Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1736062
Hoi,
Ik was met Guinnie vandaag even bij de trimster (Carine, ook hier op het forum) en vlak voordat ik naar binnen ging, stootte ik met mijn hand tegen haar neus en meteen zag ik een "beschadiging". Al sinds Guinnie hier is, heeft ze een "korst" op haar neus die niet irriteert, niet verandert, de DA vond er niets van ;-) maar ik stootte een deel van de korst dus "los". Inmiddels heb ik die er probleemloos en pijnloos helemaal af kunnen halen. Er zit gewoon schone droge mooie neus onder.
Maar, aan de andere kant van mevouw's neus, zit ook zo'n "korst". Het lijkt misschien wat "vuil".. of het echt een korst is, ik weet het niet.

Ik kan het niet eraf "weken", of met water zachter maken om eraf te krijgen, maar ja, aan de andere kant, als ik het stoot, komt het er wel af? ;-)  Beetje gek...  Nou gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik ook niet constant pogingen onderneem om het eraf te krijgen... ik nam maar aan "hoort zo". In het begin wel gekeken of het eraf kon, maar dat leek niet zo te zijn. Dus, maar zo gelaten.

Ik maak me (totaal) geen zorgen om die plek op haar neus, dus het is niet meteen iets om naar een DA te lopen, maar zou ik toch met lauw water kunnen proberen om het tsja... "te reinigen".. wat zachter te maken of eraf te krijgen? Zou dat kwaad kunnen?  Dan moet ik dat waarschijnlijk meerdere dagen volhouden om echt te kijken of het eraf kan? Moet ik dat überhaupt wel willen proberen?

Ze heeft er NUL last van, het irriteert niet, doet merkbaar geen pijn (het losgestoten stukje kon ik zo weghalen zonder dat ze ook maar verblikte of verbloosde of haar kop wegtrok..).... moet ik er eigenlijk wel wat mee?

Gek is dat.... dat ik dat niet weet.... :-[
Ze is mijn eerste oude hond en ik heb haar ook niet "oud zien worden".. dus ik weet niet wat normaal is voor haar of überhaupt "voor een oude hond"...  Ik zal dus nog wel vaker met wat rare vragen  komen denk ik...

Suzanne
Door Suzanne
#1736139
K&D schreef: Johannesolie, teunisbloemolie, oid, als het maar neutraal is en zonder toegevoegde geur...
Okay, wordt van de week een rondje bij de natuurwinkel.
Ik had al het idee dat "olijfolie" niet bedoeld werd en "babyolie" ook niet.

Ik voel me af en toe zo'n oen he? ;-(
Ik weet best al wel een hoop, maar soms overvalt me zo'n gevoel van "ik weet helemaal niets over oudere honden" en dan kan ik bij vlagen zo vreselijk onzeker zijn ;-(((

Geen zorgena maken overigens hoor ;-) als ik het niet weet zal ik het heus vragen, dan maak ik maar een blonde domme indruk. En als er iets gebeurd wat ik echt niet vertrouw ga ik even langs de dierenarts.
Dit valt niet onder de noemer "naar de dierenarts" overigens.

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door