Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto en Zack
#1733333
Ik kwam ineens herby tegen die allerlei verschillende mixen heeft, een 3 tal botmixen en een 4 vleesmixen. Ik voer nu de kvv's van shaweca en tinlo en dan zoveel mogelijk verschillende diersoorten. Maar het is best prijzig zit nu voor de labbies op zo'n 110 euries in de maand en als ik dan naar die prijzen van die mixen kijk...zou dat een alternatief zijn of is dit de eenzijdig? Moet je nog dingen toevoegen ofzo? Een eitje of wat groente ofzo?
En iemand ervaring met het bezorgen van herby? Las dat ze door heel Nl bezorgen voor minimale afname van €60 met 5 euro bezorgkosten.
Ik woon in Doetinchem, gelderland.

hoor graag jullie ervaringen!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1733371
Die mixen zijn niet compleet en doordat je niet precies weet wat er in zit en in welke verhoudingen is het ook moeilijk ze tot een complete mix te maken.
Deze mixen zijn dan ook niet te vergelijken met een kvv.
Door Migudu
#1733388
Volgens mij is het botgehalte aardig hoog, ik heb er wel eens een paar gegeven aan de hond, vind het wel erg droog.
En idd het is niet compleet.

Groetjes,
Gerda
Door charmed
#1733452
Waarom geef je geen gemalen vlees en mixen van Kiezenbrink?
Daar heb je een heel assortiment van.
Qua spiervlees heb je hert, rund, paard, lamspens
En de mixen zijn bot, wat vlees en organen; fazantmix, eendenmix, konijnenmix, hazenmix
Dan zit je al aardig op weg. Dan geef je de ene keer bijvoorbeeld hert totdat het op is, de andere keer geef je fazantmix totdat het op is, ene dag spiervlees andere dag orgaanmix.
Je kan ook volledige dieren bestellen gemalen, zoals kuikens en kip.
Door Suzanne
#1733623
Ik zou graag willen kijken op de website van Kiezenbrink, maar dat kan ik alleen als ik een waslijst aan informatie opgeef. Dat zint me niet zo; ik wil alleen 's kijken wat ze hebben en wat het ongeveer kost; daar hebben ze mijn naam, adres, mail0adres en telnr niet voor nodig dacht ik zo ;-(((

Jammer ;-(

Suzanne
Door Limpy
#1733645
Op de site van kiezenbrink kun je ook gewoon annoniem kijken hoor!
Als je naar hun homepage gaat, diepvries aanklikken, dan krijg je op pagina 2 opties te te zien: webshop en produktinformatie.
Die laatste aanklikken en voila...alles per diersoort te vinden en wat er in de mixen zit..

Hier kregen alle 4 katten krijtpoep v/d kiezebrinkmixen dus moest ik alsnog spiervlees moeten toevoegen.
Dan vind ik de botmixen van herby/richard goedkoper en daar weet je van te voren dat je spiervlees en orgaan moet toevoegen...
Door charmed
#1733697
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Hier kregen alle 4 katten krijtpoep v/d kiezebrinkmixen dus moest ik alsnog spiervlees moeten toevoegen.
Dan vind ik de botmixen van herby/richard goedkoper en daar weet je van te voren dat je spiervlees en orgaan moet toevoegen...
[/quote]De mixen van Kiezenbrink moeten idd aangevuld worden met spiervlees, het bot/orgaanpercentage ligt hoog. De ene dag orgaan/bot en de andere dag spiervlees en je bent er ook. Het is niet compleet. De kip en kuikens gemalen wel weer.
Door Limpy
#1733812
Ook v/d kipmix hier krijtpoep  :-\  maar vernoed dat mijn oosterlingen gevoelig zijn voor veel bot...
Ach, al doende leert men en zolang ze het maar lekker vinden.

Bij de kiezenbrinkmixen hoef je wel minder orgaan bij te doen omdat daar al iets in zit van orgaan (nam ik tenminste wel zo mee in mn berekeningen)

@tiesto en zack: de bot en vleesmixen van herby kun je ook afwisselen natuurlijk...
Door charmed
#1733822
Had er ook eentje bij met krijtpoep, die krijgt gewoon iets meer spiervlees toegevoegd en die poept nu goed ;) Voor de rest is de mix wel de juiste samenstelling. Dat is ook erg moeilijk voor elke hond de juiste verhouding te vinden. Heb er ook eentje bij die krijgt wat meer mixen omdat zij wat zachtere ontlasting had. En zo komt voor elke hond het in balans ;)
Door Suzanne
#1733852
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Op de site van kiezenbrink kun je ook gewoon annoniem kijken hoor!
Als je naar hun homepage gaat, diepvries aanklikken, dan krijg je op pagina 2 opties te te zien: webshop en produktinformatie.
Die laatste aanklikken en voila...alles per diersoort te vinden en wat er in de mixen zit..

Hier kregen alle 4 katten krijtpoep v/d kiezebrinkmixen dus moest ik alsnog spiervlees moeten toevoegen.
Dan vind ik de botmixen van herby/richard goedkoper en daar weet je van te voren dat je spiervlees en orgaan moet toevoegen...
[/quote]

Ah! Ik had gekozen voor Webshop ;-(
Zo werkt het idd wel, dank!  Zie er dan alleen geen prijzen bij, maar krijg wel een goede indruk van wat ze kunnen leveren..!

Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op do 26 aug 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mysmoothcollies
#1735117
Ik weet niet waar je woont maar de mixen van Kiezenbrink zijn verkrijgbaar via verschillende tussen leveranciers: Lupa, Carnivers etc. Bij mijn honden is de verhouding okay, geen krijtpoep hier. De levering van Herby laat nog al eens te wensen over vind ik. Maar ik denk dat je het gewoon moet uitproberen. Heb alle mixen geprobeerd en op zich vond ik ze wel goed, maar de mixen van Kiezenbrink zijn gevarieerder qua vleessoort dus een betere aanvulling samen met het KVV, denk ik, maar dat is mijn persoonlijke mening/idee. Groetjes,
Door Tiesto en Zack
#1738985
Bedankt voor de reacties! Als ik voor de herbymixen zou gaan, dan zou ik alle soorten nemen en deze dan onderling afwisselen, dus de ene dag een botmix, de andere dag een vleesmix en dan weer een orgaanmix dus dan zou je dan toch wel compleet voeren lijkt me? Of moet je dan toch nog een keer groente ofzo toevoegen? Zat op de site van kiezebrink te kijken en lijkt me ook wel wat maar dan moet je voor € 175 euro afnemen en bij lupa €125 zonder bezorgkosten. en aangezien ik maar ruimte heb voor zo'n 35 kilo(als ik voor mezelf ook nog 2 vakken wil overhouden) is dat ook geen optie. En ik heb helaas geen ruimte voor een grotere vriezer..wil de doggies uiteraard het beste geven en als dit zo compleet zou zijn en het scheelt ook nog eens in prijs is dat mooi meegenomen..en hele dieren enz is voor mij geen optie aangezien mijn ouders ook nog wel regelmatig als ik moet werken de honden uitlaten en dan eten geven..dan is kvv of een mix gewoon makkelijker..
Door Anthraciet
#1739021
Je kan natuurlijk ook met mensen in de buurt afspreken om samen te bestellen, dan hoef je zelf niet zoveel tegelijk te kopen en kan je toch uit het hele assortiment van diverse leveranciers kiezen ;)

Zo doen de meeste mensen het hoor, anders is het haast niet te doen :D
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1739115
Het is best mogelijk om met de mixen een compleet menu te berekenen, maar dan moet je wel aanvullen met wat spiervlees en runderhart. Om precies te zijn heb je dan nodig: vleesmix 1, vleesmix 2, botmix 2, botmix zalm, orgaanmix, kalkoenvlees, paardenvlees en runderhart, zie je dat zitten? Dan zit je dus wel met een menu.

Als je dit aanhoudt heb je vrij goede verhoudingen:
botmix 2          10%
vleesmix 1      30%
vleesmix 2      10%
botmix zalm    10%
orgaanmix      5%
kalkoenvlees  10%
paardenvlees  10%
runderhart      3%
Overige          12% (als je groentenmix wilt geven, en/of een eitje, en/of extra vuile pens en/of vis of iets dergelijks)

Exclusief vleesmix 2 (want die samenstelling is wisselend) en 'overige' zijn de verhoudingen dan als het goed is: 60% spiervlees, 22,5% bot en 17,5% orgaan (7,5% pens, 5,3 hart, 1,55% nier, 1,55% long, 1,55% lever)

Ja, rekenen is mijn hobby  :biggrin2:

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Door mysmoothcollies
#1741794
[quote="Meike en Daisy"]
Het is best mogelijk om met de mixen een compleet menu te berekenen, maar dan moet je wel aanvullen met wat spiervlees en runderhart. Om precies te zijn heb je dan nodig: vleesmix 1, vleesmix 2, botmix 2, botmix zalm, orgaanmix, kalkoenvlees, paardenvlees en runderhart, zie je dat zitten? Dan zit je dus wel met een menu.

Als je dit aanhoudt heb je vrij goede verhoudingen:
botmix 2          10%
vleesmix 1      30%
vleesmix 2      10%
botmix zalm    10%
orgaanmix      5%
kalkoenvlees  10%
paardenvlees  10%
runderhart      3%
Overige          12% (als je groentenmix wilt geven, en/of een eitje, en/of extra vuile pens en/of vis of iets dergelijks)

Exclusief vleesmix 2 (want die samenstelling is wisselend) en 'overige' zijn de verhoudingen dan als het goed is: 60% spiervlees, 22,5% bot en 17,5% orgaan (7,5% pens, 5,3 hart, 1,55% nier, 1,55% long, 1,55% lever)

Ja, rekenen is mijn hobby  :biggrin2:

Ik hoop dat je er wat mee kan.
[/quote]

Ziet er goed uit, maar ik snap het niet helemaal moet ik zeggen, ben niet zo'n rekenwonder. Botmixen met vleesmixen afwisselen snap ik, maar hoe bedoel je de genoemde % precies? Als je uitgaat van 400 gram en 600 gram per dag hoe zou dat er dan uit zien bv?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door