Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nelb
#1738663
Ruim 2 weken geleden heb ik een oud cavje geadopteerd. Hij krijgt hier kvv, bandit en carnibest, en als snoep pensstaafjes en af en toe een brokje. Afgelopen paar dagen heeft hij geitmix van bandit gegeten.
Sinds vanacht krabt hij. Aangezien hij een dik propje is met hartprobleem wordt hij erg moe van het krabben.
Nou zou het kunnen dat hij een reactie op de geitmix heeft en dat het dus vanzelf snel over gaat. Laten we het hopen.

Weten jullie nog iets wat de jeuk snel wat kan verzachten?
Door Anne in Zweden
#1739016
Ik weet helaas niet hoe je jeuk kunt verzachten, maar gaat het alweer wat beter met je arme cavje? Zou fijn zijn, dan kun je er waarschijnlijk vanuit gaan dat het inderdaad de geit was die verkeerd viel.
Door Nynke
#1739085
is het 1 plek wat jeukt ? Dan kun je er Calendula opsmeren  :) :)
Door nelb
#1739389
Ik wist niet of ik er goed aan zou doen, maar ik moest wát doen en heb hem gisteravond gewassen. Ik had nog shampoo voor gevoelige hondenhuidjes en heb een paar druppels teatree in het water gedaan en hem daar ingezet en afgespoeld. De jeuk was meteen stukken minder en nog steeds. Wel nog krabben als ik hem wat te enthousiast aai, maar hij kan gelukkig weer rustig liggen.
Het kan natuurlijk van de geit geweest zijn, maar ook ontgiften in het algemeen. Want ik neem aan dat hij nog nooit eerder een stukje rauw vlees gegeten heeft.
Overigens krabde hij vreselijk én beet aan zijn voor en achterpoten. 1 voorklauwtje was al aardig rond gegroeid , dat kon ook nog wel es pijn gedaan hebben, en heb ik nu flink afgeknipt.
Hopelijk komt de jeuk niet meer terug.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1739716
Wat fijn dat dit oudje bij jou een gouden mandje gevonden heeft  :-*

Ik zat te denken... als de jeuk minder wordt na een lekkere wasbeurt, zou het dan niet "iets van buitenaf" geweest kunnen zijn?
Heeft ie geen vlooitjes of zo, of buiten ergens doorheen gelopen?
Dat lijkt me dan ergens meer voor de hand liggend dan een allergische reactie op bv de geit.
Door Nynke
#1739913
Fijn dat het wassen een oplossing is gebleken meis !!!  :-*
Door nelb
#1740424
HannekeKjell schreef: Wat fijn dat dit oudje bij jou een gouden mandje gevonden heeft  :-*

Ik zat te denken... als de jeuk minder wordt na een lekkere wasbeurt, zou het dan niet "iets van buitenaf" geweest kunnen zijn?
Heeft ie geen vlooitjes of zo, of buiten ergens doorheen gelopen?
Dat lijkt me dan ergens meer voor de hand liggend dan een allergische reactie op bv de geit.
Klinkt logisch. Vvlooien waren het in elk geval niet, dat heb ik gecontroleerd. Misschien wat anders wel, maar dat heb ik er dan lekker afgewassen.
Voorlopig  toch maar even rustig aan met de diersoorten.
Gelukkig gaat het nog steeds goed.
Door Lizzy
#1741184
Oh, fijn dat de jeuk weg is! Ik duim dat dat zo blijft. Geit kan altijd de veroorzaker zijn. Hoeft niet, maar kan altijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door