Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door melliejj18
#1741496
Hallo,
wij hebben thuis een cavlier king charles spaniel en een chihuahua. De King charles spaniel is nu bijna 6 en we hebben nog nooit problemen gehad met het enten.
Nu hebben we sinds een jaar onze chihuahua en ze blijkt allergisch te zijn..
Op 26 april 2009 is ze geboren en ze heeft op 17-06-09 haar prikje (Nobivac Puppy DP) gehad bij die mensen, niks aan de hand.
1 Augstus hebben we haar gehaald en is ze bij ons gekomen.
Op 03-08-09 hebben we haar weer laten enten ( het bleek dus dat ze op dat moment maar 1 enting had gehad). Toen kreeg ze de Nobivac Lepto en Nobivac DHPPi, waar ze na 20 minuten een erge allergische reactie bij kreeg. Ze was helemaal opgezwollen en mijn moeder was toen net op tijd bij de dierenarts anders was ze gestikt. Ik was op dat moment op vakantie...
Op 24-08-09 moesten we haar weer laten enten en heeft ze de Nobivac Lepto en Nobivac KC. Dit keer géén allergische reactie.
Vorige week (24-08-10) moest ze weer een prikje. Ze wisten van de allergie af dus ze zouden een ander merk proberen. Een week van tevoren een paar keer gebeld of ze het andere merk zouden bestellen: dat zouden ze zeker doen.
Op de dag dat we daar waren nog 2 keer gevraagd, maar alles zou goedkomen. Toen ze de injectie had gekregen zei ze dat ze gewoon de oude had gebruikt (waar ze die reactie bij kreeg) en dat ze er waarschijnlijk wel overheen was gegroeid. De Nobivac Lepto en Nobivac DHPPi. Wij de hele middag in de stress: er gebeurde niets. Om 1 uur had ze haar prikje gehad, om half 4 zijn we even weg gegaan. Ze was super speels en had nergens last van. Toen we om half 6 thuiskwamen was ze weer helemaal opgezet en zijn we met spoed naar de dierenarts gereden die op dat moment dienst had: 20 minuten rijden :S).
Ze werd nagekeken, maar haar nekje was niet dik maar de rest van haar lijfje wel.  De rest van haar lichaam was helemaal rood, zelfs in haar oortjes en naast haar neusje. Ze kreeg een enting om de reactie tegen te gaan: volgens de assistente, dexadresson genaamd.
De volgende dag zijn we kwaad naar onze dierenarts gereden omdat ze wisten wat er zou gebeuren, maar gewoon niet naar ons hebben geluisterd. Het bedrag van de Dexa. hebben we terug gekregen, dus dat viel gelukkig mee.

Nu zitten we dus te denken of we haar nog wel willen laten enten. Moeten we dit nog doen? Hebben mensen hier dit misschien ook meegemaakt? En wat heeft jullie dierenarts gedaan? Ik heb ook veel slechte dingen gelezen over het middel Dexodreson, klopt dit?

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben.
Groetjes,
Melissa.
Laatst gewijzigd door melliejj18 op do 02 sep 2010, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1741621
nja, de dexa is een vrij sterke cortico, maar in zo'n geval wel nodig. Cortico's zijn bij regelmatig gebruik inderdaad niet zo goed voor je dier, maar in dit geval niet.
Wat achtelijk trouwens van de DA dat ze tóch het merk gebruikten waarvoor ze wisten dat ze allergisch was! wat nou als je even niet thuis was >:(

Weet er zelf nog niet heel veel vanaf, maar de meesten hier laten ook niet enten, alleen indien nodig. Zij zullen je vast wel meer info kunnen geven!

(en leuk, nog een chi op het forum! ik heb zelf een chi van bijna 6 maanden)
Door Lizzy
#1741626
Hier ben je lekker mee... :-X. Ik zou deze hond zelf dus echt nooit meer laten vaccineren. Maar ja goed, wie ben ik.... Ik vind het al knap onverstandig dat jullie er uberhaubt een DHPPi + L in hebben gezet! Dat zijn veel-te-veel ziektes tegelijkertijd!

Ik zou een homeopatische/holistische dierenarts opzoeken en kijken of je dit hondje samen weer op de rit kunt krijgen, want zulke reacties hebben straffere gevolgen dan je zou denken. Je hond kan zelfs maanden erna nog ziek worden van zo'n enting. Je hond kan zelfs auto-immuun ziektes krijgen. En jullie hond (sorry dat ik het zo rechtstandig zeg) is kandidaat om zeer nare chronische gevolgen hier aan over te houden.
Door melliejj18
#1742149
Ik ben dus echt een leek wat enten betreft, omdat het verder altijd goed is gegaan met onze andere honden.

We waren dus niet thuis 's middags en het vervelende was dat ze haar halsband ook nog omhad. Deze zat wel aardig los, maar daar was niks opgezet.
Dezelfde avond is de roodheid weg getrokken en was ze al iets minder dik. De volgende dag was het bijna helemaal weg en we zijn 's nachts nog een paar keer bij haar gaan kijken voor de zekerheid. Ze was wel meer gaan drinken, maar dat kwam door dat middel en doet ze nu niet meer. Wel slaapt ze (volgens mij) ietsje meer, maar dat kan aan mij liggen. Waarschijnlijk gaan we ook gewoon een andere dierenarts zoeken. We vroegen namelijk die dag ook of ze kon zien of ze schijnzwanger was en dat was volgens haar niet zo. 2 dagen later kwam er melk uit haar tepeltjes (ze is écht schijnzwanger  ;))
We hebben haar die entingen laten geven omdat we er eigenlijk vanuit gaan dat de dierenarts het wel weet. Zelf weet ik niet zoveel over de entingen en welke je wel samen en niet samen mag geven.
In het boekje zit een stickertje van allebei dus ik neem aan dat ze ze allebei heeft gekregen (het was maar 1 prikje).

Zou ze hier nú al problemen aan kunnen overhouden of alleen als we haar verder nog laten enten en ze dit steeds krijgt?
Waarschijnlijk gaan we haar nu niet meer laten enten, of zijn er ziektes waar ze echt voor geënt móét worden zoals Weil?
Ik zie hier op het forum dat de enting 3 jaar geldig is, klopt dat? Er staat in het boekje dat ze volgens jaar weer terug moet komen..

@ Dancingdaydream: die was ons is nu bijna anderhalf :).
Laatst gewijzigd door melliejj18 op vr 03 sep 2010, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door aalsmeer
#1751016
wat erg dit zeg.

ad het met jack ook.
die kreeg een bult waar die geend was en daar om heen een schijf.
en toen was ie van voor naar achter tot zijn pielewap helemaal opgezwollen.
was net een zwangere teef.

ik ent niet meer.
ben als de dod.
en als ik het zo lees????????????
Door charmed
#1751307
Als ze eenmaal zo'n allergische reactie hebben gehad, kunnen ze elke enting weer zo'n reactie krijgen. Bij ons ging het ook met 1 van de honden mis, zij had na de enting, een helemaal opgezwollen hoofd en steeds meer begon op te zwellen en te ribbelen. Het zag er niet uit, ook hier gelijk naar de da gegaan en laten spuiten om het af te laten zakken. Voor die tijd hadden we een heel gezonde hond, nooit ziek, na de enting was het schering en inslag met dairee, spuitpoep, koorts, ze is jaren terug geopereerd ze had Cystes in de baarmoeder en alvleesklier. Cystes zijn weggehaald. Ze staat nu op een onderhoudsdosering Prednison.

hier wordt niet meer geënt.
Door nikèdog2000
#1751629
mijn hondje heeft na zijn 2 de puppie inenting 5 uur gegild
bij de 3 de pupenting heeft hij 3 uur gegild
en toen was ik er klaar mee
ze zeggen dat ze met 1 jaar weer een enting moeten hebben
maar die heb ik nooit laten doen
hij wordt nu 4 jaar
ik heb hem in augustus laten titeren en hij is helemaal beschermd
Door Pedro98
#1793847
Vandaag heeft ukkie zijn inentingen gehad, maar konden vanavond weer terug naar de DA. Hij begon helemaal op te zwellen en heeft dus een tegen spuit gekregen hoop niet dat hij er te veel last van heeft. Spuitje vond hij niet zo fijn liet goed van zich horen.
Door Pedro98
#1794823
HannekeKjell schreef: O getsie, welke entingen heeft hij gekregen vandaag?
Is zijn tweede enting geweest zijn er dus een aantal geweest (cocktail) Ook kennelhoest heeft hij gehad anders mag hij straks niet naar de oppas waar hij een keer in de week heen zal gaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door