Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dancingdaydream
#1732994
Ik wist niet zeker of dit nou bij KVV of bij BARF moest, maar dat wordt vanzelf wel verplaatst ;)

Yuna krijgt nu gewoon KVV (Carnibest natuur, 180 gram, maar vanaf binnenkort ga ik afbouwen naar 120, ze begint meer puppyvet te krijgen dan ze al had ;) )

Nu geef ik haar af en toe wel eens een kippennek (max 1x per week), omdat ze die lekker vind, en het gewicht ervan trek ik af van de KVV. Nu heb ik gemerkt, dat élke keer als ik haar een kippennek voer, ze witte poep heeft, heb gezien dat jullie dat "krijtpoep" noemen, en het dus "teveel" bot is. De kippennekjes zijn echt heel klein, 20 gram ofzo maar. Hoe is dit op te lossen? Zou het beter zijn om op die dagen gewoon geen KVV te geven maar bijvoorbeeld een enkelvoudige smuldier spiervlees? Aangezien er in de CB genoeg orgaan zit en ze dat 7x per week krijgt nu? Dus in principe een BARF-dag inlassen ipv KVV en vleesbot?
Door dancingdaydream
#1733073
oh, ik dacht juist gelezen te hebben dat het niet goed was, omdat ze dan teveel bot zou krijgen, en ik denk dat ze dan ook teveel calcium krijgt?
Door Too
#1733085
Als je hondje echt enorme moeite moet doen om de harde [witte] keutel kwijt te raken dan is t echt teveel bot,
alleen wat witter hoeft geen punt te zijn. Ik kan aan de kleur bv zien wanneer ze lever hebben gegeten
T kan best hoor dat bij jouw hond je een beetje op/over de 'kritische grens' zit wat betreft spier/bot als je een nekje toevoegt

Maar je kunt heel goed een barfdagje inlassen hoor, t allermooiste is t als je dan iets geeft dat niet in de kvv zit bv. stukje kwartel, konijn, patrijs oid

edit : een teveel aan [natuurlijk] calcium wordt uit gescheiden, calciumsupplementen kunnen wel een onbalans veroorzaken
Laatst gewijzigd door Too op do 26 aug 2010, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lonaa
#1733113
[quote="dancingdaydream"]
oh, ik dacht juist gelezen te hebben dat het niet goed was, omdat ze dan teveel bot zou krijgen, en ik denk dat ze dan ook teveel calcium krijgt?
[/quote]

Maar, dat komt er dan toch weer uit? (daarom is de poep wit..)

Volgens mij werkt het net als dat wij bijv. te veel vitamine C binnen krijgen, dat komt er gewoon weer uit.

Ik kan het natuurlijk mis hebben.  :-X
Door bloemetje
#1733120
[quote="Lonaa"]
Maar, dat komt er dan toch weer uit? (daarom is de poep wit..)

Volgens mij werkt het net als dat wij bijv. te veel vitamine C binnen krijgen, dat komt er gewoon weer uit.

Ik kan het natuurlijk mis hebben.  :-X
[/quote]

Bij een natuurlijke calciumbron werkt het idd zo.

Ik zou zelf idd lekker spiervlees erbij geven en zien hoe dat uitpakt! Je kan de enkelvoudige nemen.. Maar je kunt ook eens een runderlapje geven? Of iets van een ander dier, paardenvlees ofzo ik noem maar wat. Dan heb je ook nog een leuke aanvulling op de KVV!
Door dancingdaydream
#1733304
ok :) dan weet ik dat. ze heeft geen moeite ermee, het is wel gewoon wit dus idd net of ze stoepkrijt heeft gegeten, maar niet keihard en ze poept goed. Ze zijn wel iets "kleiner" dan haar normale drollen maar dat is verder geen probleem, dat wisselt zowiso per dag.
Ik heb nu 2 stukken lamsvlees gekocht, om in de droger te gooien. Maar zal eens kijken wat ze daarvan vindt.

Omdat ze minimaal 6 dagen in de week een complete KVV kreeg, hoefde ik me neit druk te maken dat ze geen orgaan kreeg he? dan kan ik haar gewoon vandaag kippennek en lam geven :)
Door Too
#1733588
Als je 1 of 2 dagen zelfsamenstelt hoef je niet na te denken over orgaan...
gewoon een vleesbotje, stukje spiervlees, als hondje t lekker vindt een visje...
Door M@rina
#1734070
Beetje spiervlees toevoegen inderdaad. Als het ff kan een vleessoort die niet in de kvv zit dan pak je nog een extraatje ook. Bijv kalkoenvlees, of paardenvlees.
Door Linda_Bonbon
#1741623
[quote="Lonaa"]
Maar, dat komt er dan toch weer uit? (daarom is de poep wit..)

Volgens mij werkt het net als dat wij bijv. te veel vitamine C binnen krijgen, dat komt er gewoon weer uit.

Ik kan het natuurlijk mis hebben.  :-X
[/quote]

Ik heb hier een vraagje over...

Bij mensen is het zo dat een te veel aan vitamine C inderdaad uitgescheiden wordt via de urine, echter is dit wel een aanslag op de nieren (hangt natuurlijk wel van de hoeveelheid af). Hoe zou dat dan zitten bij een te veel aan calcium dat via de achterkant er weer uit komt??
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op do 02 sep 2010, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door