Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1737706
zimba heeft altijd al een verteringsprobleempje, moet uitkijken met botwerk ed anders dan spuugt ie..
de laatste weken doet ie dat weer vaker, ook gewoon van kip,parelhoen ed(het zachte spul)...nu geef ik hem om en om botwerk, tussendoor krijgt ie dan eierschaalpoeder of kvv...
maar....jeetje zeg wat kan die hond stinken de laatste weken, niet om te harden wat voor lucht hij voortbrengt!
altijd s'avonds, nu krijgt ie zoveel mogelijk diersoorten maar maakt hem niet uit wat voor, stinken doet ie wel!
dacht ik he, zou ik hem effies een reinigingskuur geven, heb hier nog drainage staan(hoeveel mag ik daar ook alweer van, hij is 28 kg), en nog chlorella(hoelang is dat houdbaar?) of enkel probiotica geven?
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 03 sep 2010, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1738350
Ik zou óf drainage, of chlorella geven. Niet beide. Chlorella is volgens mij oook zo'n spulletje wat een eeuwigheid goed blijft mits bewaard onder normale (koel en donker) omstandigheden.
Daarnaast zou ik zeker probiotica geven, een aantal weken achter elkaar. Die stank, komt dat van voren of van achter, of beide ( :biggrin2:) Mocht probiotica niet afdoende resultaat geven, dan zou ik 'm een week of 6 op de VDS (Veendrenkstof) zetten, dat vinden (zonder aanwijsbare reden) rommeldende darmen ook nog wel eens erg prettig.
Door Lizzy
#1738412
Chlorella en probiotica zijn inderdaad prima. Chlorella werkt ook heel heilzaam bij darmproblemen. Qua dosering zou ik laag beginnen. Bijv. 2 keer per dag 2 tabletten. En dit opbouwen naar 2 keer per dag 10 tabletten. Of zelfs 15 tabletten, als ie dat nodig heeft.
Door Sella
#1738778
Waar heb je poeder van Ellen? Chlorella doe ik meten in een theelepel. ik begin dan met 2 keer daags 1 theelepel.
Probiotica poeder doe ik zelf in capsules, omdat ik die wel bij meneer naar binnenkrijg, dat eet hij niet spontaan, chlorella wel.
Door Sella
#1738933
Dan zou ik beginnen met twee keer daags een theelepel poeder, eerst goed afstrijken en dan om de paar dagen een beetje meer zodat je rustig opbouwt tot 2 theelepels per keer.
#1741714
vanaalst schreef: de eerste dagen met chlorella had ie me een lading poep, verschrikkelijk paste bekant niet in een zakje!!!! :o :o
dat duurde 3dagen, nu is ie vreselijk aan de diarree, hoort dat er allemaal bij?
Voor Jane gebruik ik de pilletjes als ik een kuurtje geef, en begin dat met 2maal 2 pilletjes op een dag.
Weet niet of dat te vergelijken is met wat jij nu geeft, want het moet wel rustig opgebouwd worden.

Jane hoeft nooit echt veel meer te poepen ervan en heeft er zeker geen diarree door.
Wel krijgt ze als ik opgebouwd heb groenige poep, maar dus geen diarree.
#1741851
vanaalst schreef: hij krijgt een theelepeltje per dag...
Lijkt me dan toch een netjes begin qua hoeveelheid.
Lijkt me niet dat dit zo'n reactie zou moeten geven.
Heeft hij niets anders gegeten dan normaal, of iets te pakken gehad, poep :-X of zo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door