Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#1733067
Mijn man doet het in samenwerking met Dierenkliniek Emmeloord al wat jaren bij sportpaarden. Hij heeft dus al jaren ervaring en zal dus meer weten over de resultaten met lichaamseigen stoffen inspuiten in gewrichten.

Bij paarden gebruiken ze het filtraat van het eigen bloed maar dat komt op hetzelfde neer  ;)

Ik weet niet exact de kosten maar weet wel dat het een paar duiten kost  ;). Er wordt bloed afgenomen en dat moet zo snel mogelijk bewerkt worden. Eigenaar moet in ons geval dus direct zelf het bloed naar Emmeloord wegbrengen in een vriezertje. Daar wordt het bloed direct verwerkt.
Het filtraat wordt bewaard voor wanneer het nodig is.

Ik sprak Erwin net en het werkt heel goed bij paarden!
Door Fido
#1733108
Fynn schreef: Wat interessant om te lezen.
Zou het wat zijn voor onze Asani,OCD aan beide knieen,zijn er in Nederland ook al honden behandeld met deze methode?

Groetjes Rian
Wij alleen ervaring met paarden maar misschien is het een idee om het eens bij honden te gaan doen?

We spuiten wel gewrichten van honden in met gewrichtsvloeistof en dat werkt ook goed (maar ik weet niet op welke indicatie).
#1733140
Bedankt voor de reacties! Dat kostenplaatje van 1500 tot 2000 euro hadden we er zelf ook al ongeveer bij bedacht... Ik ga het eens verder uitzoeken. Het is dus al langer bekent in de paardenwereld maar wordt nu ook ingezet bij honden begrijp ik. Ik zal eens uitrekenen wat ik kwijt zou zijn aan medicatie mocht DJ 14 worden (wat we hopen natuurlijk! ;)) . Dan heb je een vergelijking qua kosten. Het is ook een eenmalige behandeling?

*inmiddels uitgerekend wat we voor DJ kwijt zijn aan medicatie bij voortzetting van het gebruik van Corta rx en pijncompositum. Mocht DJ 14 jaar worden dan zullen we al op ruim 2300 euro aan kosten zitten. Dat zijn kosten die je over 5 jaar verspreid. 2000 euro in één keer word opeens zo'n groot bedrag ;). Maar zeker het overwegen waard. Iemand een idee waar in Nederland dit al wordt uitgevoerd bij honden?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op zo 29 aug 2010, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1737409
Heb het hier eens besproken en het is een serieuze optie aan het worden. Helemaal met de winter weer voor de deur, DJ heeft dan erg veel last. En als we zien wat voor jonge hond het nog kan zijn wanneer hij zich goed voelt... Maar we moeten hem dan altijd afremmen, terwijl hij zó graag wil!

@Fido: Zou je Erwin eens willen vragen of hij mensen kent (collega da's) die ervaring hebben met honden, of misschien collega's?

@Hitam: Weet jij bij welke da deze behandeling heeft uitgevoerd?

We willen graag zoveel mogelijk informatie verzamelen, ook jullie ideeën hierover zijn van harte welkom :), wel of niet bij een 'oudere' hond bijvoorbeeld.
Door Fynn
#1737454
Ik begrijp dat jij DJ Corta RX en pijn compositum geeft,geen pijnstillers zoals previcox of remadyl?
Asani heeft dagelijks pijnstilling nodig anders loopt hij als een oud beestje terwijl hij nog maar 3 jaar is.
Momenteel krijgt hij troxocil.

Groetjes Rian
#1737465
Ja, alleen de genoemde middelen. Maar dat is 't hem juist. Als ik alles goed begrijp ben je na zo'n behandeling geen pijnstilling meer nodig. Jouw hond is nog maar 3, dan zou zo'n behandeling een uitkomst zijn als je kijkt naar de kosten voor pijnstilling zijn hele leven lang. En die pijnstillers zijn ook niet zonder risico/bijwerkingen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1737500
DJ en Doerak schreef: Heb het hier eens besproken en het is een serieuze optie aan het worden. Helemaal met de winter weer voor de deur, DJ heeft dan erg veel last. En als we zien wat voor jonge hond het nog kan zijn wanneer hij zich goed voelt... Maar we moeten hem dan altijd afremmen, terwijl hij zó graag wil!

@Fido: Zou je Erwin eens willen vragen of hij mensen kent (collega da's) die ervaring hebben met honden, of misschien collega's?

@Hitam: Weet jij bij welke da deze behandeling heeft uitgevoerd?

We willen graag zoveel mogelijk informatie verzamelen, ook jullie ideeën hierover zijn van harte welkom :), wel of niet bij een 'oudere' hond bijvoorbeeld.
Het was wel een praktijk in Nederland. In Rhenen, dacht ik. Ik zal het eens navragen.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1737526
Fido schreef: We spuiten wel gewrichten van honden in met gewrichtsvloeistof en dat werkt ook goed (maar ik weet niet op welke indicatie).
Heb zojuist even gegoogled maar ik kan hier niets over terugvinden. Wie kan me iets meer vertellen over het inspuiten van gewrichtsvloeistof en dan vooral over de mate van artrosevorming (HD) waar het nog effect op/voor heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door