echt uit wat voor foutjes ze hebben,
ik wil gewoon dat ze gezond zijn en een leuk karakter krijgen.

en van shows hou ik niet :-[
Door danielle1980
#174258
bovendien wil ik niets verdoezelen hoor,
de pup kopers zijn allemaal ingelicht over de pups.
van wat we nu ontdekt hebben en we geven ook alles netjes door.

ik heb geen geheimen :D
Door gonny
#174260
gelukkig valt het allemaal dus nog wel mee!!! ;)
nogmaals gefeliciteerd en ga nu lekker genieten van de puppies hé!!!!! :D ;)
Door danielle1980
#174289
serradomar schreef: nou als die dierenarts al zegt dat hij er weinig ervaring mee heeft dan zou ik hem zeker NIET aan die nageltjes laten rotzooien....en als je het zelf ook niet weet zou ik het dus ook niet doen en lekker laten zitten.

en wat een knik in de staart betreft.....de staart is een verlengde van de ruggewervels en is een belangrijk gedeelte van de hond....dat er een knik in zit kan zelfs een reden hebben en je moet dat niet nog eens ff gaan zitten breken en spalken...!!
Het is misschien jammer als zo'n hondje niet aan de rasstandaard voldoet en niet naar de show kan gaan, maar in een groot nest zitten altijd wel een paar foutjes hoor...niet alles heeft showkwaliteit of is perfect en wat is nu eigenlijk belangrijker ??????????????

Laat de natuur de natuur en een hondje wordt geboren zoals het geboren wordt !!!!!!!!!!!!!!

Bij deze wil ik je natuurlijk nog wel van harte feliciteren met de pups ! Maken moeder en pups het nog goed ? En hebben de pups een goed geboortegewicht ?

succes verder met de drukke tijd die komen gaat !

groetjes marit
geboortegewicht staat op mijn site vermeld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door