Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Spicey
#1740120
Hallo,
Ik heb sinds een maand een hondje van 1,5 jaar. Ze is zwerfhond geweest en is vanaf half juni in Nederland. Bij haar pleeggezin at ze nrv en bij mij krijgt ze kvv met een paar keer per week een vleesbot, spiervlees of een visje. Nou eet ze ook gras maar dat doen de meeste honden wel, maar ze eet dus ook hooi/kuilgras en best wel aardige plukken. Zal dit op een tekort kunnen duiden? Vezels krijgt ze wel genoeg binnen want ze loopt op een boerderij met paarden en koeien en eet daardoor ook de nodige uitwerpselen :). Iemand een idee?
Door Daphne&Jayden
#1740168
Kvv verteert wel sneller dan barf, misschien een idee om haar geheel te laten gaan barfen. Dan zal ze in ieder geval langer een verzadigd gevoel hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1740216
Veel gras e.d. eten kan ook duiden op misselijkheid die ze op deze manier probeert te stabiliseren. Verbied en/of voorkom eens een aantal dagen dat ze dat spul eet en kijk of je iets aan haar ziet.

Verder vind ik koeie-en paardestront nou niet zo'n gezonde aanvulling op het dagelijks menu, aangezien het meer bevat dan enkel wat gewenste vezeltjes.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1740352
Kuilgras schijnt vrij zoet te zijn en vinden mij honden ook lekker.
Het lijkt me alleen niet gezond om vaak te eten.
Hooi heb ik nog niet eerder van gehoord dat ze dat eten, maar miss dat het hooi wat daar gebruikt wordt veel kruiden (luzerne is ook zoeter) bevat en dat de hond daardoor het lekker vindt.
Door Mevroi Kruim
#1740413
Mijn hondjes eten ook wel eens plukken kuil maar geen grote hoeveelheden. De brokkenhond van een mede-eigenaar daarentegen vreet de hooinetten leeg als hij de kans krijgt, en heeft al eens een verstopping gehad.
Ze eten hier ook mest van de eigen paarden, daarvan weet ik wat ze eten en wanneer ern ontwormmiddel in gaat, maar andere mest mag echt niet.
Door 202Spots
#1740420
Zuurkool is ook gezond voor de hond, dus kuilgras zal ook wel wat probiotics hebben.
Al mijn spotties zijn gras grazers en zijn nooit misselijk, het enige probleem kan 'n lange gras spriet zijn die er met 't poepen niet helemaal uit komt en dan grote paniek veroorzaakt omdat er wat blijft hangen wat ik dan even zorgvuldig moet verwijderen :-X
Door Jantina
#1740435
Bij beperkte hoeveelheden is het niet een mega probleem. Mijn ervaring is dat het, als ze het eenmaal gewend zijn, niet meer doen. Zelfde met paardenpoep. Mijn hond eet ook met regelmaat mest van onze paarden, en heeft dit met vlagen nodig. Hij knapt er juist enorm van op. pakt het bijv als hij wat diarree heeft. Gegarandeerd goede ontlasting binnen een paar uur! Maar ook ik weet exact wat er bij de paarden in gaat natuurlijk.
Door Spicey
#1740456
Ik heb ook niet het idee dat ze misselijk is, als ze het een paar dagen niet eet zie ik geen verandering. Ik probeer het zoveel mogelijk te beperken maar luisteren gaat soms nog niet zo goed en dant komt ze pas als de pluk op is (wordt wel aan gewerkt hoor).
Met het eten van mest let ik ook wel op dat er niet paarden net ontwormd zijn dat staat altijd op het bord geschreven.  Of het gezond is zijn de menigen over verdeeld. Mijn vorige hond was ook een echte stront en gras vreter.
De lange spriet met poepen is idd wel bekend ;).
Misschien is eerdaags het nieuwe eraf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door