Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#170308
Sophietje heeft een beetje last van afscheiding... Het lijkt net...eh, ja, snot ??? Af en toe hangt er een klodder aan haar muts, die vervolgens aan haar buik blijft plakken :P Het stinkt niet echt, ruikt een beetje naar metaal 8), wat zou dit kunnen zijn?
Door Timmy
#170366
Misschien een lichtelijke vaginitis?

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#170372
Waarschijnlijk wel. Ik heb er bij puppies naast een beetje schoonmaken nooit iets aan gedaan. Gaat vanzelf weer over, is een vrij normaal verschijnsel.
Door Lizzy
#170391
Puppy Vaginitis

Vaginitis is normally in puppy bitches from 4 - 7 months of age and although it is often treated as an infection (which it is not always), it is simply a condition caused by the normal sloughing off of cells and part of hormonal and developmental changes. I will not use any antibiotics internally for this problem, instead I treat it with a douche to readjust the pH balance. This is only a temporary condition and will pass as she matures.

Bron: http://www.greatdanelady.com/articles/v ... _mange.htm

(waar je verder niks aan hebt want het puppy-feeding-program = brokkies)
Door geer
#170437
Ah, mooi.. Ik hou het al schoon, dus ik kijk het even aan! Dank namens Sofie :-*
Door ine
#170442
geer schreef: Ah, mooi.. Ik hou het al schoon, dus ik kijk het even aan! Dank namens Sofie :-*
SoFie? Sophie was het toch?
Oh, je bent al met het afkorten begonnen zeker! Fietje is ook leuk! ;)
Sterkte met de kleine dame! :-*
Door bas rouge
#170607
De meeste teven hebben op jonge leeftijd "last" van vaginitis. Niets aan doen, gaat vanzelf over.
Laatst gewijzigd door bas rouge op ma 20 sep 2004, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#170828
Ine schreef:

SoFie? Sophie was het toch?
Oh, je bent al met het afkorten begonnen zeker! Fietje is ook leuk! ;)
Sterkte met de kleine dame! :-*
Oeps, je hebt gelijk! Officieel is het Sophie, in de volksmond Sofie en Fietje, Soofje, Dikke Sophie en Fifi for short ::) 8)
Door tieneke
#170850
geer schreef:

Oeps, je hebt gelijk! Officieel is het Sophie, in de volksmond Sofie en Fietje, Soofje, Dikke Sophie en Fifi for short ::) 8)
Ach....als het beestje maar een naam heeft ;D ;D
Door Lizzy
#173499
geer schreef: Zou Utero-Vetsem oid nog kunnen helpen?
Nou, ik zou dit zelf niet gebruiken. Vaginitis is bij mijn weten een ontsteking van de vagina en dit middel wordt vooral gebruikt bij ontstekingen van de baarmoeder. Het bevorderd ook het samentrekken van de baarmoeder. Ik zou zelf eerder Echinacea Purpurea geven.
Door geer
#173534
Hitam schreef: Of pulsatilla.
Ahhh! Ik duik dinsdag het kastje wel even in 8) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door