Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeanette42
#1733180
Welke kvv's zijn nu het beste voor pups en hebben een natuurlijk calcium.
Ik dacht zelf Carnibest, Kivo, Bibi, energique, lotgering, shaweca

En volgens mij niet: smuldier, ahv, lupa, hierbij is de calcium toegevoegd?

Duck weet ik niet?
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1733281
[quote="jeanette4207"]
Welke kvv's zijn nu het beste voor pups en hebben een natuurlijk calcium.
Ik dacht zelf Carnibest, Kivo, Bibi, energique, lotgering, shaweca

En volgens mij niet: smuldier, ahv, lupa, hierbij is de calcium toegevoegd?

Duck weet ik niet?

[/quote]

Ik zou in ieder geval kiezen voor een kvv met gemalen bot als calciumbron inderdaad. Van de merken die je noemt, zou ik Shaweca kiezen. Waarom? Die bevatten geen granen (Kivo, Energique, en Carnibest wel), geen premix (Carnibest, Kivo en Energique wel) en ze hebben volgens mij goede verhoudingen spiervlees-orgaan-bot. Lotgering is ook wel ok, maar het spiervlees is waarschijnlijk van minder goede kwaliteit dan Shaweca. Bib is volgens mij ook wel ok, maar die is wat vaag in de productomschrijving: nauwelijks granen (bevat dus wel granen?) en de verhoudingen zijn niet duidelijk. Maar daar zou je naar kunnen vragen.

Zorg er wel voor dat je afwisselt in diersoorten. Je kunt ook meerdere merken afwisselen.
Door Jeanette42
#1734597
Inderdaad ja, ik heb al hele lijsten gemaakt met overzichten en er komt geen eind aan!! Maar heb ik alvast wat goede merken. Soms is het wat onduidelijk op de website van de fabrikanten.
Door linda1985
#1734818
Ik ben zelf heel tevreden over, Bibi, Carnibest, Carnivoer en Energique. Ik geef eigenlijk om en om alle merken door elkaar voor de afwisseling, met als hoofdvoer steeds een willekeurig merk, en wissel dit steeds af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door