Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#1739354
Mozes loopt steeds slechter...ondanks de goudaccupunctuur en de dagelijkse portie metacam.
Kan ik hem nog ergens mee ondersteunen?? hebben jullie een advies???
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1739369
Regelmatig een goede manuele therapeut bezoeken. Wij gaan 1x per 2-3 weken, waarbij dan o.a. de rugspieren (die bij vele honden die lijden onder artrose verkrampt zijn) helemaal los gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1739534
Ai, dat is niet fijn  :-\

Spiersupport al eens geprobeert?
je geeft denk ik al een glucosamine, chrondiotine complex.
Een goede visolie wordt ook nogal eens aangeraden bij atrose-achtige problemen, omdat dit ook ontstekingsremmend kan werken.

Wat heeft Mozes als ik vragen mag?
Door smulpaap
#1739646
Ik heb met visolie ook erg goede ervaringen met mijn artrose hond , ze krijgt nu sinds een maand of 4 Doils -Joint maar ze beweegt vele malen beter en soepeler , daarnaast wordt ze ortho-manueel behandeld . Eerst om de 3 maanden , we moeten nu half Sept weer heen maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat we nu langer weg mogen blijven .
Door kangalfreak
#1740468
probeer eens Cetyl M    ( http://www.cetylm.nl/EN/buy-online.html )  Ik gebruik het nu 3 weken voor mijn hond en het gaat echt stukke beter.  Ik heb ook goudaccupunctuur laten doen wat ook totaal niet helpt. Sinds ik dit geef hoeft hij geen pijnstillers meer en ik kan de wandelingen steeds langer maken. Met dit middel is het ook baad het niet dan schaadt het niet want het zijn allemaal natuurlijke ingrediënten.

groetjes
Yvette
Door senadance
#1740479
nou de goudaccupuntuur heeft wel degelijk tot nog toe goed geholpen , opeens is het nu weer deut :-[ :-[ :-[
Laatst gewijzigd door senadance op wo 01 sep 2010, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kangalfreak
#1740485
Bij mij heeft het helemaal niks geholpen....het is nu een jaar geleden dus heb ook geen hoop meer. Had het in Duitsland laten doen..jij ook?  Probeer die Cetyl M is...echt, ik wandel nu op plekken waar ik al maaaaanden niet meer ben geweest omdat hij dat niet redde.
Door senadance
#1741353
kangalfreak schreef: Bij mij heeft het helemaal niks geholpen....het is nu een jaar geleden dus heb ook geen hoop meer. Had het in Duitsland laten doen..jij ook?  Probeer die Cetyl M is...echt, ik wandel nu op plekken waar ik al maaaaanden niet meer ben geweest omdat hij dat niet redde.

ga ik doen hoor...heb het al besteld!!! goudaccupunctuur in duitsland bij Schulze...heeft wel goed geholpen.tot nog toe :-\
Door diergedrag
#1742403
Metacam (en de andere NSAID's zijn vrij milde pijnstillers). Het kan goed zijn dat Mozes een sterkere pijnstilling nodig heeft en daarvoor zijn meerdere middelen zoals Tramadol of een combipreparaat zoals Cortaphen forte. Er zijn ook combinaties mogelijk van meerdere pijnstillende middelen als is de kans op bijwerkingen dan veel groter.
MSM zoals in Cetyl M is een lichaamseigen zwavelverbinding die pijnstillend en ontstekingsremmend werkt. De pijnstillende werking van MSM is echter niet sterk.
Als Mozes er niet voldoende op reageert dan raad ik je aan om met je dierenarts te overleggen over een sterkere pijnstiller voor Mozes.
Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door