Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door madonna
#173695
Mijn vraagje is of het beter is om probiotica weeklijks te geven.
Of geef je het alleen bij problemen met de darmen
of na een ab kuur.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#173702
madonna schreef: Mijn vraagje is of het beter is om probiotica weeklijks te geven.
Of geef je het alleen bij problemen met de darmen
of na een ab kuur.
Ik voeg een probiotica-supplement alleen toe als de situatie daarom vraagt, dus inderdaad bij direkte problemen of na een ab-kuur. Hoewel die laatste meestal juist vermeden wordt met de probiotica.
Ik had wel een klant met een hond die van de lucht al diarree kreeg. Deze hond krijgt eigenlijk een beetje structureel de probiotica door zijn brokken. :-\ en dat werkt voor hem.
Door madonna
#173772
nou ik heb hier voor de rest geen problemen.
Dus laat de pot mooi in de kast staan voor het geval dat ze het wel nodig mochten hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#173802
madonna schreef: nou ik heb hier voor de rest geen problemen.
Dus laat de pot mooi in de kast staan voor het geval dat ze het wel nodig mochten hebben.
Dat is een strak plan :D
Door Lizzy
#173806
madonna schreef: Mijn vraagje is of het beter is om probiotica weeklijks te geven.
Of geef je het alleen bij problemen met de darmen
of na een ab kuur.
Ik gebruik regelmatig probiotica. Soms een paar dagen achter elkaar iedere dag, soms een paar dagen (weken) niet. En ik geef het indien nodig.
Door Bounty
#174367
Ik ben op zoek naar Probiotica en heb gelezen dat Solgar en Orthica goed zijn. Ik bestel meestal bij de Roode Roos, omdat ik daar korting krijg.

Ik wil Probiotica kopen van het merk Orthica, maar ben bang dat ik het verkeerde product bestel. Kunnen jullie a.u.b. kijken of ik het juiste product heb gevonden?

- Orthiflor Basic v/h Acidophilus-4 van Orthica
100 capsules

Groetjes Bounty
Door Lizzy
#174373
Yup, dat is 'm! Arkopharma vind ik trouwens ook heel goed. Geen idee, maar misschien is deze zelfs goedkoper......
Door Bounty
#174385
Arkopharma hebben ze niet bij de Roode Roos :-[
Ik bestel altijd mijn supplementen bij de Roode Roos, omdat ik korting krijg ;D

Heb je enig idee hoeveel ik moet geven aan een pup van 12,6 kilo?


Lizzy schreef: Yup, dat is 'm! Arkopharma vind ik trouwens ook heel goed. Geen idee, maar misschien is deze zelfs goedkoper......
Door Lizzy
#174389
Bounty schreef: Arkopharma hebben ze niet bij de Roode Roos :-[
Ik bestel altijd mijn supplementen bij de Roode Roos, omdat ik korting krijg ;D

Heb je enig idee hoeveel ik moet geven aan een pup van 12,6 kilo?



OK, nou die van Orthica is ook prima. Ik zou 1 capsule per dag geven.
Door Bounty
#174396
Bedankt Lizzy voor je advies.
Ik ben er echt heel blij mee, want ik word hier altijd goed geholpen ;D
Door betty
#174397
Hoi,
Ik had probiotica van bloem.60 capsules voor 13 euro en solgar was rond de 36 euro.
Voor mijn hond heeft het perfect gewerkt.
Ps wat vinden jullie van bloem?
Groetjes Betty
Door Bounty
#174511
Ik ken het merk niet, omdat mijn Natuurgeneeskundige meestal Nows, Solgar etc. voorschrijft.

Zolang het werkt is het toch goed?
Waarom gebruikte je probiotica voor je hond?

Ik hoop dat het ook bij mijn hond werkt ;D
Groetjes Bounty
betty schreef: Hoi,
Ik had probiotica van bloem.60 capsules voor 13 euro en solgar was rond de 36 euro.
Voor mijn hond heeft het perfect gewerkt.
Ps wat vinden jullie van bloem?
Groetjes Betty
Door Lizzy
#174565
betty schreef: Hoi,
Ik had probiotica van bloem.60 capsules voor 13 euro en solgar was rond de 36 euro.
Voor mijn hond heeft het perfect gewerkt.
Ps wat vinden jullie van bloem?
Groetjes Betty
Bedoel je Darmbalans van Bloem? Ik heb ze persoonlijk nog niet gebruikt, maar ik vind veel andere dingen goed van Bloem dus ik zou niet weten waarom deze capsules niet goed zouden zijn!

Overigens zijn vooral de hoeveelheid bacterieen van belang.

Ik vind Solgar goed, maar veel te duur.
Door Lizzy
#174567
Darmbalans van Bloem bevat in totaal 500 miljoen bacterieen en van diverse stammen.

De Advanced Acidophilus Plus van Solgar bevat er ook 500 miljoen en van 2 stammen.

Ik weet wel dat de probiotica van Solgar zeer stabiel is en lang houdbaar is. Want uiteindelijk is het altijd maar de vraag hoeveel bacterieen er dienst gaan doen in de darm.....
Door betty
#174636
Hoi,
Ik gebruikte bloem omdat mijn hond plotseling een allergie had.Zijn huid was helemaal ontstoken en ging kapot.Toen antibiotica gehad en hiervan ging hy vreselijk aan de diareee tot bloedpoepen toe.Gestopt met de antibiotica en ben hem toen die van bloem gaan geven en na 2 dagen alweer helemaal de oude.Ging perfect.Alleen ja ik koos voor bloem omdat ik er daar 3 van zou kunnen kopen voor de prijs van 1 solgar.Ps bij de DA drogist gekocht.
Groetjes Betty
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door