Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eagan
#1738354
Ik geef sinds een tijdje de drievoeters hier allemaal KVV (kivo)

Nu merk ik dat er hierdoor wel aanslag op de tandjes van komen. Ze hoeven niet te kluiven he.
De pup kluift nu regelmatig op zo'n synthetisch bot en zijn tandjes zijn dan ook super wit en schoon.

Ik wil ze nu graag een bot geven waar ze gewoon op kunnen kluiven (mag rustig rauw vlees aanzitten) maar ik wil dat het bot niet te hard is en groot genoeg zodat ze het niet kunnen inslikken.

Er lopen nu verschillende bestellingen bij lupa en die hebben ontzettend veel keuze. Te veel voor mij althans. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat zou ik daar van barf spul kunnen pakken waar mijn hondjes lekker op kunnen kluiven. Is geen probleem als het zelfs een maaltijd vervangende kluifpartij wordt.

Groetjes Paul
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1738363
Ik zou dan gaan voor gevogeltekarkassen en/of jonge  (maar dat is vaak afwachten wat je krijgt)  lams/geitenribjes. In ieder geval zou ik alles wat leuk aangeprijsd wordt als "recreatiebot" laten voor wat het is.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1738371
Idem wat Angelique zegt.
Jonge geitennek vinden ze hier ook erg lekker en kluiven ze prima op.
Ik weet alleen niet of lupa die ook heeft.
Door Lizzy
#1738395
Ik sluit me ook aan bij Angelique en May Linn. Ik vind geiten en lamsnek ook wel geschikt. Dat is wel iets harder vaak maar erg goed om de tandjes op schoon te kluiven.
Door **Jolanda**
#1738607
TMG1961 schreef: Slagerij Leclerc
Bovenste Puth 3
6155 NE Puth
En dan door de groene poort achterom lopen. Bij een deur met veel glas naar binnen ;) (is de 2e deur, ver op het einde)
Door Nadia
#1738623
Zijn de koppen nu nog wel jong genoeg?? En dus niet te hard?? we zitten al weer eind augustus he.. Lammertjes zijn het niet meer echt...
Door Eagan
#1738719
Ik heb me wat besteld via cindy bij lupa om het eens te proberen.

Dan hebben de hondjes over een weekje of 2 wat kwartels zonder veren, lam/geitbot en wat zachte kalfsbot.

En dan fietsen we binnenkort eens naar puth voor wat spareribjes voor mijn viervoetertjes  ::)

Dank je voor jullie snelle reacties.

Groetjes Paul
Door Nadia
#1738720
Ik gok dat ze aan kwartels niet veel kluifwerk hebben. Das meer hapslik weg.. Enne kalfsbotten??? Volgens mij heb je deze niet in 'geschikt, zacht materiaal'
Door Eagan
#1738805
Nadia schreef: kalfsbotten??? Volgens mij heb je deze niet in 'geschikt, zacht materiaal'
Stond bij lupa erbij dat het zachte kalfsbotten waren, je kon ook "gewone" kalfsbotten krijgen. Ik neem dan aan dat de zachte botten van een niet dragend deel is. Stond ook in barfen voor beginners dat dit geschikte botten zouden zijn?

Ik heb in ieder geval van alles wat probeersels genomen, dus het is niet zo'n ramp als het niet goed zou zijn.
Ze gaan het ook niet dagelijks krijgen, maar gewoon af en toe om de tandjes te "poetsen".

Groetjes Paul
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1738991
Nadia schreef: Ik gok dat ze aan kwartels niet veel kluifwerk hebben. Das meer hapslik weg.. Enne kalfsbotten??? Volgens mij heb je deze niet in 'geschikt, zacht materiaal'
Jawel hoor, maar dan moet het echt heel jong zijn. Meestal is dat helaas niet het geval, vandaar dat ik ze zowieso nooit benoem. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door