Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1736519
:-\ :-\ :-\,
kippevleugels, kan dat met chavelier of is dat gevaarlijk, als ik niet zeker ben met dat ze goed kauwt?
het komt mij voor dat ze erin stikt, of is dat beginners ongemak????

En hoe zit dat met vet, ivm haar EPI< mag totaal geen vet/ onngekookte eiwitten zei da/

Hoe zit het met rendier en struisvogel- vet /percentage in bot, minder dan bij koe/paard/schaap/kip??? ::) ::)
ik hoor het graag/ monique met snoet
#1736526
[quote="moniquemanon"]
:-\ :-\ :-\,
kippevleugels, kan dat met chavelier of is dat gevaarlijk, als ik niet zeker ben met dat ze goed kauwt?
het komt mij voor dat ze erin stikt, of is dat beginners ongemak????

En hoe zit dat met vet, ivm haar EPI< mag totaal geen vet/ onngekookte eiwitten zei da/

Hoe zit het met rendier en struisvogel- vet /percentage in bot, minder dan bij koe/paard/schaap/kip??? ::) ::)
ik hoor het graag/ monique met snoet
[/quote]

Een hond kan in alles stikken zelfs in brokken  ;)
Je kan beter grote stukken aanbieden dan kleine om in één keer doorslikken te voorkomen. Een goed gevulde kipkarkas zie ik een cavelier niet zo 123 heel doorslikken.

Bij iedere maaltijd wat enzymen toevoegen in de vorm van bv triplase, zymoral, pancreas. Dan geeft vetten geen probleem.
#1736539
[quote="moniquemanon"]
:-\ :-\ :-\,
kippevleugels, kan dat met chavelier of is dat gevaarlijk, als ik niet zeker ben met dat ze goed kauwt?
het komt mij voor dat ze erin stikt, of is dat beginners ongemak????
Hoe zit het met rendier en struisvogel- vet /percentage in bot, minder dan bij koe/paard/schaap/kip??? ::) ::)
ik hoor het graag/ monique met snoet
[/quote]
Je wil veel te veel in een kleine tijd en dat kan niet met EPI honden of katten.
Ook is geen EPI hond of kat hetzelfde.
Er zijn EPI honden die barfen maar er zijn er ook die alleen zeer fijn gemalen eten kunnen verdragen.
Zo kon Jopie alleen tegen de vleeskompleet van Smuldier.
#1736910
[quote="Fido"]
Een hond kan in alles stikken zelfs in brokken  ;)
Je kan beter grote stukken aanbieden dan kleine om in één keer doorslikken te voorkomen. Een goed gevulde kipkarkas zie ik een cavelier niet zo 123 heel doorslikken.

Bij iedere maaltijd wat enzymen toevoegen in de vorm van bv triplase, zymoral, pancreas. Dan geeft vetten geen probleem.


[/quote]

ehh vetten in de opbouwfase zijn wél een probleem. ga maar vragen aan bazen met epihonden.
#1736974
[quote="Sella"]
ehh vetten in de opbouwfase zijn wél een probleem. ga maar vragen aan bazen met epihonden.
[/quote]

Ik vraag het liever aan iemand anders  ;) die het mij kan uitleggen met onderbouwingen en niet alleen met ervaringen. Wat niet wil zeggen dat het voor ieder individu (hond) geld.

Daarnaast zelf ook ervaringen en het ijn niet de vetten die 123 de problemen geven maar andere factoren die niet in order zijn bij een EPI hond. Alleen een niet goed functionerende alvleesklier en het toevoegen van enzymen in de vorm van het liefst pancreas geeft geen problemen met vetten.
#1736991
Fido schreef: Ik vraag het liever aan iemand anders  ;) die het mij kan uitleggen met onderbouwingen en niet alleen met ervaringen. Wat niet wil zeggen dat het voor ieder individu (hond) geld.

Daarnaast zelf ook ervaringen en het ijn niet de vetten die 123 de problemen geven maar andere factoren die niet in order zijn bij een EPI hond. Alleen een niet goed functionerende alvleesklier en het toevoegen van enzymen in de vorm van het liefst pancreas geeft geen problemen met vetten.
Dus de eigenlijke ervaringsdeskundigen zijn zijn niet goed genoeg voor jou.
Ik denk dat eigenaren met een EPI hond of kat heel wat meer weten wij gaan dag in dag uit met de EPI om.
Wij gaan elke dag  met leven of dood om en daar ben ik na ruim 7 jaar en met mij die vele duizenden eigenaren van over de hele wereld wel achter.
Ik ben blij dat ik na de dood van Jopie nog steeds heel veel leer van mijn contacten over de hele wereld en daardoor EPI honden hier in Nederland kan helpen.
#1737000
JoNoMo schreef: Dus de eigenlijke ervaringsdeskundigen zijn zijn niet goed genoeg voor jou.
Ik denk dat eigenaren met een EPI hond of kat heel wat meer weten wij gaan dag in dag uit met de EPI om.
Wij gaan elke dag  met leven of dood om en daar ben ik na ruim 7 jaar en met mij die vele duizenden eigenaren van over de hele wereld wel achter.
Ik ben blij dat ik na de dood van Jopie nog steeds heel veel leer van mijn contacten over de hele wereld en daardoor EPI honden hier in Nederland kan helpen.
Daar ben ik ook blij om en je hoort mij absoluut niet zeggen dat iemand niet goed genoeg is voor mij  :-\ :-X,  wij houden ons beroepsmatig JUIST met dit soort zaken bezig.
Ervaringen zijn enorm belangrijk maar het is ook belangrijk dat er mensen zijn die hun kennis en wetenschappelijke visie en mogelijkheden uitbuiten enz. Wij zijn in de positie om met EPI om te gaan en hypotheses uit te voeren. Tot nu toe komt daar uit wat ik net geschreven heb. Lijkt mij wel een positieve vooruitgang  ;) in het helpen van EPI honden....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door