Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1735565
Had vandaag mijn witte monstertje mooi te pakken :D  Hij weigert al een tijdje om wilde eendkarkas te eten terwijl dat vroeger jummiejummie was....

Heb een portie gemalen pens in het karkas gestopt en dit in een plastic zakje in warm water gelegd zodat de geuren flink vermengd werden.

Hij heeft gesmuld.....en vrouwtje blij want er ligt nog 10 kilo eend in de vriezer ;)
Door Bien
#1736768
toevallig, echt waar, zat ik laatst te denken als ik ze nou 1 x per dag ga voeren en ik vul de karkassen met het spier en orgaanvlees, neem het minder plek in ind e vriezer en heb ik niet zoveel zakjes nodig ;-)

zou dat ook een optie zijn?
Door Nyncke
#1736780
@Bien  :D
Zou je even uit moeten proberen, de karkassen nemen wel veel ruimte in maar daar staat tegenover dat je het spier en orgaan wat meer kunt vervormen...nu gaan je karkassen "uitzetten"en kunnen niet meer in elkaar worden geduwd.
Maar als je dit experiment hebt uitgeprobeerd dan ben ik erg benieuwd naar de uitslag!
Door millyckk
#1736986
Bien schreef: toevallig, echt waar, zat ik laatst te denken als ik ze nou 1 x per dag ga voeren en ik vul de karkassen met het spier en orgaanvlees, neem het minder plek in ind e vriezer en heb ik niet zoveel zakjes nodig ;-)

zou dat ook een optie zijn?
Dit heb ik ook al eens geprobeerd, maar mijn loeder peuterde gewoon het vlees eruit en liet het karkas liggen >:( Ik denk dat pens de geur van wilde eend wat maskeert, bovendien was het gemalen pens en dat kreeg hij er niet zo makkelijk aan een stuk uit!

Ben benieuwd wat die van jou gaat doen!
Door Jasmin
#1744297
Ik blaas dit topic weer even nieuw leven in, maar nu met een vraagteken erachter. Wie helpt mij met tips voor mijn weigerachtige karkaseter.

Jasmin en ik zijn ruim twee weken geleden begonnen met barf/kkv. Kkv met groente en orgaanvlees erdoor is geen probleem. Dat gaat er uiteindelijk zonder al te veel mutsen wel in, maar zo'n heel karkas of een heel stuk vlees laat ze liggen. Pas als ik het in hele kleine stukjes met de hand voer eet mevrouw het wel op. Meer om mij te plezieren, dan haarzelf, lijkt het wel. Het gaat niet van harte. Alleen vis(filet) ging er tot nog toe zonder miepen in. Ik gebruik de kat als pressiemiddel, die barft gretig mee van haar portie en dan wordt ze jaloers en eet uiteindelijk dan toch maar haar bak leeg.

Laten liggen tot ze trek heeft, is daarom ook geen optie. Mijnheer kat vindt het o, zo lekker en eet zich desnoods helemaal te barsten.

Het gekke is dat ze liever de botten eet dan het vlees. Bot kauwt ze keurig helemaal fijn. Dat gelukkig dan weer wel.

Het is niet nieuw, met haar brokken ging het al net zo, alleen liet ze die rustig door de kat uit haar bak stelen. Ziek is ze niet, ze is de hele dag bezig met spelen en ravotten.

Help! Is mijn hond geen barfer? Moet ik misschien minder vaak gaan voeren? Het vlees grof gemalen aanbieden? Wie heeft de gouden tip!! :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door