Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1736199
Pixie krijgt complete vis, dus inclusief de ingewanden. Per week geef ik haar 400 gram vis verdeelt over 2 dagen, zaterdag en dinsdag ochtend. 's avonds krijgt ze op beide dagen vlees en bot.

Hoe moet ik nu de vis berekenen? Het gehele gewicht aftrekken van haar week hoeveelheid en daarna de rest berekenen van het gewicht dat overblijft? Of de vis als extra zien?, zou ze dus 400 gram per week teveel krijgen.

Ga bij berekening uit van 3% van 26kg.

Ik wil haar de volgende percentages geven:

Vleesbot 40%
Spiervlees 30%
Orgaan 20%..de helft pens, 3% lever en 2% nier, restant is hart/maag
Groente 5% 

Kloppen de percentages lever en nier? Of dient dat meer of minder te zijn.
Heb ergens gelezen dat de volgende hoeveelheden lever en nier gevoerd mogen worden:
Lever: 50 gram per 10 kilo per week..zou 130 gram zijn per week,ze krijgt nu 150
Nier: 25 gram per 10 kilo per week..zou 62,5 gram zijn per week,ze krijgt nu 100

Alvast bedankt voor de antwoorden en uitleg.
#1736481
TMG1961 schreef: Pixie krijgt complete vis, dus inclusief de ingewanden. Per week geef ik haar 400 gram vis verdeelt over 2 dagen, zaterdag en dinsdag ochtend. 's avonds krijgt ze op beide dagen vlees en bot.

Hoe moet ik nu de vis berekenen? Het gehele gewicht aftrekken van haar week hoeveelheid en daarna de rest berekenen van het gewicht dat overblijft? Of de vis als extra zien?, zou ze dus 400 gram per week teveel krijgen.

Ga bij berekening uit van 3% van 26kg.

Ik wil haar de volgende percentages geven:

Vleesbot 40%
Spiervlees 30%
Orgaan 20%..de helft pens, 3% lever en 2% nier, restant is hart/maag
Groente 5%

Kloppen de percentages lever en nier? Of dient dat meer of minder te zijn.
Heb ergens gelezen dat de volgende hoeveelheden lever en nier gevoerd mogen worden:
Lever: 50 gram per 10 kilo per week..zou 130 gram zijn per week,ze krijgt nu 150
Nier: 25 gram per 10 kilo per week..zou 62,5 gram zijn per week,ze krijgt nu 100

Alvast bedankt voor de antwoorden en uitleg.
Je percentages nier en lever zijn prima, het komt niet op een paar gram aan.

W.b.t. de vis, als je hond het kan hebben qua gewicht kun je die 400gr gewoon extra geven en niet meerekenen, dat is niet zoveel voor herder.
Heeft ze wel aanleg om snel dik te worden, dan kun je dat gewicht gewoon aftrekken van het totaal aan gewicht per week.
En wat overblijft aan gewicht verdeel je dan verder onder vleesbot,spiervlees, orgaan en groente.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door