Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1739283
welk middel past daar bij??

Yuki heeft spondylose, artrose en volgens mij ook artritisverschijnselen (aangezien het op prednison beter ging). Afgelopen periode ging t best goed met hem, maar nu het zo vochtig weer is, is het meteen een stuk slechter.

Volgens mij is er een homeopatisch middel dat bij deze klacht past. Weet iemand welke??
(heb nu maar weer groenlipmossel gekocht, die was al een tijdje op)
Door Sella
#1739819
Ik zet rhus tox in bij slechter lopen bij vochtig weer.
Je kan nl het ook als middel inzetten als je een kou gevat hebt na met een nat hoofd van de kapper naar huis gaan.
Zo heb ik dat ooit geleerd en ik moet zeggen dat het humaan en voor de dieren goed lijkt te werken rhus tox d6 tegen de startpijn en ook voor de jengelende spierpijnen die nat weer kunnen verergeren.
#1740253
Dank jullie wel!!  :-*

En hoe is dat met Duivelsklauw en Lood??

Ik was bij Atjo en zag de MacSamuel, maar had geen idee welke bij Yuki zou passen.
Gewricht D is met gifsumak en smeerwortel namelijk, maar staat eigenlijk voor gebruik bij HD
Wervel S staat voor gebruik bij spondylose en bevat dus duivelsklauw en lood.

Yuki heeft spondylose, geen hd, maar ik weet in ieder geval zeker dat zijn klachten verergeren bij vochtig weer. Het lijkt mij dan beter om DAAR een middel op af te stemmen, toch??  :-\
#1752450
Hoi hoi, zou met deze klachten naar een klassiek homeopaath gaan , die een middel aan kan passen op de constitutie van je hond! Heb zelf voor Déru een dik jaar Metacam gebruikt en het hielp wel maar de rugklachten bleven. Ben toen met haar naar een klassiek homeopaath gegaan die haar een middel gaf. Ze krijgt nu 4 keer per dag druppels en de klachten zijn zo goed als over. Hoef geen dure Metacam meer te gebruiken en de hond is actiever loopt  weer soepeler en zit gewoon lekkerder in haar vel Déru is 13 1/2 jaar oud en is een kuvasz die dus echt wel ouderdomsklachten kan hebben! Heb hier echt goede ervaringen mee. Is ook jammer dat honden door deze klachten minder actief worden terwijl het gewoon verholpen kan worden! Je gunt ze toch een zo prettig mogelijk leven, zonder pijn!Groetjes Annelies :)
#1783652
Beetje laat, maar ik gebruikte bij Spicey altijd puur spondy, zij had spondylose en nadat ik hiermee gestart ben heb ik nooit meer pijnstillers hoeven te gebruiken. Er staat ook bij dat het voor artrose werkt. Weet niet waar je woont maar ik heb nog een bijna vol flesje staan wat je zo mag hebben.
#1802191
Hallo,onze bull heeft spondylose en artrose in de voor en achterpoten.
Hij heeft rymadil,prevocox,vier wekelijkse injecties (per half jaar),trocoxil(vrij nieuw maandelijkse pijnstiller)carpofen,voedingssupplementen gehad,niets hielp.
Bij eigen internet onderzoeken heb ik uiteindelijk besloten om homeopatisch te gaan proberen(ik was hier nogal sceptisch over),en het helpt!
Hij ktijgt Sachas blend,duivelsklauw(3 maal per dag)en Boswellia(ook drie keer per dag).Dit haal ik dus wel bij een reformzaak.Het merk:Arcocaps.
Hij loopt steeds beter terwijl de dierenarts zei dat we prednisolon moesten gaan gebruiken,als laatste redmiddel.Probeer het eens en het duurt natuurlijk wel even voordat je resultaat ziet(een week of vier minstens)Je kunt sachas blend natuurlijk ook vervangen door een glucosamine,chondroitine middel,maar dit moet wel van een goede kwaliteit zijn(absoluut niet van Kruidvat).En zoals alle middelen die homeopatisch zijn:baat het niet,schaad het niet.Succes als je het gaat proberen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door