Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1733488
Kom net bij de DA vandaan en Darky heeft 3 wervels die slijtage vertonen.
Hij gaf ook al aan af en toe pijn te hebben en merkte met de agility dat ie de paaltjes niet meer lekker nam en liet vaak zn achterhand te vroeg zakken, terwijl hij daarvoor helemaal geen lattentikker was. Ook met de frisbee plukt hij de frisbees niet meer uit de lucht en vangt alleen op neus/ ooghoogte.

DA kwam met advies op pijnstillers (Rimadyl) en glucosamine.

Vanuit jullie nog tips met wat ik juist wel kan geven/ doen of juist niet.
Ik haal hem sowieso nu uit de agility. Fietsen en zwemmen vindt hij helemaal niks, dus dat is geen optie.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1733618
Hé bah das een minder bericht  :-\
Hoe oud is Darky?

Ik geef de hond hier met rugproblemen, glucosamine (Corta RX) en spiersupport. Ik weet alleen niet of spiersupport ook wat doet voor rugproblemen.
Een goede visolie wordt ook vaker aangeraden, ik geef hier Doils, maar merk er naar mijn idee nog niet zoveel van.
Ik geef haar ook een pijnstiller als ze drukke dag heeft of gehad heeft, maar niet constant.
Dat is iets wat je zelf het beste kan inschatten.

Over een altenative sport betreft, miss schapendrijven wat voor hem. Of treiball.
Of bezig houden met clickeren, voor veel honden is dat geestelijk behoorlijk vermoeiend.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1733625
Darky wordt 7 eind oktober.
Schapen vindt ie 10x niks, hij is al blij met een knuffel, zn bal en eten.
Hij is qua gedrag niet een standaard border, hij hoeft niet persé te werken. Uitlaten prima, maar na 10 minuten wil hij wel terug.

Ik heb Djilly wel op spiersupport staan, zij heeft spondylose (gelukkig geen last van) en had spierverlies in de achterhand. Maar ja, zij is ook al 11 1/2. Djilly heb ik niet continu op pijnstilling staan, eigenlijk zo goed als nooit. Darky geeft wel duidelijk pijn aan, dus die gaat voorlopig wel even op pijnstilling.
Door diergedrag
#1733642
NSAID's werken niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingsremmend. Aangezien ontstekingen de gewrichten nog meer aantasten, heeft een ontstekingsremmende pijnstiller zeker zin!
Spondylose is vrijwel nooit pijnloos (pijn is vaak heviger in fasen) en zeker in combinatie met spierverlies moet je er toch vanuit gaan dat ze pijn heeft. Waarom geef je haar niet een tijdje pijnstilling (min. 10 dagen) om te zien of ze ervan opknapt?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1733656
diergedrag schreef: NSAID's werken niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingsremmend. Aangezien ontstekingen de gewrichten nog meer aantasten, heeft een ontstekingsremmende pijnstiller zeker zin!
Spondylose is vrijwel nooit pijnloos (pijn is vaak heviger in fasen) en zeker in combinatie met spierverlies moet je er toch vanuit gaan dat ze pijn heeft. Waarom geef je haar niet een tijdje pijnstilling (min. 10 dagen) om te zien of ze ervan opknapt?
Heb ik gedaan, maar ze is er totaal niet anders door. Alleen als we echt een lange wandeling gaan maken, of ik loop een wedstrijd met haar, dan bouwen we van te voren de pijnstilling op en erna bouwen we het weer af. Meestal krijgt ze dan zo'n 5 dagen pijnstilling.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door