Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1739280
Een hele tijd geleden ben ik begonnen met silicea omdat Kay een voorhuidontsteking heeft. Eerst ben ik met de D12 begonnen, die hielp niet. Toen over op de D30, die hielp ook niet. Inmiddels ben ik met de D200 begonnen, maar ook dat wil echt niet helpen.

Weet iemand wat ik verder nog kan proberen om het te verminderen? Werkelijk alles zit steeds onder. Dikke klodders op de vloer, tegen meubels, op deurposten. Op de bank mag hij inmiddels niet meer (we hebben nu nog een stoffen bank), omdat er zulke gore vlekken op komen.. Ik vind het zo smerig!

En weet iemand of het kwaad kan als je die silicea lang geeft?
Door Joyce/sepp
#1739643
Ik heb een hele goede tip van Borke gekregen http://www.homeo-natura.nl/ ik geef twee keer daags drie korreltjes.
Ik ben nog niet zo heel lang bezig het is nog niet helemaal over maar wel al stukken minder.
Ze werkt met telefonisch consult of per e-mail. En dan stuurt ze de medicatie op.
Door Migudu
#1739795
Ik ben met hetzelfde begonnen, ook homeo natura.
Twee keer per dag drie korrels en twee keer per dag druppels (geslachtsdrift).
Doe dit nu 5 dagen..

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1739995
Het enige dat hier hielp was langere tijd 3 keer per dag spoelen met een oplossing van Echinacea Extra Forte van Bloem, met Plantago en Cat's Claw.
Door Butch
#1740035
Ik heb alles geprobeerd maar niets hielp. Ik heb uiteindelijk een implantaat laten injecteren en dat hielp meteen. Voordeel is dat het met een half jaar uitwerkt en een gewone castratie is definitief.
Door Linda & Kay
#1740377
Bedankt allemaal!!

Ik zal de site van homeo natura eens goed doornemen. Dat klinkt wel goed.

Spoelen heb ik ook nog niet geprobeerd, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo consequent genoeg om dat echt 3 x per dag te doen. Maar als écht niks anders werkt dan ga ik dat ook eens proberen.

Hoewel ik niet meer van plan ben om Kay een teef te laten dekken, wil ik hem toch liever niet castreren..
Door Bandji
#1740513
Ik spoel bij mijn reuen altijd met voorhuid cleaner te verkrijgen bij de dieren winkel.
Hier zat eerst ook alles onder, nu spoel ik ze beide 1 x pw als voorzorg, ze gaan er zo voor liggen ;D
Door Lizzy
#1741181
Bandji schreef: Ik spoel bij mijn reuen altijd met voorhuid cleaner te verkrijgen bij de dieren winkel.
Hier zat eerst ook alles onder, nu spoel ik ze beide 1 x pw als voorzorg, ze gaan er zo voor liggen ;D
Ja, maar helaas verbetert voorhuidcleaner niet de natuurlijke weerstand in dat gebied. En dat doet Echinacea Extra Forte wel.
Door Migudu
#1741458
Ik weet niet hoe dat is met voorhuidcleaner van de dierenwinkel, maar dat Puresol (ofzo) van de dierenarts, volgens mij bijt dat heel erg..
Migudu sprong altijd weg als ik met dat spul aankwam... ???

Groetjes,
Gerda
Door tt-tjes
#1741990
Ik spoel altijd met hibiscrub, dat bijt niet en werkt echt goed. Wel altijd ff naspoelen met gekookt water (wel af laten koelen ;D)
Door Migudu
#1741992
tt-tjes schreef: Ik spoel altijd met hibiscrub, dat bijt niet en werkt echt goed. Wel altijd ff naspoelen met gekookt water (wel af laten koelen ;D)
Oh..dat vergat ik steeds.... ;D ;D ;D grapje...

Groetjes,
Gerda
Door tt-tjes
#1741994
Migudu schreef: Oh..dat vergat ik steeds.... ;D ;D ;D grapje...

Groetjes,
Gerda
Hi, hi, dan snap ik wel waarom hij begint te rennen als hij je aan ziet komen ;D
Door Butch
#1746226
Linda & Kay schreef: Hoewel ik niet meer van plan ben om Kay een teef te laten dekken, wil ik hem toch liever niet castreren..
Dat had ik nou ook, ik vond dat toch te ingrijpend en definitief. Ik heb ook echt een tijd nagedacht over zo'n implantaat, ik heb het uiteindelijk toch gedaan omdat de problemen toch te erg waren en ik een castratie idd niet zag zitten.
Door Bandji
#1746457
Lizzy schreef: Ja, maar helaas verbetert voorhuidcleaner niet de natuurlijke weerstand in dat gebied. En dat doet Echinacea Extra Forte wel.
Oops ben ik helemaal vergeten erbij te zetten sorry zit er zo ingebakken dat automatisch te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door