Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door shydiezel
#1733363
ik heb mijn teefje in maart laten helpen haar baarmoeder en eierstokken zijn verwijderd. een hele ingreep! tot mijn verbazing werd 5-6 weer loops. ik de dierenarts gebeld hoe dit nou kan.... en hij is waarschijnlijk een stukje eierstok vergeten weg te halen  >:( dus moet ze na de zomer weer onder het mes...maar nu het ergste ze word nu gewoon weer loops???

heeft iemand hier wel eens van gehoord??

word vandaag nog terug gebeld door een andere dierenarts...
Door Lil
#1733365
loops in de zin van bloeden? Dat vind ik heel vreemd zonder baarmoeder (maar ben geen arts). Loops in de zin wat betreft gedrag: ja dat komt bij mensen en honden wel eens voor. Kan inderdaad nog een stukje eierstok zijn en er is zelfs de mogelijkheid dat losse eicellen zich elders in het lichaam bevinden. Dat heb ik wel eens bij mensen gehoord (en werkt bij dieren hetzelfde).
Door shydiezel
#1733369
ja echt met bloeden. ze halen nooit de hele baarmoeder weg omdat er in het bovenste gedeelte ook de plasbuis zit en die kunne ze niet weghalen en daardoor kunnen ze bloeden...
Door Lil
#1733374
shydiezel schreef: ja echt met bloeden. ze halen nooit de hele baarmoeder weg omdat er in het bovenste gedeelte ook de plasbuis zit en die kunne ze niet weghalen en daardoor kunnen ze bloeden...
hmmm ik snap wat je bedoeld. Ik wist niet dat de nooit de hele baarmoeder weg konden halen. Helaas, ben daar te weinig medisch voor onderlegd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1733377
Hier in de buurt ook een teefje wat na de eerste loopsheid was geholpen, baarmoeder was daar overigens blijven zitten.
Teefje is nu dus ook weer loops.
Zij zou is hier ook nog over bezig met de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1733417
Ik weet niet hoeveel anders het is bij mensen dan bij honden.
Maar wanneer je als vrouw zijnde gesteriliseerd wordt, dan blijf je gewoon ongesteld.
Pas wanneer ze je eierstokken weghalen, dan vloei je niet meer.

Bij castreren worden de eierstokken (de hormoonfabriekjes) weggehaald.
Maar bij steriliseren blijven ze zitten. Daarom heet het castreren, ook bij teefjes. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1733423
Riek schreef: Ik weet niet hoeveel anders het is bij mensen dan bij honden.
Maar wanneer je als vrouw zijnde gesteriliseerd wordt, dan blijf je gewoon ongesteld.
Pas wanneer ze je eierstokken weghalen, dan vloei je niet meer.

Bij castreren worden de eierstokken (de hormoonfabriekjes) weggehaald.
Maar bij steriliseren blijven ze zitten. Daarom heet het castreren, ook bij teefjes. 
Maar in de volksmond is een sterilisatie bij teven gewoon een castratie. Eierstokken + eventueel baarmoeder worden verwijderd. Echter sterilisaties zijn ook mogelijk, maar komen in de praktijk weinig voor.

@ ts:  Ik verplaatst dit topic naar medisch. :)
Door Decibels
#1733427
shydiezel schreef: ja echt met bloeden. ze halen nooit de hele baarmoeder weg omdat er in het bovenste gedeelte ook de plasbuis zit en die kunne ze niet weghalen en daardoor kunnen ze bloeden...
bij castratie wordt altijd de baarmoeder + beide eierstokken weggehaald. Als er een stukje eierstok is blijven zitten dan zijn er dus nog werkende hormonen en onder invloed van die hormonen kan soms uit de stomp (de plaats waar de baarmoeder is afgebonden) wat bloedverlies optreden.

Door shydiezel
#1733514
DA had gebeld en ze moet volgende week weer onder het mes :'( ga nog even goed overleggen over de kosten want als het een fout van hem is ga ik het mooi niet betalen. want zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1733676
Ja komt helaas vaker voor dat er een stukje eierstok blijft zitten en honden weer loops worden. Soms zit het heel strak en in het vet waardoor het zicht beperkt is. Vooral als er cystes rond de eierstokken zitten dan blijft er wel eens een stukje achter.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1733683
*Dorothea* schreef: Ja komt helaas vaker voor dat er een stukje eierstok blijft zitten en honden weer loops worden. Soms zit het heel strak en in het vet waardoor het zicht beperkt is. Vooral als er cystes rond de eierstokken zitten dan blijft er wel eens een stukje achter.
Maar als je dan geen baarmoeder hebt, dan wordt je toch niet echt loops?  Laat ik het anders stellen, dan is er bij gebrek aan voedingsbodem toch geen kans op dracht?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door