Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door massam
#173329
lola eet poep :-X

nou heb ik weleens gehoord dat ze poep eten als ze wat tekort komen...

ze eet trouwens alleen haar eigen drollen...

nu zitten mijn honden sinds 3 dagen op AHV en dat lijkt me goed.

kan het daardoor nu overgaan of moet ik iets anders doen?

aan de lijn gaat het natuurlijk goed, maar omdat ik met haar aan het trainen ben loopt ze zo veel mogelijk los en dan kan ik niet altijd op tijd zijn... de legt de drol neer, draait zich om en het gaat weer naar binnen..... :-X
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#173338
volgens mij is het een "broodje aap-verhaal" (ff een term van PaulB ;D) dat honden poep eten omdat ze iets te kort komen.

Meestal eten honden poep van honden die brokken eten want zelfs die poep schijnt geweldig lekker voor ze te zijn door de geurstoffen e.d. die in brokken zitten maar dan dus in de ontlasting.

De kans is redelijk groot dat als de hond op vers zit dat het poep eten over gaat. Maar dat geld helaas niet voor iedere hond op vers.

Maar: ik weet dit allemaal niet zeker maar meen het zo begrepen te hebben ;D
Door massam
#173343
ik hoop maar dat je gelijk hebt..

ik heb ook al vaak gehoord dat het onzin is, maar je weet het niet he!!

ik heb ook moeite om de eierkoek en ananasverhalen te geloven.....
Door Lizzy
#173356
Je kunt een homeopathisch middel, Veratrum Album, proberen. En, geef je hond Probiotica. Dat wil nog wel eens helpen. Wat geef je verder, naast die 3 dagen AHV?
Door massam
#173537
niks.

ze zitten sinds 3 dagen volledig op AHV

maar tussendoor de normale dingen.

een koekje, tomaatje.. maar geen maaltijden
Door yalla
#173538
Er staan hier meerdere topics over poep eten. Ga daar nog maar eens speuren. En.... als je de ultieme oplossing hebt, houd ik mij ook aanbevolen ;D
Door Lizzy
#173558
[quote="massam"]
niks.

ze zitten sinds 3 dagen volledig op AHV

maar tussendoor de normale dingen.

een koekje, tomaatje.. maar geen maaltijden
[/quote]

Maar er zijn 7 dagen in de week. Wat eten ze die andere vier dagen?
Door Jolly
#173572
[quote="Lizzy"]
[quote="massam"]
niks.

ze zitten sinds 3 dagen volledig op AHV

maar tussendoor de normale dingen.

een koekje, tomaatje.. maar geen maaltijden
[/quote]

Maar er zijn 7 dagen in de week. Wat eten ze die andere vier dagen?
[/quote]

ook AHV. ;D
Door Lizzy
#173578
Tjonge jonge, blonT in het kwardraat van mij zeg... :-[. Ik las dat ze drie dagen AHV kregen. En niet dat ze die dagen AHV kregen ;D.

Eet ze sinds ze op vers staat poep? Of deed ze dat daarvoor ook al?

Ik zou probiotica proberen. Lees dit anders eens: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-probiotica.htm. Helemaal onder aan zie je de probiotica-profiber staan. Nou hoef je die niet te geven hoor. Je kunt probiotica geven van een ander merk en de hoeveelheid vezel iets verhogen door bijv. wat rauwe groentes geraspt te geven.

Geen garantie dat het helpt....
Door Jacqueline74
#173778
[quote="Lizzy"]
Tjonge jonge, blonT in het kwardraat van mij zeg... :-[. Ik las dat ze drie dagen AHV kregen. En niet dat ze die dagen AHV kregen ;D.

Eet ze sinds ze op vers staat poep? Of deed ze dat daarvoor ook al?

Ik zou probiotica proberen. Lees dit anders eens: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-probiotica.htm. Helemaal onder aan zie je de probiotica-profiber staan. Nou hoef je die niet te geven hoor. Je kunt probiotica geven van een ander merk en de hoeveelheid vezel iets verhogen door bijv. wat rauwe groentes geraspt te geven.

Geen garantie dat het helpt....
[/quote]

Blond????????? ;D ;D ??? (Lizzy, het is niet lelijk bedoeld hoor!)
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op vr 24 sep 2004, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#173783
Maar ook even een serieuze reactie. Onze hond staat nu ruim een maand op kvv en eet nog steeds smakelijk zijn eigen poep. Waar het aan ligt ??? We hebben al van alles geprobeerd maar tot nu toe nog niks gevonden.

Jacqueline
Door Nelly
#173933
[quote="JaDi74"]
Maar ook even een serieuze reactie. Onze hond staat nu ruim een maand op kvv en eet nog steeds smakelijk zijn eigen poep. Waar het aan ligt ??? We hebben al van alles geprobeerd maar tot nu toe nog niks gevonden.

Jacqueline
[/quote]Het kan ook een slechte gewoonte zijn (geworden) ::)
Door Jacqueline74
#173938
Tja, dat zou kunnen nou ja we bijven het verbieden maar ja soms ben je te laat en teveel aandacht eraan besteden is volgens mij ook niet de oplossing. Hij vindt het waarschijnlijk lekker en volgens ons komt hij echt niks te kort.

Jacqueline
Door Nelly
#173953
Moet eerlijk toegeven dat mijn honden, toen ze nog brokken kregen, het ook deden hoor. Vanaf dat ze op vers staan is het overgegaan, maar niet van de ene dag op de andere, dat heeft toch wel even geduurd, dus misschien gaat het nog over. Trouwens wel al fyto of kruidenmix geprobeerd? Kan ook helpen!
Door ~anna~
#173955
Het poep eten heb ik uiteindelijk kunnen laten ophouden
Zodra de drol ging landen een speeltje tevoorschijn toveren :D
Nu nog heb ik geen speeltje dan mag ze effe in de riem hangen en lossen als ik het zeg natuuurlijk 8)
Dit krijg ik er waarschijnlijk ook niet meer uit :P
Loopt ze los dan gaat ze niet alsnog nog effe schrokken ook niet e.v.t. op de terug weg 8)
We hoeven het namelijk niet overal op te ruimen
En ik denk dat het bij ons ook een spelletje was geworden ruim jij het op of ik(pupsel)kijken wie het snelste is was echt om gek van te worden
Ik dacht ook als ik het opruim kan ze het ook niet meer weg werken
Het is echt een opluchting dat het over is nu nog de kattendrollen :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door