Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1735233
Ik zie regelmatig van die mooie potten staan bij de Natuurwinkel.  Zijn ze ergens specifiek nuttig voor?  Ik kan er maar weinig over vinden.
Zijn ze ook nuttig in het dieet van een drachtige teef? Of beter van niet?
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1735374
Dank je, ga ik zeker even lezen!  :)

(Hoewel ik er niet per definitie van overtuigd ben dat wat voor ratten goed is ook goed is voor mens en hond ;-))
Door dancingdaydream
#1735931
Nja, het is voornamelijk andersom he ;) ze past de "menselijke" homeopathie toe op de ratten en andere huisdieren. Ze heeft zelf ook een hondje waarbij ze als het nodig is homeopathie toepast. Maar vandaar dat er in het stuk over ratten gesproken word, omdat het dus op een site over ratten staat ;)
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1736070
lauraV schreef: en wat voor potten zijn dat dan, hoe zien ze eruit?......
Gewoon potten met bijenpollen, wat wil je er verder van weten? ???
Maar ik heb inmiddels besloten dat ik een eventueel nut niet vind opwegen tegen mogelijke nadelen voor een drachtige teef dus ik ga ze niet geven. Misschien later eens, ooit.
Door Nyncke
#1736091
Madelief. schreef: Dank je, ga ik zeker even lezen!  :)

(Hoewel ik er niet per definitie van overtuigd ben dat wat voor ratten goed is ook goed is voor mens en hond ;-))
En waarom denk je dan dat er op ratten en honden wordt getest om te kijken of wij er geen uitslag van krijgen?
Ratten schijnen trouwens behoorlijk lichaamsidentiek aan mensen te zijn, heb ik ergens eens gelezen.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1736118
Nyncke schreef: En waarom denk je dan dat er op ratten en honden wordt getest om te kijken of wij er geen uitslag van krijgen?
Ratten schijnen trouwens behoorlijk lichaamsidentiek aan mensen te zijn, heb ik ergens eens gelezen.
Nou niet om te bewijzen dat alles wat voor een rat of hond goed is dat ook zomaar voor de mens is. Overigens denk ik dat helemaal niet, dat er op ratten en honden wordt getest of wij er geen uitslag van krijgen. Dat is een tikkeltje kort door de bocht ;)

En als het dan zo hetzelfde zou zijn is, dan heb ik het antwoord (voor mij dan) al gevonden: zwangeren wordt afgeraden om bijenpollen te eten. Maar moet ik me nu serieus gaan verantwoorden omdat ik laat vallen dat ik ergens niet per definitie vanuit ga? Nee, Ratten zijn niet altijd een goed model voor mensen. Soms wel, en soms niet. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat een dierenarts van zoveel verschillende diersoorten wat moet weten. Het zou wel lekker makkelijk zijn als gewoon alles hetzelfde was. Bijvoorbeeld waar de mens gerust 4 paracetamolletjes op een dag slikt gaat een hond of kat er waarschijnlijk het hoekje van om. Dus, nee, ik neem niet zonder meer aan dat wat voor de ene diersoort goed is, dat voor de ander ook het geval is.  Dat denk je van voer toch ook niet?? ;)
Laatst gewijzigd door Madelief. op za 28 aug 2010, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door