Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door magda
#173886
Hallo allemaal
hier een soort noodkreet over Boffie

Sinds 3 weken eet ze vreselijk slecht.
Het vlees moet ik haar stukje voor stukje voeren en dan nog gooit ze het weg. ::)

Hooguit eet ze één of twee stukjes (nog geen ons vlees)

Dus geef ik haar een dikke groentebrei met sardientjes er in (half gekookte groenten) dat eet ze,maar ik moet er veel melk bij doen, eigenlijk drinkt ze meer dan ze eet.

Ook geef ik haar melk met honing

Morgen ga ik naar de dierenarts ,want ik moet mijn dieren laten inenten tegen hondsdolheid en ook een puce in de oren laten aanbrengen.
Als ik tegen hem zeg dat mijn hond zo slecht eet gaat hij vragen wat geeft u haar dan te eten en dan heb je de poppen aan het dansen. ;D

Kan iemand mij raad geven.

Het komt door de schijnzwangerschap,die ze net achter de rug heeft.
Nu denkt ze blijkbaar dat ze jonkies heeft want soms zoekt ze ze en voelt ze zich een beetje depri.

Gaat ze hier nu elke 6 maanden doorheen?


Is er ergens een middel tegen deze laatste toestand ,want ik wil vooral niet dat die demodex weer terugkeert.

Vriendelijke groeten magda
Door Lizzy
#173907
Weet je zeker dat het door de schijnzwangerschap komt? Kun je aan homeopathische middelen komen? In bijv. Alblavetsem zitten de volgende homeopathische middelen die kunnen helpen bij schijnzwangerschap problemen: (Vooral Pulsatilla zou kunnen passen want dat past wel bij teefjes die niet willen eten....).
Per 100 gram: Pulsatilla D30 20 gr, Asa foetida D4 30 gr, Avena sativa Ø 50 gr,

En je dierenarts moet je gewoon laten kletsen zeg. Hij is niet de baas over jouw hond. Nu niet en nooit niet. Laat tie zich met zijn eigen zaken bemoeien gewoon.

Trouwens, een hond die niet in orde is: moet je niet enten. Ik weet niet van welk merk je de rabies-enting geeft, maar volgens mij zijn entingen (rabies) drie jaar geldig. Ik weet dus niet wanneer ze voor het laatst geent is, maar dat zou echt even moeten wachten (in mijn ogen). Is rabies verplicht trouwens? Komt het in FR nog voor?

Als ze iedere 6 maanden zo rottig is, dan is mogelijk een casteratie te overwegen.... (als Pulsatilla niet helpt en niks helpt).
Door magda
#173919
Lieve help het is verplicht! >:(

Je moet je hond en kat en knaagdier en huisrat en alles wat vleeseet laten inenten, grote paniek in de lot et Garonne en in de Dordogne en in de Gironde.
één klein marokaans pupje heeft de hele boel op zijn geweten.
Nou ja zijn baas dan, die krijgt misschien wel 6 jaar gevangenisstraf.

Ik zal proberen of ik die homeopatische middelen kan krijgen.
Door magda
#173945
Nou ik heb net nog even gekeken en alles ziet er gaaf uit.maar ik zal nog een keer kijken.
Nee zover ik kan zien okay.
Trouwens haar vacht is subliem ze glimt als een visje
Door Peet
#174308
Hai Magda,

Ik weet niet precies meer waar je zit, maar in Sarlat, Brive en (ik dacht..) Gourdon zitten homeopatische- c.q. natuurproducten winkels...Daar kan je zeker Pulsatilla krijgen....Ik weet niet of dat qua afstand te doen is voor jou, maar misschien heb je er wat aan.

Anders zou je kunnen kijken of je het bij een franse leverancier via het internet kan bestellen?
Groetjes,
Peet
Door magda
#174382
Waarom gooien ze me toch elke keer van de Barfplaats af?
Ik moet iedere x opnieuw inloggen ???

Laatste berichtje over Boffie en haar eetlust.
Vanmiddag al haar vlees opgegeten ;D ;D ;D

Bedankt Peet voor de tip en bedankt Vera voor de y mail

Ik hou jullie op de hoogte als het weer slechter gaat.
Bedankt iedereen op de Barf .
Als ik in nood zit ren ik naar de Barfplaats.
Groetjes Magda :)
Door Lizzy
#174683
Over het afgelogd worden van Barfplaats:

Als je met XP werkt en de privacy tegen cookies van XP gebruikt staat er een oog in beeld.

Hier moet je op klikken en dan gaat er een venster open met privacyrapport.

Dan op instellingen klikken en op bewerken klikken.

Nu in het scherm privacy per website instellen.

In de balk waar adres van de website staat toets je www.barfplaats.nl in en
dan op toestaan klikken dan op ok en alle privacy schermpjes sluiten nu kan
er een cookie geplaatst worden zodat je ingelogd blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door