Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jacqueline74
#168685
Zoals jullie inmiddels al gelezen hebben zijn we helemaal over op vers vlees. Dit willen we ook zo houden :D en denken er nu over om een grote vriezer te kopen zodat we ook groot kunnen gaan inkopen bij Bibi, aangezien dit toch weer in de prijs scheelt. ;D

Op dit moment geven wij Cujo de natuurmix maar er zijn verschillende smaken nl. ???:
Natuurmix
Lam/rijst
Kip/rijst
Bibimix
Fytomix

::)De fytomix is eigenlijk een apart verhaal maar hoe zit het met de rest. Is het handig om hem verschillende smaken te gaan geven of zouden jullie adviseren om alleen maar de natuurmix te blijven geven???

???Of raden jullie aan om gewoon een keer de andere smaken uit te proberen? Nou hopelijk hebben jullie goede tips op dit moment kunnen we ook al aan alle smaken komen maar dan voor kleinere hoeveelheden maar hebben dit nog niet geprobeerd. Aangezien we nog maar pas (ongeveer 1 maand) op kvv over zijn.

;)Bedankt alvast voor de reacties en we houden jullie op de hoogte van hoe Cujo het doet.
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op zo 19 sep 2004, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#168689
In principe is de Natuurmix en Bibimix hetzelfde. De Bibimix bevat iets meer pens. Voor opgroeiende honden is de Natuurmix de meest voor de hand liggende keuze. Natuurlijk kun je best eens varieren met Lam of Kip als je dat wilt.
Wanneer je goedkoper in wilt kopen bij de leverancier, moeten je minimaal 120 kilo bestellen om voor die lagere prijs in aanmerking te komen, dus dan moet je toch een behoorlijke vriezer hebben ;D
Door Jacqueline74
#168695
Ja we weten dat we minimaal 120 kg moeten afnemen. Dus we zijn ook aan het kijken naar een echt grote vriezer maar ja als we dan toch een nieuwe vriezer gaan kopen dan maar in een keer een grote.

Alleen vragen wij ons nu dus af of je beter kunt afwisselen of juist niet. En als we tzt dan toch 120 kg gaan halen dan willen we het wel in een keer goed doen, het is niet zo dat dit dan in een maand op is dus willen we hier van te voren goed over nadenken.
Door diana
#168759
ik zou afwisselen
bij mij krijgen ze
de 3 soorten die ik heb om de beurt
Door Lizzy
#169122
Ik zou ook lekker afwisselen. En lekker zelf wat bij gaan 'klussen'. Dus bijv. 1 keer per week een lekkere rauwe/hele sardien! Vinden ze heerlijk! En 2 maal per week een heel ei (met schil). En 1 keer per week een tussendoortje van een blikje makreel of haring of sardientjes of schellevis met een flinke lepel kwark en een schepje groente dat je over hebt van je eigen maaltje. En af en toe een lekker stukje fruit. En een schaaltje yoghurt tussendoor. Laat hem maar lekker overal kennis mee maken, dan wordt het nooit een zeur van een hond met eten!
Door diana
#169236
heerlijk
he
ja dat soort dingen krijgen ze hier ook hoor
maar hele vissenkoppen
dat durf ik niet
zoals ik elders hier op de site zag staan
en zo af en toe,
maar meestal in het weekend maak ik zelf wat voor ze
wat wellicht dan niet geheel compleet is, maar lekker dat ze het vinden :P
en zoals lizzy zegd
ook de mijne zijn geen zeurpieten met eten .
Door Nelly
#171657
[quote="Lizzy"]
. Dus bijv. 1 keer per week een lekkere rauwe/hele sardien! Vinden ze heerlijk! [/quote]O jaaaaa???? ::)Had je die van mij eens moeten zien kijken toen ik dat voorzette. Of ik last van verstandsverbijstering had :-\Eet dàt maar zelf :-X De katten hebben ervan genoten ;D
Door ~anna~
#171663
Hier laten de vissers weleens wat liggen als het nog vers is schransen ze en anders rollen ze er wel in >:(
Door Nelly
#171838
[quote="balupa"]
Hier laten de vissers weleens wat liggen als het nog vers is schransen ze en anders rollen ze er wel in >:(
[/quote]Deden m'n Newfen vroeger ook :-X ;D
Door Lizzy
#171913
Sommige honden vinden vis inderdaad niet lekker. En soms kun je ze overhalen toch een rauwe sardien te eten door ze in stukjes te knippen en te mengen met wat groentemix + blikje vis + lepel yoghurt. Sommige honden vinden de vis dan de tweede keer wel lekker. Andere vinden dat vis absoluut niet op hun menu thuis hoort en die zullen altijd blijven weigeren... Tja, da's dan pech!
Door Lizzy
#173842
Fytomix bevat nauwelijks calorieen. Ik zou daarom (omdat jouw hond nog jong is) geen hele maaltijd geven met alleen Fytomix. Je zou wel zo nu en dan een eetlepeltje (of 2) Fytomix door de gewone Bibi kunnen mengen.
Door Jacqueline74
#173848
Soms hebben we namelijk het idee dat hij zo weinig krijgt je zet zijn bak neer en voor je het weet is hij leeg hij likt hem dan wel helemaal na maar ja soms dan denk ik zou hij echt genoeg hebben? Vandaar dat we aan de fytomix dachten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door