Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1727269
Ik heb vandaag bij de kruidvat een aantal supplementen gekocht voor Frank. Hij loopt zo slecht op het moment. Ik heb gekocht de glucosamine met chondroitine en msm. Ik zag dat er ook nog duivelsklauw in zit.

Vitamine E 10 mg
mangaan 2.5 mg
selenium 35 huppeldepup gram(raar tekentje)
zink 5 mg
duivelklauwextract 50 mg
L-histidine 20 mg
chondroitinesulfaat 50 mg
glucosamine 500 mg
msm poeder 200 mg

Dit is in 1 tablet.
Is dit goed spul en is de dosering van 1 tablet per dag goed voor een hond van 30 kg?
Voor een mens adviseren ze 2 tabletten per dag.

Ook heb ik visoliecapsules met knoflook gekocht van lucovitaal:

visolie (epa 18%, DHA 12%, totaal omega 3 vetzuren 35%) 487 mg
natuurlijke vit E 10 mg
knoflook concentraat 3 mg

Daar is de aanbevolen dosering voor normaal gebruik 1 capsule per dag.
als kuur 3 x 1 capsule.

Ik wil Frank er eentje per dag geven.

Wie o wie kan mij helpen?

groetjes van Hanna.
Door Lizzy
#1727352
Bij Brutus hielp dit echt totaal niet. Maar, dat wil niet zeggen dat het bij Frank niet werkt hoor! Ik zou er 1 per dag geven. En dan goed de ontlasting in de gaten houden. Als hij stinkwinden gaat laten of dunne ontlasting krijgt, krijgt hij teveel.
Door Truus
#1727653
Lizzy schreef: Bij Brutus hielp dit echt totaal niet. Maar, dat wil niet zeggen dat het bij Frank niet werkt hoor! Ik zou er 1 per dag geven. En dan goed de ontlasting in de gaten houden. Als hij stinkwinden gaat laten of dunne ontlasting krijgt, krijgt hij teveel.
Goede tip, Mila krijgt sinds kort een halve pil van manlief en nu weet ik waar het van komt waarschijnlijk. Ze heeft nu drabberige ontlasting. Manlief maar even tot de orde roepen dan.
Door hannabelgje
#1727672
ok bedankt. Ik ga het proberen met van allebei een pil per dag.
Ik hoop dat het werkt. Ik dacht de combinaties ervan wel goed was, met en duivelsklauw en MSM en chondroitine en glucosamine. En visolie is natuurlijk altijd goed. Die krijgt Zoë ook. Die wil ik alleen niet iedere dag aan haar geven, ze weegt maar 15 kg.

groetjes van Hanna.
Door Suzanne
#1728635
AH!
Zou dit voor Guinnie ook wat zijn? De chon/gluco - dus...?

Ze 'heeft niets' maar loopt idd ook wat stram en stijfjes. Gewoon ouderdom denk ik, schat ik in althans.
Kan dit middel haar helpen om wat minder stram en stijfjes te zijn?

Ze heeft voor zover wij kunnen waarnemen geen pijn, ook geen wezenlijk ongemak, maar al met al zou dit voor haar misschien wat verbetering kunnen brengen?

De glucosamine/chondroitine die ik haar gaf van .. weet ik niet meer kruidvat? Etos...? is op.
Ik heb het idee dat ze het er op zich net een fractie beter op deed....

Ze weegt 20 kg. Ook 1 tablet of zou 1/2 beter zijn?

Visolie krijgt ze al in de vorm van Doils senior.

Suzanne
Door charmed
#1729927
Suzanne schreef: AH!
Zou dit voor Guinnie ook wat zijn? De chon/gluco - dus...?

Ze 'heeft niets' maar loopt idd ook wat stram en stijfjes. Gewoon ouderdom denk ik, schat ik in althans.
Kan dit middel haar helpen om wat minder stram en stijfjes te zijn?

Ze heeft voor zover wij kunnen waarnemen geen pijn, ook geen wezenlijk ongemak, maar al met al zou dit voor haar misschien wat verbetering kunnen brengen?

De glucosamine/chondroitine die ik haar gaf van .. weet ik niet meer kruidvat? Etos...? is op.
Ik heb het idee dat ze het er op zich net een fractie beter op deed....

Ze weegt 20 kg. Ook 1 tablet of zou 1/2 beter zijn?

Visolie krijgt ze al in de vorm van Doils senior.

Suzanne
ik geef de Glucosamine/Chondroitine/MSM aan oudere honden waarvan ik weet dat ze gewrichtsproblemen hebben. Dosering voor kleine honden is een halve, Guinnie is in mijn ogen een grote hond. Ik zou die zeker 1 hele tablet nemen. En mocht ze deze niet goed willen wegslikken kan je hem even dopen in honing :)
Door hannabelgje
#1731382
Ik ga net Frank uitlaten en hij loopt een stuk beter, is veel enthousiaster en minder stijf. Hij strompelt niet maar loopt. Kan dat zo vlug al? Ik ben nu vier dagen bezig met de gluco en de visolie.

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door nova
#1731655
Hier nog glocu gebruikers van het eigen merk van kruidvat. Ik bebruik zelf ook, met merkbaar verschil in de positive zin van het woord. :)
Nova(48-50 kilo) zou volgens mijn DA 1500 mg /per dag moeten hebben vanwege de artrose poot

@ suzan:

als Guinnie startproblemen heeft, zou ik zeker proberen met een gluco-middel je ziet snel genoeg of de hond er baar bij heeft
Door dancingdaydream
#1735061
Oh, dus dat is gewoon hetzelfde als de dure pillen die ik van de DA krijg? (Fortiflex, chondritoine-preparaat) DAn zou ik die dus kunnen gebruiken voor onze oude kater als dit doosje op is.. Wat zou dan de dosering zijn voor een kat van 3,5 KG?
Door saluki
#1741590
Mijn vriendin heeft voor zichzelf het dure Treedo gehad voor een lange tijd, resultaat... nul wel veel geld kwijt. :'( :'( :'(
Mij werd het ook aangeraden maar heb het niet gedaan, eerlijk gezegd geloof ik niet dat het werkt.
Door Nyncke
#1746058
saluki schreef: Mijn vriendin heeft voor zichzelf het dure Treedo gehad voor een lange tijd, resultaat... nul wel veel geld kwijt. :'( :'( :'(
Mij werd het ook aangeraden maar heb het niet gedaan, eerlijk gezegd geloof ik niet dat het werkt.
Tja, het is hetzelfde als met alles, je moet het uitproberen of het bij jou werkt.
Wat voor jou werkt hoeft niet voor een ander te werken...maar als het bij vriendin niet heeft gewerkt, wil het niet zeggen dat het bij jou ook niet werkt.
Het huismerk van Kruidvat is wel erg goed.

Bij visopliecapsules ik ken ze niet van het kruidvat maar: leg een nachtje in de vriezer, als het goede is is ie niet bevroren. Is ie wel bevroren is het grotendeels water.
Bij goede merk je het binnen een week aan de vacht, bij Cadiz werd die veel zachter en beter doorkambaar.
Door hannabelgje
#1746067
De visolie is niet van kruidvat eigen merk maar van lucovital. Ik zal ze straks eens in de vriezer gooien. Ik ben benieuwd. Bedankt voor de tip.

groetjes van Hanna.
Door Suzanne
#1746695
Hoi,
Ik heb deze nu ook gekocht en ze krijgt dat nu 1/2 week. We zijn nu op vakantie en ze galoppeerde ineens door de tuin..... eh.... juist ;)
Dat heeft ze in geen maanden gedaan.....
Heb ik twee gedachtes over.... ofwel is dit "toeval" en is ze gewoon uitgelaten omdat we lekker op vakantie zijn ofwel en dat is eigenlijk de minst fijne optie heeft ze er baat bij. Da's natuurlijk op zich geweldig, maar eh.... zou ze dan in de afgelopen maanden last hebben gehad die ik had kunnen verhelpen?

De suffert  ::) geeft geen pijn of ongemak aan..... maar omdat ze nu dus ineens weer mal doet....??

Nou ja, ik blijf het nu voorlopig maar geven. Ze krijgt 1 tablet per dag... lijkt me idd goed voor een hond van haar gewicht? Ze weegt rond de 21 kg.

Suzanne
Door Chiraka
#1752436
HoiHOi, Heb toevallig zaterdag voor mijn hond Déru een kuvasz van 13 1/2 jaar, glucosamine met chondroïtinecomplex voor DIEREN bij de Tuinen gehaald. Het is belangrijk dat je een middel pakt wat voor dieren bedoelt is De samenstelling voor mensen is anders. Net als bij reguliere medicijnen kun je die niet zomaar aan dieren geven.Kan goed zijn dat daardoor honden aan de diarree komen winderig worden enz. Ook moet je in de gaten houden hoe ze hierop reageren. Er zijn ok honden die er vreselijke jeuk van kunnen krijgen, doordat ze waarschijnlijk allergisch reageren op de schaaldieren die erin verwerkt zijn. Tot nu toe reageert Déru er goed op. De ontlasting is gewoon vast  en het likken aan tenen en ellebogen waar artrose vermoedt wordt is duidelijk minder!! Weet niet of dit mogelijk is maar ik heb haar goed in de gaten gehouden en ze likt eigenlijk niet meer! :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door