Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#1737748
Gisteren toen ik terug kwam uit Rotterdam hoorde ik een hond blaffen, klonk niet als een van mij dacht ik, totdat ik echt voor mij deur stond en het dus Jill bleek te zijn. Normaal blaft ze vrij hoog en nu was ze gewoon hees en had ze een vrij zware schorre blaf. Soms kwam er niet eens geluid uit.

ik heb het mijn buren na gevraagd en volgens haar heeft ze niet de gehele dag zitten blaffen

Ze wordt in januari 12 jaar.

Hebben jullie dit wel eens gehoord?
Door Lizzy
#1737752
Eh ja. Maar deze hond bleek een strottenhoofdverlamming te hebben..... Dus daar gaan we even niet vanuit hoor, want het kan ook een keelontsteking/irritatie of beginnende kennelhoest zijn.
Door Migudu
#1737755
Ik heb wel een keer een kat gehad die hees werd, was idd een keelontsteking.

Groetjes,
Gerda
Door **Jillaroo**
#1737769
humm ze heeft de laatste tijd ook wat meer moeite  met het botwerk weg te krijgen. Ze heeft zaterdag een stuk parelhoenkarkas op ong. 150 gram.

Zal ik voor de zekerheid haar een botmix geven? Er komt straks een bestelling van lupa binnen dus het kan er nog wel bij besteld worden.
Door Migudu
#1737948
Misschien pijn bij het slikken...ik zou even naar de da gaan.

Groetjes,
Gerda
Door **Jillaroo**
#1738038
humm ik wacht vandaag nog even af, kijken of het verbeterd en anders zit ik morgen toch bij een dierenarts voro het werk dus dat komt dan meteen goed uit.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1738044
**Jillaroo** schreef: humm ik wacht vandaag nog even af, kijken of het verbeterd en anders zit ik morgen toch bij een dierenarts voro het werk dus dat komt dan meteen goed uit.
Voel haar hals eens goed na!!

Ik wil je niet bang maken, maar Yuki was ook hees....en bleek lymfeklierkanker te hebben....de klieren drukken dan op de slokdarm en luchtpijp. Slikken is dan ook moeilijker.
Gewoon even voelen....(als de klieren zo groot zijn dat ze dit soort problemen veroorzaken, dan moet je ze makkelijk kunnen voelen...)
Door **Jillaroo**
#1739697
yuki12 schreef: Voel haar hals eens goed na!!

Ik wil je niet bang maken, maar Yuki was ook hees....en bleek lymfeklierkanker te hebben....de klieren drukken dan op de slokdarm en luchtpijp. Slikken is dan ook moeilijker.
Gewoon even voelen....(als de klieren zo groot zijn dat ze dit soort problemen veroorzaken, dan moet je ze makkelijk kunnen voelen...)
nee die zijn gelukkig normaal, ik heb het idee dat ze langzamerhand minder schor wordt, alleen kan ik mij dat ook indenken. verder eet ze gewoon, al heb ik nu wel de kip bot mix gegeven en even niet het echte knaagwerk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door