Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1733162
hallo allemaal,

even een vraag ik weet het ff niet meer namelijk, onze jes bijna 8 jaar oud, heeft sinds een aantal weken last van een opgezette anus.
hier ben ik al 3x bij de DA geweest, deze heeft de anaalklieren leeg gemaakt en deze gaven alle 3 x de keren verschillende sappen terug.

de 1 keer bruin, pus achtige vloeistof

de 2 keer l bruin, minder pus..

de 3 keer helder anaalvocht.

nu merk ik dat hij nog steeds likt aan zijn anus en dat hij wat rood slijmachtige smurrie verliest uit zijn anus....Wat moetik hier nu mee?

AB geven? ander onderzoek laten doen? maar wat dan?

De Da zelf denkt dat er op zich geen AB nodig is en noemt het verwijderen van de anaalklieren dan als optie,deze zouden door de ouderdom nu voor de problemen kunnen zorgen.

Vreemde is wel dat hij van zijn leven nog nooit geen anaal probleem gehad heeft, dit is pas voor het eerst in de 8 jaar dat hij nui loopt te rommelen met zijn anaalklieren!

Wat kan ik nu het beste doen mensen?
Kan iemand wat zinnigs melden?
Ik ben radeloos en wil zeker zijn anaalklieren niet verwijderen, dat zorgt waarschijnlijk voor meer problemen dat hij nu al heeft, tenminste van wat ik terug kan lezen hierover.....

ik wacht met spanning af naar jullie bericht!
Door Lizzy
#1733272
Rood slijmachtige smurrie? En dit is uit de anaalklieren? Ik geloof dat ik toch even naar een andere DA zou gaan en het liet bekijken. Als het ontstoken anaalklieren zijn (als dat het echt is), kun je met homeopathische middelen goed uit de voeten. Hepar Sulfuris werkt vaak heel goed. Eerst in een lage potentie (bijv. D3) en soms een hogere potentie erachter aan, achter de kuur, om de eventuele abcessen uit te drogen.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1733468
Lizzy schreef: Rood slijmachtige smurrie? En dit is uit de anaalklieren? Ik geloof dat ik toch even naar een andere DA zou gaan en het liet bekijken. Als het ontstoken anaalklieren zijn (als dat het echt is), kun je met homeopathische middelen goed uit de voeten. Hepar Sulfuris werkt vaak heel goed. Eerst in een lage potentie (bijv. D3) en soms een hogere potentie erachter aan, achter de kuur, om de eventuele abcessen uit te drogen.
nou het is neit echt uit de anaalklieren maar wel uit de anus..... die smurrie....

Maar dan ook AB doen?  of dan alleen de hepar sulfuris?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1734517
ik vraag het toch nog maar een keer,de rood / bruin achtige smurrie is niet dagelijks terug te zien... maar komt af en toe om de hoek kijken.

Aangezien onze vorige DA mijn hond al verkloot heeft ( verkeerde diagnose waardoor ik nu een blijvend invalide hond heb lopen die alleen met behulp van een brace nog wat aan zijn leventje bij ons heeft...) en ik nu eindelijk een beetje vertrouwen terug heb ik deze durf ik niet direct weer naar een ander toe te stappen..

Daar hij het eigenlijk ook niet meer weet dacht ik hier mijn vraag te kunnen stellen, zelf dacht ik misschien aan een darm probleem.  kun je dit diagnostiseren via de ontlasting?

Alle normale symptomen die er zouden moeten zijn voor anaal problemen vertoond hij namelijk niet.....

En al ik het echt niet vertrouw ben ik eerder bij de da dan ik een belletje kan plegen... maar nu weten we het ff niet meer... en zomaar de anaalklieren eruit jensen dat vindt ik toch ook wel wat eerlijk gezegd....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door