Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jimu
#1739284
Hallo,

graag zou ik jullie willen vragen of jullie het volgende bekend voor komt bij ontgiften;

Mijn reu van 4 jaar krijgt allemaal bulten, rode plekjes, wondjes en bij die plekken verliest hij zijn haar, je trekt het er zo af en heeft dus ook allemaal kale plekken nu. Ben druk met calendula aan het smeren maar het lijkt er niet op dat het haar op deze plekken terug komt. Verder is hij niet ziek.
Kunnen dit symptomen zijn van ontgiften?

De dierenarts heeft afkrapsels gedaan en nagekeken op mijt, schurft, schimmel en dat soort dingen en dat is het allemaal niet. Ook is zijn bloed onderzocht op witte bloedlichaampjes en lyme en ook dat was gelukkig allemaal goed.

Lijkt dit dus zo op het eerste verhaaltje op ontgiften?

Stukje voorgeschiedenis: ongeveer maandje geleden is hij wel enorm ziek geweest. Hij had een flinke hotspot in zijn hals, had kleine bultjes op zijn snuit/wang, oren ontstoken, kon niet lopen/opstaan. Bij mijn eigen da kon ik niet terecht en die heeft telefonisch wat voorgeschreven. Erg slecht ik weet het en ben er ook niet over te spreken. Ben een dag erna naar een andere da gegaan bij een inloopspreekuur en het konden 2 dingen zijn. Allergische reactie waardoor alles ontstoken raakt of een bacterie. Hij heeft zalf gekregen voor de oren en een spuit met antibiotica tegen allergische reactie. Hier knapte hij op zich wel van op.
Telefonisch had mijn da waar ik normaal heen ga antibiotica voor bacterien (hoop dat ik het goed zeg hoor) voorgeschreven en een spray tegen de hotspot. Hij kreeg toen eigenlijk alleen nog brokken. Ben hierna met vlees begonnen en nu dus andere klachten.

Nu ik weer terug kwam bij mijn vaste dierenarts (zelfde centrum, maar wel steeds andere da) om de bulten en plekken e.d. gaf ze wel aan dat het belachelijk was dat ik niet terecht kon en dat ze er niet van houd iets telefonisch voor te schrijven. Dit was niet diegene die toen aanwezig was hoor. Toen ze mijn reu zag had ze ook wel het idee dat de antibiotica waarschijnlijk ook wat hoger had gemoeten.

Ik weet niet goed wat ik moet doen.....zelfde blijven voeren, terug op brokken, over op wat anders?
Zou er wel een foto van willen plaatsen, maar weet niet hoe dat moet....
Laatst gewijzigd door Jimu op di 31 aug 2010, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1739374
Nou, terug op de brokken lijkt me geen optie. Heeft jouw hond alleen antibiotica gehad of ook cortico's?

Ik denk eerlijk gezegd dat je hond een goeie optater heeft gehad, van alles wat er gebeurd is. En dat verse, rauwe voeding de beste basis is maar niet voldoende om je hond weer op de rit te krijgen. Ik denk dat je eerst moet beginnen met het opbouwen van de darmflora. Die is, door alle medicatie, om zeep geholpen. Dus, probiotica. En daarna denk ik dat je een flinke ontgift-kuur zou moeten doen. Te beginnen met groene leem en daarna drainage compositum van de groene os. En misschien dat zelfs een bezoek aan een goede holistisch DA geen overbodige luxe zou zijn.
Door Jimu
#1740223
Hoi hoi,

dank je voor je reactie. Hoe gaat zo'n reinigingskuur in zijn werk? geef je dat alleen of naast het voer?
Waar kan ik dat eventueel halen en/of bestellen en wat is de naam/ merk?
Zie graag de informatie tegemoet!
Door Jimu
#1740859
heb even wat gelezen, maar ik lees dat groene leem erg heftig is. Is dat verstandig omdat hij dus mogelijk ook al zo heftig reageert op het ontgiften? Is dat dan niet te gek voor hem?
Is het drainage compositum dan zelfde idee als de groene leem e.d.?
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, want heb hier geen kennis van.
Laatst gewijzigd door Jimu op wo 01 sep 2010, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1741186
Je zou even moeten kijken hoe heftig het is. Daar valt van te voren niks over te zeggen. Ik ken honden die op Drainage Compositum heftiger reageren dan op groene leem. En andersom. Je kunt ook met Schindle's mineralen beginnen. Dat is zeker milder. En je zou ondersteuning bij een holistisch DA kunnen gaan vragen.
Door Jimu
#1741645
stad en land afgeweest, maar uiteindelijk alleen met aciforce probioticum van A. Vogel thuis gekomen. Had dit gelezen op "natuurlijk in balans"
Een grote hond moet een half zakje per dag en dan doe ik er dus 14 dagen mee. Is dat lang genoeg?

Dus nu alleen nog steeds op zoek naar de groene leem of drainage compositum. Anders desnoods maar via internet bestellen.
Maar dit kan ik dan na de aciforce kuur gaan geven?

Had ook graag omega 3 visolie willen hebben, maar dat kan ik alleen in capsules vinden.... bestaat dat ook wel in vloeibaar?
Een verkoopster adviseerde mij ipv de visolie (die ze alleen in capsule had) ook zilverwater. Ken ik verder niet, maar had dit anders ook gekunt? Als aanvulling voor mijn reu zijn ontgifting of eventueel allergie en mijn teefje heeft artrose dus daar is het ook goed voor zeg maar. Daar zou ik de visolie voor willen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Jimu op do 02 sep 2010, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door