Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#1679464
Ik heb de laatste keer kopvlees besteld en de honden laten het staan. Het voelt ook plakkerig aan en er zitten wat slijmsliertjes aan, lijkt wel kwijl :biggrin2:
Het ruikt wel goed naar mijn idee, maar er zal toch wel iets mee zijn ::)normaal eten ze het wel.
Hier iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn? Heb het nooit eerder zo gekregen :(
Door Daphne&Jayden
#1679482
RuBep schreef: Ik heb de laatste keer kopvlees besteld en de honden laten het staan. Het voelt ook plakkerig aan en er zitten wat slijmsliertjes aan, lijkt wel kwijl :biggrin2:
Het ruikt wel goed naar mijn idee, maar er zal toch wel iets mee zijn ::)normaal eten ze het wel.
Hier iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn? Heb het nooit eerder zo gekregen :(
Ik vind het ook wel plakkerig, heb nog steeds over van de zak die ik kreeg van het slachthuis (heb pas 1x gehad dus). Mag dan ook niet ondankbaar zijn he?  ;)
Dat was echt heel vers, toen ik het kreeg (was erbij toen hij het sneed, was die dag binnen gekomen), die slijmsliertjes heb ik niet gezien, maar plakken doet het zeker wel. Volgens mij hoort het wel zo te zijn.
Mss afspoelen met warm water om zo de ergste plak er af te krijgen? ???
Door Elizaw
#1731141
Ik denk toch dat het niet goed is, nu heb ik het weer en mijn grote hond z'n buik gaat vreselijk tekeer ::) ::)dat was de vorige keer ook al zo maar toen wilde ik het niet meteen daar op gooien.

Ik denk dat ik maar over ga op pakjes rundvlees van Smuldier..is wel wat fijn gemalen maar nu eten ze ook geen grote lappen, maar meer wat brokken zeg maar.

Nu zag ik dat er in de vlees variant lipvlees/kopvlees/keelvlees en spiervlees zit, zal dit dan net zo goed zijn als alleen kopvlees (als je goede hebt ;D)
Door cairodyn
#1731187
Volgens mij is het ook slijm van de koe hoor, vond het zelf goor dus daarom geef ik het niet meer aan mijn honden. Geef nu gewoon rundvlees
Door Staftime
#1731402
Ik geef het ook niet meer.
Ik heb nu twee keer kopvlees gehad, en idd is het plakkerig, maar de honden gingen ervan aan de dunne.
Door orinake
#1731533
Lol en ik maar denken dat ik gek werd.
Het kopvlees dat ik hier heb hangt ook vol slijm.
Maar mijn vuilbakken maken er geen problemen van :)
Door Daphne&Jayden
#1731686
Angelique schreef: Het is ook gewoon kwijl :biggrin2:
Haha....van die hangwangen natuurlijk. Wat denk je? Koeien staan de hele dag te herkauwen, daar heb je veel slijm bij nodig, zooo sappig is gras nou ook weer niet, laat staan kuilvoer... :P :D
Door tanja82
#1733111
Onze rottie eet het ook met smaak op.
Ik heb het van dpg shape en ziet er goed uit hoor en het plakt wel maar ze eet het gewoon op
Gebruikersavatar
Door choopy
#1737996
Hier is kopvlees meestal ook wel wat plakkerig, maar voer het hier niet meer, omdat 2 van de 4 dit niet verdragen en er direct van aan de sjees gaan.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1738103
RuBep schreef: Iemand een idee over het Smuldier? anders moet ik op zoek naar iets anders.
Af en toe krijgen ze hier smuldier enkelvoudig rund als spiervlees.
Ik heb alleen geen flauw idee wat ze er doorheen malen, dat is dan het enige waarom ik liever herkenbaar vlees geef.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1738355
RuBep schreef: Iemand een idee over het Smuldier? anders moet ik op zoek naar iets anders.
Dat is niet te vergelijken met "normaal" vlees. Voor mijn oudste heb ik dit wel eens gehaald en die gaat er acuut van aan de race, terwijl ze van een stuk kopvlees niet verblikt of verbloosd.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1739278
Angelique schreef: Dat is niet te vergelijken met "normaal" vlees. Voor mijn oudste heb ik dit wel eens gehaald en die gaat er acuut van aan de race, terwijl ze van een stuk kopvlees niet verblikt of verbloosd.
En zo is elke hond verschillend, hier dus 2 die van kopvlees aan de race gaan, en prima smuldier verdragen of gemalen rundvlees wat in andere KVV zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door