Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elizaw
#1728239
Op mijn Shih Tzu forum zit iemand die op zoek is naar gezonde beloningen die ook niet al te veel aan zetten.
Haar hondje is nogal een vreetzak, maar mag maar ruim 100 gram KVV per dag. Hij weegt 4,5 kilo.

Het probleem is dat alles wat ze hem tussendoor geeft aan bv stukjes pens/kip/lever/Rodiworst, eigenlijk afgetrokken moet worden van wat hij per dag mag eten. anders eet hij al snel teveel op een dag. Maar als je hierdoor dan nog maar 50/60 gram KVV kunt geven is ze bang dat de verhoudingen niet meer kloppen.
Toen ze nog brokjes gaf, nam ze een gedeelte daarvan om als beloning te geven en kreeg hij de rest als maaltijd.
Maar om nu met KVV te belonen is wat lastig.

Ze geeft hem nu tussendoor wat stukjes groente en fruit, maar op apel na is dat ook niet zo handig mee te nemen in je jaszak :biggrin2:
Door Nyncke
#1728481
Ik zou als ik haar was beginnen met sperciebonen door het voer te doen.
Dat vult en is caloriearm.
Kan ze iig wat minder gaan voeren en heeft wat meer ruimte voor de gezonde beloningen.
Door danja
#1728521
'Gedroogde visjes, die kun je in kleine stukjes breken. Struisvogelstukje van cb die doe ik voor mijn honjdes ook oor de midden en runderlong of pensstaafjes kan je ook makkelijk met een tuinschaar in kleine stukjes knippen en allemaal geen dikmakers.

Groetjes Anneke
#1728542
[quote="Nyncke"]
Ik zou als ik haar was beginnen met sperciebonen door het voer te doen.
Dat vult en is caloriearm.
Kan ze iig wat minder gaan voeren en heeft wat meer ruimte voor de gezonde beloningen.
[/quote]

Ik zou zelf een gezonde voeding niet minderen en daar bonen voor in de plaats geven, die niks toevoegen, behalve vulling.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1728713
Ik ben ook niet zo van de sperciebonen, zeker niet uit blik  ;)

Maar ik zou gewoon gedroogd spul een beetje afwisselen, stukjes gedroogd spiervlees (kip/rund/paard enz.), stukjes gedroogd orgaan (long/pens/lever,hart), gedroogde visjes, soms eens een gedroogd kippennekje ofzo. Dan trek je de verhoudingen niet zo snel scheef als je gewoon iedere keer een ander zakje beloninkjes voert.
Kvv kun je ook bolletjes van drogen, is ook wel leuk  :biggrin2:
Door Nyncke
#1732101
[quote="Bernie"]
Ik zou zelf een gezonde voeding niet minderen en daar bonen voor in de plaats geven, die niks toevoegen, behalve vulling.
[/quote]


Wel in haar geval:
nl de beloningen moeten eigenlijk van haar dagelijkse portie worden getrokken, als je dan de sperciebonen als vulling geeft, kun je de rest van haar voeding als beloning geven.
Maar Cadiz doet een moord voor sperciebonen, dus dat is al een traktatie op zich  ;)
#1732145
[quote="Nyncke"]

Wel in haar geval:
nl de beloningen moeten eigenlijk van haar dagelijkse portie worden getrokken, als je dan de sperciebonen als vulling geeft, kun je de rest van haar voeding als beloning geven.
Maar Cadiz doet een moord voor sperciebonen, dus dat is al een traktatie op zich  ;)
[/quote]

Ik zou liever gezonde snackjes geven zoals May linn al aangaf, zoals gedroogd spiervlees en orgaan en eventueel gedroogde balletjes kvv.
En mocht het nodig zijn dit van het voer afhalen en dan eventueel haar portie aanvullen (mocht ze honger houden)  met een gezonde groentemix.
Door Nyncke
#1732987
Maar ja, er wordt aangegeven dat het hondje een vreetzakje is, dus die heeft behoefte aan vulling.
Kun je vandaaruit altijd nog kijken dat je de sperciebonen mindert, zodat hij langzaam aan minder eten went.
Of als ie die drang blijft houden ( zoals sommige hondjes hebben ) zou ik hem voor een deel op sperciebonen houden.

Ja, of groentemix kan ook, hoewel ik weet dat sperciebonen speciaal worden gegeven voor de vulling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door