Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door velduil
#1734045
Vandaag weer een nieuw soort vlees geïntroduceerd ;  Paard,

vorige keer ( het is dus stiekem de 2e keer ) was het stuken gesneden maar dit keer was het 1 groot stuk van 700 gram en dus dacht ik hub in 1 keer in de bak dan zal ze het wel in stukken scheuren, niets was minder waar ze bleef er op kauwen en probeerde het als 1 geheel naar binnen te werken. uiteindelijk heb ik het maar afgepakt en alsnog in stukken gesneden. Nu ging ze er nog steeds op kauwen maar als ze het door slikte was het in iedergeval niet zo groot.

De vraag; Gaat ze uiteindelijk wel grote stukken zelf verkleinen of moet ik het gewoon altijd kleiner maken  ( stukken van 5 x5 cm ). we praten hier over een witte herder van 2,5 jaar oud
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1734095
De ene hond knipt de stukken spiervlees (op den duur) wel in stukken met z'n kiezen, de andere hond blijft proberen het zo in te slikken.
Dat verschilt dus van hond tot hond.

Je kunt de lap vasthouden tijdens het eten,  of zo'n grote lap geven dat ze 'm echt niet in 1x door kan slikken.
Maar als ze heel grote stukken heel door blijft slikken (of proberen te slikken) dan zou ik het gewoon in wat kleinere stukken blijven geven.

Kjell kauwt heel goed op vleesbotten en knipt daar netjes stukken af met z'n kiezen.
Maar spiervlees snij ik ook wat kleiner (stukken van ca 5x10 cm) want dat slokt ie anders in 1x naar binnen (om het vervolgens weer uit te kotsen).
Door miik
#1734101
Hier heb ik er 2 die blijven proberen het in 1x naar binnen te slikken....
Ik knip het dus voor hun- ga geen risico nemen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1734239
Hier moet spiervlees, maar ook orgaan, zo groot mogelijk naar binnen :-X
Ik knip of snij het dus in stukken.
Door Happy Tail
#1734284
hier gaat het ook zo groto mogelijk naar binnen en dat laat ik zo. past het dan past het.

Bot eten ze "netter"
het ligt er ook een beetje aan waar je zelf de grens trekt en of de hond wel juist kan "inschatten" denk ik

onze honden wegen zo'n 35 en 50 kilo en bij hun gaan stukken van 500 gram er zo hap slik weg in....
Door millyckk
#1734472
Hier ook een witje ;) Vlees snij ik in stukken, wordt in zijn geheel naar binnen gewerkt ( en dus weer naar buiten :-X) Botwerk wordt heel erg netjes kleingekauwd dus dat wordt in een stuk aangeboden!
Door velduil
#1734591
Ok dit is duidelijk ik was wat overmoedig om het in z'n geheel aaan te bieden, bedankt allemaal ik snij het voortaan in grote stukken :)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1739598
En hier ook een witje. ;)
Orgaan en spiervlees maak ik ook altijd in stukjes.
Doe ik dat niet: dan gaat het of in één keer naar binnen (en vaak er weer uit).
Of hij ruikt er even aan en loopt er vervolgens gewoon bij weg.
Bot eet ie wel heel erg netjes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door